سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این آگهی ارتباطی با نویسنده وبلاگ ندارد!
   

با بی رغبتی به آنچه در دست مردم است، با آنان اظهار دوستی کن، تا دوستی شان را به دست آوری . [امام علی علیه السلام]

تازه‌نوشته‌هاآخرین فعالیت‌هامجموعه‌نوشته‌هافرزندانم

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
راه برنامه نویس شدن + یکشنبه 95 آذر 21 - 9:40 صبح

در این سه مورد هیچ تخصص و اطلاعاتی ندارم.
می خواهم آموزش ببینم. تا بتوانم مقاله بنویسم، طرح نویسی کنم
و بربرنامه نویسی مسلط باشم.
از کجا و چگونه باید آغاز کنم؟
بدون یادگیری کلاسیک می توانم موفق باشم؟


پیش از آموختن هر علمی
باید دلیلی برای آن یافت
آری، دلیلی برای آموختن
علوم فراوانی در دنیا وجود دارد
اما قطعاً حتماً همه مورد نیاز ما نیست
گمان نمی‌کنم برنامه‌نویسی و طرح‌نویسی مورد نیاز شما باشد
اما درباره مقاله‌نویسی
قطعاً هر پژوهشگری باید بتواند
زیرا مقاله
خروجی فعالیت‌های پژوهشی‌ست
پژوهشگری که مقاله‌نویسی نداند
قادر به دخالت دادن نتایج مطالعات خود
در سیر پیشرفت و توسعه علوم نیست
منزوی می‌شود
مقاله‌نویسی را به گمانم در حوزه علمیه خواهران
در قالب کتاب «روش تحقیق»
نوشته حجةالاسلام واسطی تدریس می‌نمایند
ایشان از طلبه‌های خوشفکر مشهد هستند

اما اگر اصرار بر این مطلب دارید
این که حتماً فرابگیرید
باید عرض کنم که
برنامه‌نویسی و طرح‌نویسی
بیش از آن‌که یک دانش باشند
یک نوع مهارت‌اند

مهارت‌ها کلا این‌گونه‌اند
در عصر ما
نه در گذشته
در گذشته استادی بود و شاگردی
همه چیز را می‌دید
کم‌کم تجربه می‌کرد و مهارت کسب
امروز اما
مهارت‌ها با یک «دانش پایه» آغاز می‌شوند؛ Basic knowledge
درست مانند رانندگی
باید که ابتدا خودرو را شناخت
کلاچ و گاز و ترمز و دنده را
بدون این دانش اولیه
رانندگی معنا و مفهوم ندارد
امکان‌پذیر هم نیست
اما این «دانش پایه» امکان رانندگی را فراهم نمی‌کند
شرط لازم است
نه کافی
مهارت لازم است؛ Skill
مهارت از تمرین به دست می‌آید
از تجربه خود
و تجربه دیگران
اطلاعات ضمنی دیگر
دانش‌های عالی‌تر
در حین این تجربیات حاصل می‌شود
اما بدون تمرین نمی‌شود

پیشنهاد:
برای شروع برنامه‌نویسی
شرکت در یک دوره مقدماتی خوب است
در یک کلاس آموزشی
دانش پایه که به دست آمد
باید برنامه نوشت
باید پروژه‌هایی برای خود تعریف نمود
و کار کرد
در حین کار
هر جا گیر و مشکلی پدید آمد
از منابع یافت
راه حل را
اینترنت منبع بزرگی‌ست
پاسخ خیلی از پرسش‌ها را دارد
و جامع‌ترین مکان برای یافتن پاسخ پرسش‌های برنامه‌نویسی
این‌جاست: http://stackoverflow.com
کم‌کم مهارت که به دست آمد
فرد می‌شود برنامه‌نویس

برای طرح‌نویسی اما ندیدم جایی کلاس آموزشی
سبک و سیاق واحدی هم ندارد
آن را نمی‌دانم چطور بشود فرا گرفت
ایده‌ای به نظرم نمی‌رسد
شاید باید نوشت
یا شاید باید خواند
تا نوشتن فرا گرفت
نمی‌دانم دقیقاً

موفق باشید


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: مباحثه 267 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
چهارده اصل شبکه تحقیقات + یکشنبه 95 تیر 6 - 7:31 صبح

بیش از سی جلسه پژوهشی
در سازمان مدیریت صنعتی
سال 1375
استاد حسینی(ره)
موضوع این جلسات دقیقاً «سلسله مباحث طرح مدیریت شبکه‌ای تحقیقات»
و چهارده جلسه پژوهشی دیگر
در سال 1376
این‌بار تحت عنوان «مبانی مدیریت تحقیقات شبکه‌ای»

