سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این آگهی ارتباطی با نویسنده وبلاگ ندارد!
   

[ و چون دهقانان انبار هنگام رفتن امام به شام او را دیدند ، براى وى پیاده شدند و پیشاپیش دویدند . فرمود : ] این چه کار بود که کردید ؟ [ گفتند : عادتى است که داریم و بدان امیران خود را بزرگ مى‏شماریم . فرمود : ] به خدا که امیران شما از این کار سودى نبردند ، و شما در دنیایتان خود را بدان به رنج مى‏افکنید و در آخرتتان بدبخت مى‏گردید . و چه زیانبار است رنجى که کیفر در پى آن است ، و چه سودمند است آسایشى که با آن از آتش امان است . [نهج البلاغه]

تازه‌نوشته‌هاآخرین فعالیت‌هامجموعه‌نوشته‌هافرزندانم

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
نمودار سیاست های کلی سلامت + یکشنبه 100 فروردین 15 - 9:0 صبح

هفت سال پیش
مفصل درباره بیمه تکمیلی
«عدالت در سلامت»
آیا شد؟



[نمودار کامل]
[فایل Xmind]

منتظریم دولت جدید بیاید
امیدواریم بتواند
این‌بار با دقت رأی می‌دهیم
فردی شایسته
واجد شرایطی که رهبر انقلاب فرمودند:



اشتباهات قبل را تکرار نکنیم!


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: سند 31 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظر دهید!

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
متن کامل پیمان ایران و چین به صورت نموداری + پنج شنبه 100 فروردین 12 - 5:10 عصر

یک برنامه است
برنامه برای همکاری
یک همکاری جامع 25 ساله
میان دو کشور با سابقه و متمدّن
سابقه‌ای طولانی از تعامل فرهنگی و اقتصادی



[نمودار کامل]
[فایل Xmind]

حرف و سخن زیاد
از هر سو مطلبی
بعضی به شدت مخالف
بعضی موافق

ناگزیر شدم خودم بخوانم
به عنوان یک ایرانی
عضوی از این جامعه
که سهمی از تصمیم‌گیری‌های اجتماعی دارد
هنگام انتخابات
وقتی که رأی می‌دهم
باید بدانم تا آدم‌ها را بشناسم

به نظرم معاهده خوبی‌ست
اصرار زیادی بر تمامیت ارضی دارد
تساوی در منافع
پیوسته استراتژی «بُرد-بُرد» را تکرار می‌کند
این خیلی خوب است
منصفانه

وقتی انسان حقیقت را خود ببیند
ادراک کند
راستگو و دروغگو را می‌شناسد
بر اساس موضعی که می‌گیرند
خواص سرشناس جامعه را

آن‌وقت
وقت انتخاب که می‌رسد
بهتر تصمیم می‌‌گیرد
این‌که سرنوشت خود و جامعه‌اش را دست چه کسانی بسپارد!

منبع سند: سایت تحلیل بازار


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: سند 31 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظر دهید!

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
نمودار منشور روحانیت + یکشنبه 100 فروردین 8 - 4:53 عصر

مدتی برایم سؤال شده بود
همین سال اخیر
از وقتی
بحران ساختمان کپتول پیش آمد
در ایالات متحده
قیامی
هر چند کوتاه
ولی
معنادار
هنگامی که برخی مردم قیامی را آغار کردند

این سؤال قبلاً‌ نبود
یادم هست
وقتی ستاره سرخ را از سقف کرملین برداشتند
آن روزها
سؤالی اصلاً پیش نمی‌آمد
مسأله روشن بود
جایگزین یعنی

می‌دانستیم اگر کمونیسم برود
دموکراسی جایگزین است
اگر سوسیالیسم
کاپیتالیسم تحت نام لیبرالیسم
اقتصاد بازار آزاد

این‌بار چطور؟
این‌بار چه می‌شود؟

سؤال من دقیقاً همین بود
ذهنم را مشغول
شاید تحیّر خود مردم ایالات متحده هم همین
جایگزین چه می‌تواند باشد
چه باید باشد؟
حالا اگر دموکراسی و کاپیتالیسم لیبرال برود
نظام سیاسی و اقتصادی
اگر بخواهد فروبپاشد
نتیجه چه؟
چه سیستمی جای آن باید بگذارند؟

