سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این آگهی ارتباطی با نویسنده وبلاگ ندارد!
   

ای منتهای آرزو ! آیا مرا به آتش می سوزانی ؟ پس امیدم چه می شود ؟ پس آن گاه دوستی ام چه می شود ؟ [امام سجّاد علیه السلام]

تازه‌نوشته‌هاآخرین فعالیت‌هامجموعه‌نوشته‌هافرزندانم

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

در صفحه نخست می‌خوانید:  حلقه میانی چیست؟ - فقه هوش مصنوعی - دبیرستان سرای ایرانی - ایده پرتقالی - فهرست فصوص و فتوحات - ما چند روح داریم؟ - 
رأی من + پنج شنبه 100 خرداد 6 - 4:14 عصر

اولین رأیی که دادم 1376 نبود (بعداً فهمیدم که بود! :)
انتخابات ریاست جمهوری
خیلی هم مطالعه
خیلی پی‌گیری
حتی رفتم مجله ایران فردا را خریدم
چون مصاحبه عزّت‌الله سحابی را منتشر کرد
فردی که قصد شرکت در انتخابات داشت
با دقت خواندم
به عنوان یکی از گزینه‌ها
خود را سوسیال دموکرات معرفی
اما چند ماه مانده بود
تا 18 سالم تمام شود
اگر چه رأی مستقلی برای خود داشتم

در نهایت
دو گزینه روبه‌رویم
ناطق‌نوری و خاتمی
اولی را می‌شناختم
در جامعه روحانیت
دومی را نه
زمانی که وزیر بود آگاه نبودم
در سنّ آگاهی نبودم
گفته‌های او را مطالعه
و از همه مهم‌تر
آن‌چه در رسانه ملی
سخنرانی‌اش

نه
پسندم نبود
او را انقلابی تشخیص ندادم
ماند ناطق‌نوری
آن زمان خیلی از سیاست‌های رفسنجانی مطلع نبودم
ناطق‌نوری را انقلابی تشخیص دادم

سال 1380 وضع کشور خیلی بد شد
خاتمی حسابی اوضاع سیاسی را به هم ریخت
اوضاع فرهنگی را هم
قطعاً رأیم او نبود
مثل بار اول
به توکلی رأی دادم
علی‌رغم میلم
به نظرم اصلح
اگر چه صحبت‌هایش توجهم را جلب نکرد

1384 شد
رأی من قالیباف
سابقه مدیریت عالی
تحوّلی پدید آورده
اما جریان عوض شد
ناگهان
احمدی‌نژاد خیلی مردمی وارد شد
همه‌جا نام او بود
او یک احیاگر
کلماتی را می‌گفت که از امام (ره) می‌شنیدیم
سال‌ها هم نشنیده بودیم
خیلی انقلابی
خیلی خیلی انقلابی
او از سنّت‌ها حرف می‌زد
درست در زمانی که لاریجانی و قالیباف سعی می‌کردند خود را مدرن نشان دهند
پس رأیم تغییر کرد

دوره بعد هم به او رأی دادم
سال 1388
اگر چه اتفاقات خوبی در مناظره نیافتاد
رگه‌های هوای نفس را در گفتگوهایش حس می‌کردم
انگار برای خدا نبود
برای انقلاب نبود
برای خود بود
برای رأی آوردن بود
برای من این یک روند درست نبود
اما هنوز بهترین گزینه
گزینه اصلح
این‌بار هم احمدی‌نژاد

اما 1392
سه چهار چهره مقبول
افرادی صالح و قابل قبول
دوستان نظرشان جلیلی
من اما قالیباف
اصرار داشتم «رئیس جمهور» می‌خواهیم
فردی عملیاتی و اجرایی
سرش را بیاندازد پایین و کار کند
همین
یک مدیر لایق و قدرتمند
کاربلد
سابقه قالیباف این را نشان می‌داد
بی‌تردید
نیروی انتظامی را زیر و رو کرد
نظمی که در تاریخ ایران سابقه نداشت

به 1396 که رسیدیم
باز هم نظرم قالیباف بود
اما کنار کشید
به نفع رئیسی
کار درستی کرد
خداپسندانه
نشان داد بی‌هواست
برای خود نیست
برای خدمت است
پس من به رئیسی رأی دادم

این یک مشکل زیربنایی‌ست
اشتباه در قانون اساسی
کشوری که رهبر دارد
چه نیازی به رئیس جمهور؟!

این را همان اوایل فهمیدند
این‌که دو قدرت در کشور نمی‌شود
رئیس جمهور با نخست‌وزیر کنار نمی‌آمد
جور نمی‌شد
دلیل هم داشت
رئیس جمهور فراتر از سه قوه
و نخست‌وزیر
فقط رئیس دولت
قوه مجریه
اما در قانون اساسی
رهبر هم بود
جای رئیس جمهور تنگ
عملاً به کار نمی‌آمد
نتیجه چه شد؟

نخست‌وزیر را در بازنگری حذف کردند
و وظایف او را
همگی به رئیس جمهور
و یک اشتباه در گفتار رخ داد
در اصطلاح
«رئیس جمهور»
اما رئیس جمهور دیگر رئیس جمهور نبود
نخست وزیر بود
رئیس دولت بود
این غلط بود که به او رئیس جمهور گفته می‌شد
یادشان رفت این اسم را تغییر دهند
شاید هم توجه نداشتند
نتیجه؟!

