سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این آگهی ارتباطی با نویسنده وبلاگ ندارد!
   

[ و در باره کسانى که از جنگ در کنار او کناره جستند ، فرمود : ] حق را خوار کردند و باطل را یار نشدند . [نهج البلاغه]

تازه‌نوشته‌هاآخرین فعالیت‌هامجموعه‌نوشته‌هافرزندانم

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

در صفحه نخست می‌خوانید:  حلقه میانی چیست؟ - فقه هوش مصنوعی - دبیرستان سرای ایرانی - ایده پرتقالی - فهرست فصوص و فتوحات - ما چند روح داریم؟ - 
نهی از منکر آشکار + پنج شنبه 97 شهریور 29 - 7:12 عصر

«أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی ص أُرِیدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْکَر» (امام حسین ع)
همانا من از روى سبکسرى و گردنکشى، و نیز براى ایجاد فساد و ستمگرى دست به این قیام نزدم، بلکه براى اصلاح اوضاع امّت جدّم قیام کردم، و مى‏ خواهم «امر به‏ معروف‏» و «نهى از منکر» کنم.

روزی که استخدام می‌شود
کارگر
یا کارمند
سی هزار تومان مثلاً
پیشنهاد کارفرما
حساب می‌کند:
روزی دو نان می‌شود
با کمی پنیر
با خانواده می‌خورم

می‌پذیرد
چرا؟!
زیرا می‌تواند با این کار زندگی کند

اما چند ماه بعد
اتفاقی می‌افتد
دیگر نمی‌شود
نمی‌تواند یعنی
حالا نان گران می‌شود
پنیر گران می‌شود
گوشت گران می‌شود
نه...
صبر کن
انگار نه نان گران شده و نه پنیر
بله
این پول من است که ارزان شده
نسبت به تمام کالاهای موجود در بازار!

قرار را عوض کرده‌اند
قرار بود با این پول بشود دو تا نان خرید
اما
تعادل را بر هم زده‌اند
اسکناسی که قرار بود معادل دو نان باشد
دیگر نیست
اما
حقوقی که این کارگر توافق کرده بود چه؟!
تغییری که نکرده
قرار بود ماهی قدّ دو نان و اندکی پنیر حقوق بگیرد
حالا یک نان شده بدون پنیر
این ظلم نیست
این‌که بدون موافقت یک طرف قرارداد قرار را عوض کرده‌اند؟!

قطعاً هست
این منکر است
این جنایت ِ بانک است
این دزدی
کار ِ هر شب و روز بانک مرکزی‌ست
همه بانک‌ها
که البته با مجوّز بانک مرکزی
با درصدی که کارشناسان ظالم این بانک تعیین می‌کنند
پول خلق می‌کنند
آشکار
مطلبی که این‌جا بیان کردم



بچه‌های من
عزیزان دلم
امروز رفتیم
دیروز هم
دیدید ماجرای قیام امام حسین ع را
دسته‌های عزاداری را
بچه‌های من
شنیدید که امام حسین ع برای نهی از منکر قیام کرد
تا جلوی منکر را بگیرد
که شهید شد
برای همین هدف
چه منکری بزرگ‌تر از این دزدی آشکار
آن‌هایی که از یک ملّت دزدی می‌کنند؟!

بچه‌های من
این‌ها دزد هستند
این‌هایی که بانک ساخته‌اند
اصلاً بانک یعنی دزدی
یک دزدی آشکار
یک منکر آشکار
اصلاً بانک کارش همین خلق پول است
بانک‌هایی که با نظریه نئوکلاسیک کار می‌کنند
پول را کالا می‌دانند
ربا می‌خورند
رباخوارند

بچه‌های من
اگر یک روز خواستید قیام کنید
برای نهی از منکر
همانند جدّتان حسین ع
علیه بانک قیام کنید
علیه این بانکی که رسماً در روز روشن
جلوی چشم همه
ثروت مردم را می‌دزدد
پولی را که وعده داده هر صد ریالش
معادل یک گرم طلای خالص باشد
چیزی که در قانون پولی و اعتباری تصریح شده
همین الآن هم هست
تخلّف کرده
ثابت نگه نداشته
مال ِ مردم را به باطل خورده
علیه این چنین بانکی قیام کنید

بچه‌های من
اگر مثل من ترسو نبودید
اگر جرأت قیام علیه ظلم را داشتید
بانک مهم‌ترین منکر در کشور ماست
تا بانک را بر ندارید عدالت اسلام در این کشور جاری نمی‌شود!


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: اقتصاد 134 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

سه شنبه 102 اسفند 29

امروز:  بازدید

دیروز:  بازدید

کل:  بازدید

برچسب‌های نوشته‌ها
فرزند عکس سیده مریم سید احمد سید مرتضی مباحثه اقتصاد آقامنیر آشپزی فرهنگ فلسفه خانواده کار مدرسه سفر سند آموزش هنر بازی روحانیت خواص فیلم فاصله طبقاتی دشمن ساخت انشا خودم خیاطی کتاب جوجه نهج‌البلاغه تاریخ فارسی ورزش طلاق
آشنایی
نهی از منکر آشکار - شاید سخن حق
السلام علیک
یا أباعبدالله
سید مهدی موشَّح
آینده را بسیار روشن می‌بینم. شور انقلابی عجیبی در جوانان این دوران احساس می‌کنم. دیدگاه‌های انتقادی نسل سوم را سازگار با تعالی مورد انتظار اسلام تصوّر می‌نمایم. به حضور خود در این عصر افتخار کرده و از این بابت به تمام گذشتگان خود فخر می‌فروشم!
فهرست

[خـانه]

 RSS     Atom 

[پیام‌رسان]

[شناسـنامه]

[سایت شخصی]

[نشانی الکترونیکی]

 

شناسنامه
نام: سید مهدی موشَّح
نام مستعار: موسوی
جنسیت: مرد
استان محل سکونت: قم
زبان: فارسی
سن: 44
تاریخ تولد: 14 بهمن 1358
تاریخ عضویت: 20/5/1383
وضعیت تاهل: طلاق
شغل: خانه‌کار (فریلنسر)
تحصیلات: کارشناسی ارشد
وزن: 125
قد: 182
آرشیو
بیشترین نظرات
بیشترین دانلود
طراح قالب
خودم
آری! طراح این قالب خودم هستم... زمانی که گرافیک و Html و جاوااسکریپت‌های پارسی‌بلاگ را می‌نوشتم، این قالب را طراحی کردم و پیش‌فرض تمام وبلاگ‌های پارسی‌بلاگ قرار دادم.
البته استفاده از تصویر سرستون‌های تخته‌جمشید و نمایی از مسجد امام اصفهان و مجسمه فردوسی در لوگو به سفارش مدیر بود.

در سال 1383

تعداد بازدید

X