مرحوم امام (ره) نسخه داشت
نامه به گورباچف
پیشنهاد اسلام
نیامد
نپذیرفت
حالا چطور؟
آیا نسخه‌ای برای آمریکا هست؟

این جمله از امام (ره) است
در منشور روحانیت:
«اجتهاد مصطلح برای اداره جامعه کافی نیست»
چی؟
کدام؟
کدام اجتهاد؟
همین
همینی که در درس خارج مراجع عظام تقلید هست
امروز
همین
همینی که در رساله‌های عملیه هست
همین
همین فقهی که امروز داریم
همین
این کافی نیست
این کفایت نمی‌کند
این حکومت درست نمی‌کند
این حکومت را اداره نمی‌کند
این جامعه را مدیریت نمی‌تواند
قادر نیست یعنی
کافی نیست یعنی

و این جمله هم از ایشان
در همان منبع:
«حوزه‌ها و روحانیت باید نبض جامعه را همیشه در دست خود داشته باشد»
در چه زمینه‌ای؟
خودشان می‌فرمایند:
«تفکر و نیاز آینده»
آینده؟
چرا آینده؟
به این دلیل:
«همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکس‌العمل مناسب»
چرا؟
چرا حوزه باید دغدغه آینده را داشته باشد
نظر امام (ره):
«چه بسا شیوه‌های رایج اداره امور مردم در سال‌های آینده تغییر کند و جوامع بشری برای حل مشکلات خود به مسائل جدید اسلام نیاز پیدا کند»
و در ادامه:
«علمای بزرگوار اسلام از هم‌اکنون باید برای این موضوع فکری کنند»

چه زمانی؟
سال 1367
چند وقت پیش؟
دقیقاً 33 سال پیش
باور می‌کنید؟!

اگر علمای ما کمر همّت می‌بستند
این 33 سال را
اگر حوزه آستین بالا می‌زد
بزرگان
اساتید
چه می‌شد؟
امروز نسخه‌ای برای ایالات متحده داشتیم
و هر کشوری مثل آن
نسخه‌ای برای نظام سیاسی
نسخه‌ای برای نظام اقتصادی
لنگ نمی‌ماندند
متحیّر نمی‌ماندیم
خیره نگاه نمی‌کردیم
اقدام می‌کردیم
تبلیغ
می‌رساندیم

استاد حسینی (ره) تلاش کرد
همین بود که همه عمر خود را وقف
فقط گذاشت برای «فقه حکومتی»
راهی که از «اصول فقه احکام حکومتی» می‌گذشت
مرحوم استاد
سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی شیرازی
دو دوره اصول فقه دارد
درس خارج طور
هر کدام نزدیک به 100 جلسه
صدا ضبط شده
نوارها پیاده شده
جزوات هم هست
همه را خواندم
فهرست تهیه کرده
این‌جا هست و این‌جا و این‌جا هم نموداری

اما
با یک گل بهار نشد
نشد و البته که نمی‌شود
همّت جمع نشد
انگیزه‌ها تحریک نشد
قیام عمومی نشد

عزم همگان لازم
این‌طور نمی‌شود
هرگز نشده است
تاریخ گواه آن
دلیل؟
در کلام امام (ره) می‌توان یافت:
«دلش را فقط به هوای اجتهاد و درس خوش کند»
هوای نفس رنگ‌های مختلف دارد
گاهی هوای اجتهاد است
بهانه هم:
«فقط به بهانه درس و بحث مسئولیت نپذیرد»

این‌ها در منشور روحانیت است
این جمله هم هست:
«در پیشگاه خداوند بزرگ یقیناً مؤاخذه می‌شود»
زیرا:
«هرگز فرصت و شرایط بهتر از این را نخواهیم داشت»

تمام منشور روحانیت را تقطیع کردم
تبدیل به یک نمودار
چیزی حذف نکردم
شاید چند واو و نقطه و ویرگول
در همین تعطیلی‌های نوروز
روابط را ملاحظه کرده
این در آمد:





[اندازه بزرگ]

[نمودار کامل با تمام زیرشاخه‌ها]
[فایل Xmind]

«خداوندا توان علما و روحانیت را در خدمت به دین خود افزون نما»