آن‌ها را که می‌خواندم
نکاتی استخراج کردم
به نظرم رسید
می‌توان «اصول حاکم بر معماری شبکه تحقیقات» نامگذاری‌شان کرد



نمودار بزرگ را از این‌جا بردارید

آن‌چه تمدن امروز غرب را ساخته است
هم‌افزایی ناشی از هماهنگی نظام تحقیقاتی‌ست
این‌که یک نفر نظری می‌دهد
دیگری اصلاح می‌کند
و دانشمند دیگری تکمله می‌زند
و دوباره باز می‌گردد به فرد نخست
و چرخ می‌خورد
هر ایده و فرضیه‌ای
تا رشد و ارتقاء یابد

حوزه‌های علمیه در گذشته این‌طور بودند
امروز هم هستند
منتها کمتر
بعضی موانع سبب کندی روابط علمی میان اندیشمندان شده
اگر موانع بر طرف گردد
اگر شبکه تحقیقات دوباره برقرار گردد
البته
این‌بار مفصل‌تر و سازمان‌یافته‌تر
اتفاقات شگفتی روی می‌دهد
سرعت تولید علم افزایش می‌یابد

این را دیگر همه می‌فهمند که سرعت کم است
و نیاز جامعه فراوان!


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: آقامنیر 117 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
اقتصاد، فرهنگ، سیاست + سه شنبه 93 مهر 8 - 1:50 عصر

این جمله از کیست:

«ما معتقدیم روابط بین اقتصاد، فرهنگ و سیاست به گونه‌ای است که یکدیگر را متقابلاً تقویت می‌کنند. چنانکه این قاعده در مورد اندام‌های زیستی نیز صدق می‌کند. بی‌معناست که بپرسیم در بدن انسان ماهیچه‌ها «به راستی» نقش اساسی‌تری دارند یا دستگاه گردش خون، یا دستگاه عصبی، یا دستگاه تنفسی، هر یک از این دستگاه‌ها نقشی اساسی و حیاتی دارد و هر کدام از کار باز بماند، کل بدن از کار می‌افتد. نظام‌های سیاسی و اقتصادی نیازمند نظام‌های فرهنگی ِ پشتیبان‌اند و اگر از این پشتیبانی محروم باشند ناگزیرند بر اجبار ِ صرف تکیه کنند که تقریباً هیچگاه ثبات و دوام نداشته است. در مقابل، نظام فرهنگی‌ای که با نظام اقتصادی مرتبط با آن تناسب نداشته باشد، دوام نمی‌آورد. باور به موجبیّت اقتصادی، موجبیّت فرهنگی و موجبیّت سیاسی، هر سه از مصادیق ساده‌انگاری است. گرایش این نظام‌ها به روابط علّی ِ دوسویه است،‌ اگر یکدیگر را تقویت نکنند دوام نمی‌آورند.»

کدام یک از مخاطبین این وبلاگ می‌توانند گوینده متن فوق را حدس بزنند؟
یک هفته هم فرصت!

پ.ن. (19 مهر 1393)
بله
دوست عزیزمان درست فرمودند
رونالد اینگلهارت
پس بگذارید اکنون که جواب را دانستید
رازی را برای شما برملا نمایم
نمی‌دانم عواقب آن چیست
ولی خوب است بدانیم
خوب است که آگاه باشیم
خوب است که متوجه پیرامون خود بیشتر باشیم
خوب است که دشمن خود را خوب بشناسیم
آری
رونالد اینگلهارت
او کیست؟!
کاری نداریم که یهودی‌ست
یا آن‌چنان که در مقالات وی می‌توان دید
در آن‌چه نوشته است
یک آتئیست به تمام معنا
همان‌که ما کافر می‌گوییم!

سازمانی جهانی دارد
بررسی ارزش‌های جهانی (http://www.worldvaluessurvey.org)
از همان اوایلی که انقلاب ایران تحقق یافت
این سازمان نیز ارزش‌های جهانی را پیمایش کرد
و نام هر پیمایش جهانی را
که بر اساس متدی واحد و پرسشنامه‌هایی مشابه بود
یک «موج» (Wave) نهاد
موج اول پیمایش جهانی آن‌ها
که در ده کشور به انجام رسید
دو سال پس از انقلاب انجام شد
ده سال بعد موج دوم پیمایش در 18 کشور
پنج سال بعد در 53 کشور بررسی‌ها به انجام رسید
موج سوّم که در سال 1374 انجام شد
ولی هنوز هم ایران را در لیست خود نداشت
اطلاعاتی از باورهای ایرانیان نداشت
ارزش‌ها و باورهای ما را نمی‌شناخت