مدام چالش
رئیس دولتی که خیال می‌کرد رئیس جمهور است
درگیر با رئیس نظام
با رهبر
درگیری‌ها پی‌درپی
ادعا می‌کرد اختیار کافی ندارد
انتظار رئیس جمهوری داشت
اختیارات رئیس دولت را داشت
مشکل این بود
عدم تطابق انتظار با واقعیت

همین مسأله احمدی‌نژاد را هم زمین زد
او میل رهبری داشت
اقدام به رهبری
مواضعی که می‌گرفت
مواضع رهبر یک نظام
نه فقط رئیس یک دولت
رئیس یک قوه
برای اجرا و پیاده‌سازی قانون

قالیباف خوبی‌اش این بود
مدیر اجرایی
هوای رهبری نداشت
از گذشته او می‌شد دید
تحلیل‌هایش
موضع‌گیری‌هایش
اکتفا به سطح اجرایی
فراتر نمی‌رفت

و حالا که 1400 شده است
رأی من باز هم قالیباف
که البته نیامد
کار خوبی هم کرد
اگر بتواند مجلس را خوب اداره کند کار بزرگی کرده
چه نیازی به برداشتن باری دیگر

رأی من رئیسی هم نیست
خیلی خوب و انقلابی‌ست
اما
او را در قامت رئیس قوه قضائیه بیشتر دوست دارم
تجربه و سابقه‌ای که دارد
انگار برای همین ساخته شده
تخصّص آن را

الآن رأیم جلیلی‌ست
سابقه انقلابی‌گری و پایبندی به نظام
مبارزه و جهاد
قدرت و جرأت و شجاعت
یادآور سردار سلیمانی

مهم «تکلیف» است
عمل به تکلیف
من عهدی با خدا دارم
به عنوان یک بنده
به عنوان عبد
در اطاعت از فرامین و اوامر
کاری به این و آن هم ندارم
آن جناح یا آن جناح
آن فرد یا آن فرد
رأی بیاورد یا نیاورد
من وظیفه و تکلیفی دارم
رأی «حق» نیست که
که یکی بگوید رأی نمی‌دهم
اومانیست‌ها رأی را «حق» می‌دانند
مگر می‌شود در نظام اسلامی رأی نداد
رأی دادن «تکلیف»‌ است
نگاه یک مسلمان این است
من این را از امام (ره) یاد گرفتم

امیدوارم جلیلی اشتباه نکند
یا هر که رأی آورد
عنوان «رئیس جمهور» را باور نکند
«رئیس دولت» باشد
فراتر از وظایف خود موضع نگیرد
حرف اضافه نزند
کار اضافه‌تر نکند
سرش را بیاندازد پایین و کشور را آباد کند
دولت را سر به راه کند
افسار وزارتخانه‌ها را سفت کند
مهار به خرج دولت بزند
پای سرمایه‌دارها را از دولت کوتاه کند
نظام سرمایه‌داری را فلج کند
اقتصاد را اسلامی کند
بانک سرکش را رام کند
پول بی‌پشتوانه را باثبات کند
روند تولید را تسهیل کند
با این اوصاف به او رأی می‌دهم
به جلیلی
البته اگر تا روز انتخابات کنار نکشد
کاری که خیلی بعید هم نیست
به نفع رئیسی شاید!


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: خواص 16 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

سه شنبه 102 اسفند 29

امروز:  بازدید

دیروز:  بازدید

کل:  بازدید

برچسب‌های نوشته‌ها
فرزند عکس سیده مریم سید احمد سید مرتضی مباحثه اقتصاد آقامنیر آشپزی فرهنگ فلسفه خانواده کار مدرسه سفر سند آموزش هنر بازی روحانیت خواص فیلم فاصله طبقاتی دشمن ساخت انشا خودم خیاطی کتاب جوجه نهج‌البلاغه تاریخ فارسی ورزش طلاق
آشنایی
رأی من - شاید سخن حق
السلام علیک
یا أباعبدالله
سید مهدی موشَّح
آینده را بسیار روشن می‌بینم. شور انقلابی عجیبی در جوانان این دوران احساس می‌کنم. دیدگاه‌های انتقادی نسل سوم را سازگار با تعالی مورد انتظار اسلام تصوّر می‌نمایم. به حضور خود در این عصر افتخار کرده و از این بابت به تمام گذشتگان خود فخر می‌فروشم!
فهرست

[خـانه]

 RSS     Atom 

[پیام‌رسان]

[شناسـنامه]

[سایت شخصی]

[نشانی الکترونیکی]

 

شناسنامه
نام: سید مهدی موشَّح
نام مستعار: موسوی
جنسیت: مرد
استان محل سکونت: قم
زبان: فارسی
سن: 44
تاریخ تولد: 14 بهمن 1358
تاریخ عضویت: 20/5/1383
وضعیت تاهل: طلاق
شغل: خانه‌کار (فریلنسر)
تحصیلات: کارشناسی ارشد
وزن: 125
قد: 182
آرشیو
بیشترین نظرات
بیشترین دانلود
طراح قالب
خودم
آری! طراح این قالب خودم هستم... زمانی که گرافیک و Html و جاوااسکریپت‌های پارسی‌بلاگ را می‌نوشتم، این قالب را طراحی کردم و پیش‌فرض تمام وبلاگ‌های پارسی‌بلاگ قرار دادم.
البته استفاده از تصویر سرستون‌های تخته‌جمشید و نمایی از مسجد امام اصفهان و مجسمه فردوسی در لوگو به سفارش مدیر بود.

در سال 1383

تعداد بازدید

X