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: سند 31 - آقامنیر 117 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
نمودار کرونای قم + چهارشنبه 99 بهمن 1 - 1:42 صبح

** از وقتی پایان رسمی کرونا در جهان اعلام شد، دیگر آماری ارائه نشد **
** از 20 بهمن 1401 آمار دانشکده علوم پزشکی قم به صورت چند روز در میان و غیرمنظّم اعلام شده است **

آمار کل:



توضیح نمودار: خط بنفش نشان می‌دهد که در هر ماه به طور کل چه تعداد مبتلا به کووید19 در شهر قم شناسایی شده است و خط سبز نشان می‌دهد که به طور میانگین در هر روز تعداد مبتلایان شناسایی شده چند نفر بوده‌اند.

نیافتم
هر چه جستجو کردم
نموداری که تغییرات ابتلا را نشان دهد
به تفکیک شهرها
مثلاً برای قم

من در این شهر ساکنم
باید بدانم وضعیت چگونه است
تغییر به چه سمتی
افزایش یا کاهش

اطلاعات ارائه می‌شود
هر روز گزارش
اعداد و ارقام
ولی قابل درک نیست
تا وقتی تصویری نباشد

من این اطلاعات را از صداوسیمای قم گرفتم
شبکه نور
اطلاعات مربوط به هر ماه
و این ماه جاری:

توضیح نمودار: یکی از داده‌هایی که هر روز توسط صداوسیمای استان قم (شبکه نور) منتشر می‌شود «پذیرش بیمار با علائم کرونا» است. نمودار بنفش نمای این آمار است. یعنی تعداد افرادی که به عنوان بیمار کویید19 در استان قم شناسایی شده‌اند. خط سبز نیز نشان‌دهنده شاخص «بستری جدید» در هر روز است. یعنی مبتلایانی که به دلیل وخامت بیماری در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.





























شاخص‌ها تغییر کرده است
از هفتم فروردین
اسم‌ها تغییر کرده
شیوه نیز احتمالاً
بر اساس این خبر:
«با عنایت به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص بیماران کرونایی و با توجه به آمار تفکیکی صورت گرفته بیماران، از این پس آمار بستری بیماران قطعی کرونا که تست آنها مثبت شده است، اعلام می شود.»
بر این اساس
برای یافتن «بستری جدید» از درون شاخص «بستری کرونا مثبت»
هر عدد را منهای عدد روز قبل کرده‌ام
این اتفاق از روز 7 فروردین 1401 افتاده است!































و سایر ماه‌ها





















سقوط شاخص‌ها را می‌شود دید
کاهش را
در ماه‌های اخیر
اما
در انتها
گاهی انگار نمودار می‌رود که رشد پیدا کند
باید مراقب بود
زود اقدام کرد

وقتی تصویری شود
روز به روز
آدم حواسش جمع‌تر می‌شود
وقتی به روشنی ببیند!

تعجب می‌کنم
چرا نهادهای مسئول
چنین نمودار و آماری را متمرکز ارائه نمی‌کنند؟!

کتب نفس الرسول (ع): «فَلَا تَقْتُلُوا مُدْبِراً وَ لَا تُصِیبُوا مُعْوِراً وَ لَا تُجْهِزُوا عَلَى جَرِیحٍ، وَ لَا تَهِیجُوا النِّسَاءَ بِأَذًى وَ إِنْ شَتَمْنَ أَعْرَاضَکُمْ وَ سَبَبْنَ أُمَرَاءَکُمْ» (نهج‌البلاغه، ن14)
فرارى را به قتل نرسانید، و ناتوان را آسیب نزنید، و زخمى را نکشید، و زنان را با آزردن به هیجان نیاورید گرچه متعرض آبروى شما شوند یا به بزرگانتان ناسزا گویند. (ترجمه انصاریان)

پ.ن. آمار سالانه:






#s3gt_translate_tooltip_mini { display: none !important; }

برچسب‌های مرتبط با این نوشته: سند 31 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
نمودار سند تحوّل قضایی + یکشنبه 99 دی 7 - 5:10 عصر

مهم است
کلید حل مشکلات
ناظر بر تمامی نهادها
اگر درست شود، نادرستی ناممکن می‌شود

سند را خواندم
به نمودار در آوردم
برای فهم بهتر ساختار



بخشی از کل نمودار:



[تصویر کامل]
[نسخه xmind]
[به صورت PDF]

خیلی خوب تنظیم شده
دقیق
کامل
مسائل و چالش‌ها را فهرست کرده
راه‌حل‌ها نیز عالی
فقط می‌ماند اجرا
مشکلی که معمولاً در نهادهای کشور هست
امید که این‌جا پیش نیاید!