پرسشنامه عجیبی طراحی کرده‌اند
روش بسیار جالبی
نمی‌پرسند: واقعیت چیست؟
می‌پرسند: تو چه فکر می‌کنی؟!
برداشت‌ها و تصوّرات و تفکّرات مردم را هدف گرفته‌اند

و اما ایران
موج چهارم را سال 1999 آغازیدند
و این‌بار اطلاعات ایران را هم داشتند
هم‌وطن‌های مسئول ما در وزارت ارشاد
زحمت کشیدند انگار
سال 1379 طرحی ملّی در ایران کلید خورد*
من نمی‌خواهم اتهامی وارد کنم
در صلاحیت...
و اطلاعات و دانش حقیر هم نیست
مسئولین امر باید بررسی نمایند
اما به نظر می‌رسد
شاید...
حداقل در حدّ موضوعات مطرح شده
و روش بررسی
مشابهت‌های عجیبی وجود دارد

ارشاد طرح ملّی ارزش‌ها و باورهای ایرانیان را در دستور قرار داد**
موج اول این طرح با موج چهارم آن طرح جهانی در هم آمیخت
پرسشنامه و اسناد نیز
در همان سایت جهانی آمریکایی یافت می‌شود***

این‌ها مهم نیست
مهم این است که غرب آمار فرهنگ دنیا را به دست آورد
بسیار عمیق و دقیق
نتیجه چه؟
همین جملاتی که از اینگلهارت خواندید
اینگلهارت دنیا را بر اساس متغیّرهای اقتصادی و سیاسی و فرهنگی تحلیل آماری کرد
و نتایج این بررسی‌ها برای اولین بار به صورتی کاملاً تجربی نشان داد
که این سه نظام
در هم تنیده و تأثیرگذارند
و مانند بدن یک انسان واحد عمل می‌کنند
مشابه نظریه‌ای که استاد حسینی (ره)
مؤسس دفتر مجامع مقدماتی فرهنگستان علوم اسلامی قم
در تحلیلی که از اقتصاد ایران دارند
ارائه نموده‌اند
این را اینگلهارت در مقاله‌ای بیان کرده است
که 1377 به زبان فارسی ترجمه شد****

اما این تنها دستاورد مطالعات فوق نبود
مهم این است که دنیای غرب با این بررسی‌ها
باورهای مسلمانان را شناخت
باز هم بسیار عمیق و دقیق
و به آن‌جا رسید
که اینگلهارت نظریه برخورد تمدن‌های هانتینگتون را نقد کرد*****
او تلاش‌های دولتمردان غرب
برای ترویج فرهنگ «دموکراسی» در میان ملل مسلمان را بیهوده دانست
و اذعان نمود
بررسی‌های آماری در کشورهای اسلامی حاکی از آن است که
مسلمانان نگاه بسیار مثبتی به دموکراسی دارند
پس برخوردی که هانتینگتون میان اسلام و تمدن غرب پیش‌بینی کرده
در موضوع دموکراسی نیست
بلکه...
اینگلهارت نتیجه تحقیقاتی که به لطف هم‌وطنان ناآگاه ما در ایران
و کشورهای دیگر اسلامی به انجام رسیده است
بر اساس کلیشه‌های استانداردی که او و شاگردانش تهیه کرده‌اند
این می‌داند...
اجازه دهید عین متن را بیاورم
آن‌چه در ترجمه مقاله وی آمده است:
«مقایسه میان اطلاعات به دست آمده از طریق این تحقیق در مورد کشورهای مسلمان و غیرمسلمان، بخش اول نظریه هانتینگتون را تأیید می‌کند: فرهنگ حقیقتاً مؤثر است و تأثیر آن بسیار زیاد است. سنّت‌های مذهبی قدیمی بر ارزش‌های فعلی و جاری در این کشورها اثر پایداری بر جا گذاشته است.
در عین حال هانتینگتون در این فرض که منازعه اصلی میان غرب و اسلام در مورد ارزش‌های سیاسی صورت می‌گیرد، اشتباه کرده است. در این مقطع از تاریخ، جوامع مسلمان و غیرمسلمان (یهودی-مسیحی) دموکراسی را بهترین شکل حکومت می‌دانند. در حقیقت گسل و شکاف اصلی میان غرب و اسلام در مورد تساوی جنسیتی و آزادی جنسی است. به عبارت دیگر ارزش‌هایی که دو فرهنگ اسلام و غرب را از هم جدا می‌کند، بیشتر در مورد «شهوت» است تا در مورد مردم.»