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: سند 31 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
ترفندهای آهنربایی + پنج شنبه 99 خرداد 29 - 6:0 صبح

ابزار آسان می‌کند
کار را
تحوِّلات تاریخ بشر را با «ابزار» می‌سنجند
بسیاری از فلاسفه بزرگ

آشپزخانه محل کار
کار نیاز به ابزار دارد
ابزار باید دم دست باشد
نزدیک
هر چه بهتر سامان یابد
کار ساده‌تر

ده سال است درگیر کار آشپزخانه
راهکارهایی یافته‌ام
کارم را ساده کرده
با افزایش سرعت دسترسی به ابزار

یک‌بار که رفته بودیم خرازی
آهن‌ربا می‌فروخت فراوان
و ارزان هم
چقدر نگهداری را راحت کرد
برای ابزارهای دم‌دستی



گاهی کار سرعت می‌خواهد
همین الآن باید هم بزنی
کیسه شیر در دست
فوری نیاز به قیچی داری
کابینت‌ها هم که فلزی
آهن‌ربا خیلی خوب کار راه انداخت

آشپزخانه ما محیط راحتی‌ست
همه چیز بر اساس نیاز دسته‌بندی شده
وسایل پرکاربرد نزدیک‌تر
کم‌کاربرد دورتر
ساده می‌توان دست پیدا کرد
مثلاً همین قابلمه‌آویز خودمان



شاید شش هفت سال پیش بود
لوله‌ای خریدم و بردم آهنگری
طبق آن‌چه خواستم برید و جوش داد
خودم رفتم بالای نردبان و به سقف پیچ کردم
سال‌هاست که نگهداری ظروف دم‌دستی را راحت کرده

یا ابزارهایی که به دیوار متصل شده
تخته‌هایی که ابزارها را پیش چشم نگه می‌دارند

یا کارت‌های تماس
کارت‌ویزیت‌هایی که در طول سال‌ها جمع شده
هر مغازه‌ای که خرید می‌کنی معمولاً یکی می‌دهند
یک روز لازم می‌شود
وقتی کارَت لنگ شماره تماس‌شان بشود
وقتی همه‌شان یک‌جا جمع شوند
مثل یک تابلو جلوی چشم باشند

نظم؛ کلید فرصت‌هاست
ترتیب؛ شاه‌کلید سرعت
این‌که اولویت در چینش لحاظ شود

خداوند حکیم است
نظم او بر جهان حاکم
همه چیز سر جای خودش
اولویت‌دارها هم پیشاپیش
همه در پیشگاه ربوبی مساوی نیستند
بعضی نزدیک و بعضی دور:
«إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّـهِ أَتقَاکُم» (حجرات:13)
بی تردید گرامی ترین شما نزد خدا پرهیزکارترین شماست. (ترجمه انصاریان)


کتب الأمیر (ع): «اوصیکما و جمیع ولدی و اهلی و من بلغه کتابی بتقوی اللَّه و نظم امرکم و صلاح ذات بینکم» (نهج‌البلاغه، ن47)
شما و همه فرزندان و خاندانم و هر که این وصیتم به او مى رسد را به تقواى الهى، و نظم در زندگى، و اصلاح بین مردم سفارش مى کنم. (ترجمه انصاریان)

«قلمرو نظم، وسیع است. از زندگی خصوصی انسان و درون اتاقی که در آن زندگی یا کار می‌کند، نظم مطرح می‌شود - اتاق منظّم، اتاق نامنظّم - تا رفتارهای فردی او در محیط کار و درس و تحصیل و تا محیط اجتماعی و ساخت جامعه و بنای نظام اجتماعی؛ یعنی همان ساختی که از نظم ویژه‌ای که تابع فلسفه‌ی خاصّی است، سرچشمه گرفته است. همه‌ی اینها مشمول «و نظم امرکم» است که امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام در این قطعه از وصیّتشان آن را بیان فرمودند.» (مقام معظّم رهبری، 1381/9/1)


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: عکس 362 - کار 38 - آشپزی 93 - ساخت 12 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
شاخص های ارزیابی پیشرفت + پنج شنبه 98 مهر 4 - 7:36 عصر

بچه که بودم یاد گرفتم
مدام کنترل کنم

گل کوچک که می‌زدیم
دروازه که می‌ایستادم
هر از چند گاهی
ناگزیر
باید بر می‌گشتم و به تیرک‌ها نگاهی می‌انداختم
فهمیده بودم
درگیر بازی که می‌شود
آدم جای خود را فراموش می‌کند و از هدف دور
باید مدام برگردد و کنترل کند

شاخص برای همین است
برای کنترل
برای ارزیابی
غربی‌ها هم دارند
یک‌بار ترجمه کردم و در سایتم گذاشتم
شاخص‌های جهانی توسعه را

ما هم نیاز داریم
برای ارزیابی پیشرفت نظام اسلامی
اما
آیا همان شاخص‌ها را؟

نداریم
در نیاورده‌ایم
به تصویب نرسانده‌ایم
یک نظام از شاخص‌های پیشرفت را
متفاوت از آن‌چه غربی‌ها دارند
چیزی که در مسیر آرمان‌های خودمان باشد
انقلاب‌مان

من استخراج کردم
از فرمایشات مقام معظّم رهبری
تمام دیدارهای ایشان با دولت‌ها را
بیانات را کاویدم
هشتاد و یک شاخص شد
در هشت محور اصلی؛
1. سیاسی و امنیتی
2. دینی، فرهنگی و اجتماعی
3. تقنینی؛ ساختار، برنامه و بودجه
4. قضایی، انتظامی و نظارتی
5. علم و فن‌آوری
6. اقتصادی و مالی
7. انفال و محیط زیست
8. بهداشت و سلامت


خیلی وقت گرفت
خیلی سخت بود
مطالعات زیادی نیاز داشت
ولی
با اتکا به حول و قوّه الهی
انجام شد
در این نشانی مفصّل قرار دادم
در کنار متن بیانات
فیش‌هایی که از آن‌ها استخراج کرده‌‌ام
هر شاخص را

اما این‌جا
فقط یک توضیح کوتاه
برای روشن کردن منظورم از هر شاخص

این‌ها را اگر کمّی کنیم
فرمول می‌شود برای اندازه‌گیری
هر سال که آمار بگیریم
اندازه‌گیری کنیم
معلوم‌مان می‌شود که چقدر اسلامی‌تر شده‌ایم
سال به سال
تا مسیر انحرافی نرویم و به جاهلیت باز نگردیم!

شاخص‌های ارزیابی پیشرفت نظام اسلامی بر اساس مطالبات رهبری

سیاسی و امنیتی
1. شاخص عدالت سیاسی
    فرصت برابر برای رقابت در انتخابات
2. شاخص عدالت امنیتی
    برخورد یکسان نیروهای انتظامی با مردم
3. شاخص ظلم‌ستیزی در انتخاب
    تعداد نامزدهای رأی‌آورده با شعار ظلم‌ستیزی به کل
4. شاخص پذیرش بین‌المللی
    تعداد سفرای حاضر در داخل کشور
5. شاخص مردم‌داری مسئولین
    میزان رضایت مردم از مسئولین به روایت نمونه‌های آمار
6. شاخص ارتباط مردمی مسئولین
    تعداد موارد ملاقات عمومی و از نزدیک مسئولین با مردم
7. شاخص پاسخگویی مسئولین
    موارد عذرخواهی رسمی مسئولین نسبت به خطاهای روی داده
8. شاخص فساد اداری
    موارد گزارش‌شده از تخلفات اداری
9. شاخص ساده‌زیستی مسئولین
    تفاوت قیمت اموال و دارایی‌های مسئولین با متوسط مردم
10. شاخص اخلاق‌مداری مسئولین
    شمارش موارد بداخلاقی و بدسُخنی مسئولان
11. شاخص صداقت و راستگویی مسئولین
    محاسبه وعده‌های تخلّف‌شده و خبرهای غیرواقعی مسئولین
12. شاخص احساس امنیت
    درصد پاسخ‌دهندگان دارای احساس امنیت بر اساس نمونه‌های آماری
13. شاخص مشارکت سیاسی
    نسبت حضور مردم در انتخابات و راهپیمایی
14. شاخص پدافند غیرعامل
    نسبت کارهای انجام شده به کارهای ضروری
15. شاخص اقتدار دفاعی
    توازن توان دفاعی کشور نسبت به نیروهای متخاصم
16. شاخص حمایت از ملت‌های مظلوم
    موضع‌گیری رسمی در حمایت از مظلومین به نسبت کل حوادث جهانی
17. شاخص امنیت مجازی
    تعداد هک‌ها و سرقت اطلاعات و حوادث در فضای مجازی در واحد زمان
18. شاخص عدالت انتخاباتی
    تعداد افراد منتخب با کمترین هزینه نسبت به کل منتخبین
19. شاخص شفافیت دولت
    تعداد موارد اطلاع‌رسانی رسمی به مردم در واحد زمان