این‌جاست که «دکترین تهاجم فرهنگی» اینگلهارت شکل می‌گیرد:
برای رفع چالش‌های پیش‌بینی شده در آینده جهان
میان اسلام و غرب
باید مسأله «شهوت» را در جهان اسلام دگرگون کرد!

وی در جایی از مقاله خود صریح‌تر سخن می‌گوید:
«یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که مسلمانان و غرب در نگرش نسبت به دموکراسی یکسان‌اند، در حالی که نگرش آن‌ها نسبت به طلاق، سقط جنین، تساوی جنسیتی و همجنس‌بازی، باعث ایجاد دو دنیای متفاوت می‌گردد، که البته این نگرش مسلمانان نسبت به مسایل جنسی، می‌تواند برای آینده دموکراسی در خاورمیانه خوش‌یمن نباشد»
مسأله جهان غرب با اسلام
امروز بر سر همین است
بر سر شهوت!

اکنون می‌توان پی برد که اصرار زیاد مقام معظم رهبری
در تمام این سال‌ها
از شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی
همه و همه اشاره به این دکترین جدید در غرب است
دکترینی که شاید پاره‌ای مسئولین ما نیز در رسیدن غرب به آن همکاری نمودند
و با آمارها
گرای جبهه خودی را به دشمن دادند

اکنون می‌فهمم چرا رؤسای جمهور ایران که با خبرنگاران غربی مصاحبه می‌کنند
در نیویورک مثلاً
یکی از سؤالات اصلی و همیشگی خبرنگاران خارجی
همین مسأله همجنس‌بازی و تساوی جنسیّتی‌ست!
گویا شاخص حل مشکل اسلام و غرب همین است؛
این‌که مدیریت «شهوت» در جامعه اسلامی به شیوه و سبک غربی تبدیل گردد!

* امسال موج سوم آن در ایران انجام شد
هم‌زمان با موج ششم در جهان!

** ببینید:
http://yon.ir/tmabi

*** در نشانی:
http://www.worldvaluessurvey.org/WVSDocumentationWV4.jsp

**** متن کامل مقاله در نشانی:
http://www.noormags.com/view/fa/articlepage/22855

***** در این مقاله:
http://www.noormags.com/view/fa/articlepage/347730 


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

<      1   2      

پنج شنبه 103 آذر 1

امروز:  بازدید

دیروز:  بازدید

کل:  بازدید

برچسب‌های نوشته‌ها
فرزند عکس سیده مریم سید احمد سید مرتضی مباحثه اقتصاد آقامنیر آشپزی فرهنگ فلسفه خانواده کار مدرسه سفر سند آموزش هنر بازی روحانیت خواص فیلم فاصله طبقاتی دشمن ساخت انشا خودم خیاطی کتاب جوجه نهج‌البلاغه تاریخ فارسی ورزش طلاق
آشنایی
نوشته‌ها 9 - شاید سخن حق
السلام علیک
یا أباعبدالله
سید مهدی موشَّح
آینده را بسیار روشن می‌بینم. شور انقلابی عجیبی در جوانان این دوران احساس می‌کنم. دیدگاه‌های انتقادی نسل سوم را سازگار با تعالی مورد انتظار اسلام تصوّر می‌نمایم. به حضور خود در این عصر افتخار کرده و از این بابت به تمام گذشتگان خود فخر می‌فروشم!
فهرست

[خـانه]

 RSS     Atom 

[پیام‌رسان]

[شناسـنامه]

[سایت شخصی]

[نشانی الکترونیکی]

 

شناسنامه
نام: سید مهدی موشَّح
نام مستعار: موسوی
جنسیت: مرد
استان محل سکونت: قم
زبان: فارسی
سن: 44
تاریخ تولد: 14 بهمن 1358
تاریخ عضویت: 20/5/1383
وضعیت تاهل: طلاق
شغل: خانه‌کار (فریلنسر)
تحصیلات: کارشناسی ارشد
وزن: 125
قد: 182
آرشیو
بیشترین نظرات
بیشترین دانلود
طراح قالب
خودم
آری! طراح این قالب خودم هستم... زمانی که گرافیک و Html و جاوااسکریپت‌های پارسی‌بلاگ را می‌نوشتم، این قالب را طراحی کردم و پیش‌فرض تمام وبلاگ‌های پارسی‌بلاگ قرار دادم.
البته استفاده از تصویر سرستون‌های تخته‌جمشید و نمایی از مسجد امام اصفهان و مجسمه فردوسی در لوگو به سفارش مدیر بود.

در سال 1383

تعداد بازدید

Xکارت بازی ماشین پویا X