دینی، فرهنگی و اجتماعی
20. شاخص پایبندی حاکمیت به اقامه دین
    نسبت بودجه هدفگذاری‌شده برای مناسک دینی به کل
21. شاخص عدالت اجتماعی
    نسبت بودجه هدفگذاری شده برای ارتقاء عدالت
22. شاخص برابری اجتماعی اقلیت‌های دینی
    موارد عدم احقاق حقوق اقلیت‌ها به نسبت کل
23. شاخص احساس آزادی
    میزان حس آزادی در مردم بر اساس نمونه‌های آماری
24. شاخص آبادانی روستاها
    فاصله بهره‌مندی روستاها از خدمات نسبت شهرها
25. شاخص رشد شهرنشینی
    رشد جمعیت شهری نسبت به جمعیت روستایی
26. شاخص معرفت دینی
    آشنایی با عقاید و احکام اسلامی بر اساس نمونه‌های آماری
27. شاخص انقلابی‌گری و فرهنگ ایثار
    اعتقاد به ضرورت تداوم انقلاب با تکیه بر نمونه‌های آماری
28. شاخص دسترسی به موادّ مخدّر
    سهولت یافتن و خرید موادّ مخدر بر اساس نمونه‌های آماری
29. شاخص ترانزیت موادّ مخدّر
    موارد شناسایی حمل قاچاق مواد مخدر در داخل کشور
30. شاخص مصرف موادّ مخدّر
    تعداد مصرف‌کنندگان موادّ مخدر به جمعیت کشور
31. شاخص ثبات خانواده
    نسبت ازدواج و طلاق
32. شاخص سهولت تأمین مسکن
    نسبت میانگین قیمت مسکن به میانگین درآمد سالیانه
33. شاخص شهرسازی اسلامی
    درصد تناسب شهرها با استانداردهای اسلامی
34. شاخص جوانی جمعیت
    نسبت جوانان پویا و فعال به کل جمعیت کشور


تقنینی؛ ساختار، برنامه و بودجه
35. شاخص عدالت تقنینی
    مراعات عدالت در وضع قوانین
36. شاخص وفاداری نمایندگان
    مقایسه عملکرد نمایندگان مجلس با وعده‌های انتخاباتی آن‌ها
37. شاخص تبعیت از برنامه
    موارد تبعیت آئین‌نامه‌ها و قوانین از مفاد برنامه نسبت به کل برنامه
38. شاخص انطباق برنامه با سیاست‌های کلان
    نسبت مواد برنامه قابل استناد به سیاست‌ها به کل مواد آن
39. شاخص انطباق برنامه با چشم‌انداز
    تعداد مواد برنامه منطبق بر چشم‌انداز به کل
40. شاخص همسویی برنامه با قانون اساسی
    موادی از برنامه که مشخصاً در راستای تحقق بندهایی از قانون اساسی باشد
41. شاخص استقلال قوانین و برنامه‌ها
    نسبت مواد غیرتقلیدی و بومی قوانین به کل
42. شاخص سرعت اجرای قوانین
    میانگین فاصله تصویب قوانین تا اجرایی‌شدن


قضایی، انتظامی و نظارتی
43. شاخص عدالت قضایی
    برخورد یکسان با شکات و متهمین
44. شاخص احقاق حق
    نسبت حقوقی که توسط نهادهای انتظامی احقاق شده است به مواردی که نشده است
45. شاخص دفاع از مظلوم
    موارد گزارش‌شده و برخورد شده با رشوه به نسبت تخمینی کل
46. شاخص مطالبه عدالت
    شمارش موارد اعتراضات عمومی برای اجرای عدالت
47. شاخص مبارزه با ویژه‌خواری
    موارد برخورد با رانت‌خواران و آقازاده‌های فاسد نسبت به کل
48. شاخص قاطعیت در اجرای احکام
    نسبت موارد اجرای احکام قضایی نسبت به صاحبان قدرت به کل موارد صادر شده
49. شاخص مبارزه با مقاسد اقتصادی
    تعداد پرونده‌های به سرانجام رسیده مفاسد اقتصادی به کل شکایات
50. شاخص نظارت بر بوروکراسی
    کاهش میانگین مدّت انجام فرآیندها در دستگاه‌های دولتی
51. شاخص قانون‌گرایی
    موارد مطابقت با قانون رفتار مسئولان نسبت به کل


علم و فناوری
52. شاخص عدالت آموزشی
    فرصت برابر آموزشی
53. شاخص پیشرفت هسته‌ای
    فناوری هسته‌ای داخل کشور نسبت به میانگین کشورهای توسعه‌یافته
54. شاخص بهره‌وری آموزش عمومی
    توانمندی دانش‌آموزان ایرانی نسبت به میانگین کشورهای توسعه‌یافته از طریق آزمون‌های استاندارد جهانی
55. شاخص بهره‌وری آموزش تخصصی
    توانمندی دانشجویان ایرانی نسبت به میانگین کشورهای توسعه‌یافته  از طریق آزمون‌های استاندارد جهانی
56. شاخص تناسب دانشگاه با صنعت
    تعداد رشته‌های دانشگاهی دارای صنعت فعال داخلی نسبت به کل رشته‌ها
57. شاخص معنویت در دانشگاه‌ها
    تعداد افراد ملتزم به احکام اسلامی نسبت به کل بر اساس نمونه‌های آماری
58. شاخص فرار مغزها
    تعداد دانشجویان مهاجر نسبت به کل
59. شاخص کرامت معلّم
    احترام اجتماعی معلّم مبتنی بر نمونه‌های آماری


اقتصادی و مالی
60. شاخص عدالت اقتصادی
    فرصت برابر در تولید و توزیع و سرمایه‌گذاری
61. شاخص تساوی بهره‌مندی از بیت‌المال
    فاصله دستمزدهای حقوق‌بگیران دستگاه‌های دولتی
62. شاخص اسراف در بیت‌المال
    میزان هزینه‌های غیرضروری دستگاه‌های حاکمیتی
63. شاخص انحراف بودجه
    نسبت بودجه‌های مصرف شده در غیر ردیف تعیین‌شده
64. شاخص بهره‌وری بودجه
    نسبت بودجه پروژه‌های شکست خورده به کل بودجه
65. شاخص امانت‌داری مسئولین
    موارد اختلاس از بیت‌المال به درآمد سرانه
66. شاخص امید اقتصادی
    درصد امیدواری مردم به بهتر شدن شرایط اقتصادی بر اساس نمونه‌های آماری
67. شاخص رونق اقتصادی
    اندازه‌گیری اشتغال و تورّم و خودکفایی در کشاورزی
68. شاخص استقلال اقتصادی
    تعداد چرخه‌های تولید کالا و خدمات غیروابسته به خارج از کشور
69. شاخص وابستگی به فروش نفت
    مقدار تراز بازرگانی منفی در صورت عدم فروش نفت
70. شاخص امنیت شغلی
    درصد احساس امنیت شغلی کارگران و کارمندان مبتنی بر نمونه‌های آماری
71. شاخص اقتصاد مقاومتی
    میزان عدم حساسیت اقتصاد کشور به تغییرات اقتصاد جهانی
72. شاخص عدالت مالیاتی
    تفاوت نسبت «مالیات به درآمد» اقشار مختلف؛ کمترین تا بیشترین
73. شاخص واردات قاچاق
    نسبت واردات بدون مجوّز به کل واردات
74. شاخص تولید داخلی
    نسبت کالاهای داخلی موجود در بازار نسبت به کالاهای خارجی
75. شاخص خودکفایی کشاورزی و دامپروری
    نسبت محصولات کشاورزی و دامی و لبنی داخل به کل مصرف
76. شاخص بیکاری
    تعداد افراد بدون شغل نسبت به کل جمعیت توانا برای اشتغال
77. شاخص تأخیر پروژه‌های دولتی
    میانگین میزان تأخیر اتمام پروژه‌ها از زمان پیش‌بینی شده


انفال و محیط‌زیست
78. شاخص عدالت زیست‌محیطی
    فرصت برابر برای بهره‌مندی از ثروت‌های زمین
79. شاخص حفظ محیط زیست
    افزایش مترمربع جنگل‌ها و مراتع و دریاچه‌ها و رودخانه‌ها


بهداشت و سلامت
80. شاخص عدالت درمانی
    بهره‌مندی یکسان از فرصت‌های بهداشت و درمان
81. شاخص رشد بهداشت و درمان
    میانگین بهداشت و درمان نسبت به میانگین کشورهای توسعه‌یافته


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: سند 31 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
اصالت ربط + چهارشنبه 98 مرداد 23 - 1:31 عصر

نوارها و جزوات
در بایگانی
دفتر فرهنگستان علوم اسلامی
از فروردین 1357

تا پیش از سال 1362
بیشتر مباحث
دوره‌ای و منظّم
در موضوع «اقتصاد»
راهی برای اسلامی کردن آن

اما از خرداد این سال
همان 1362
بحث‌ها روی مبانی فلسفی
متمرکز
مبانی‌ای که
تا آنها تغییر نکنند
نمی‌شود اقتصاد اسلامی را پایه‌ریزی کرد

با ریاضیات آغاز شده
به اصالت ربط منتهی

مطالعه
131 جلسه
از این دوره
خلاصه کردم
نموداری
عنوان فقط
این شد:

مقدمه و روند بحث
مبنای شناخت
انکارناپذیر به جای بدیهی
تغایر فی الجمله
تغییر فی الجمله
هماهنگی فی الجمله
اصالت ربط
ثبات قانون
نفی بساطت
تکیه بر منطق ریاضی


عبارت‌ها عبارت‌های استاد است
استاد حسینی الهاشمی (ره)
کلمات همان
سعی کردم با استفاده از همان واژگان خلاصه کنم
چیزی اضافه نکردم

می‌گذارم برای استفاده عموم
متخصصان هم:



[نمودار کامل]

در تلاش هستم
اصالت تعلّق را هم
خلاصه کنم
گامی که بعد از اصالت ربط طیّ می‌شود

توکل بر خدا...


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: سند 31 - آقامنیر 117 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
نرم افزار پشتیبان گیری پیامک به صورت Word و Excel + شنبه 98 تیر 29 - 7:13 عصر

برای همه ما اتفاق می‌افتد
پیامک‌هایی در گوشی داریم
نمی‌خواهیم پاک کنیم
ولی
نگران از دست رفتن آن‌ها هم هستیم
می‌خواهیم روی لپ‌تاپ یا رایانه رومیزی ذخیره کنیم
در چه فرمتی؟
به صورتی که بتوانیم بخوانیم و استفاده کنیم
و شاید
اصلاً بتوانیم در متن‌های دیگر خود بگنجانیم

این نرم‌افزار است
آن‌چه لازم داریم



مزایای این نرم‌افزار:
1. تاریخ شمسی
2. روز هفته ارسال یا دریافت پیامک
3. تبدیل سریع و بدون تأخیر
4. تبدیل به Microsoft word
5. تبدیل به Microsoft excel
6. تبدیل به متن ساده قابل ویرایش در Notepad
7. تبدیل به فرمت گفتگو و چت با طرحی زیبا
8. امکان پرینت و چاپ پیامک‌ها

ساده است
ابتدا با نرم‌افزار SMS Backup & Restore Pro
یک خروجی از پیامک‌ها می‌گیریم
نرم‌افزار خوب و سریعی است
ساده هم
یک فایل به ما می‌دهد
نام آن معمولاً ترکیبی از تاریخ و ساعت است



اکنون این فایل را به رایانه منتقل می‌کنیم
نرم‌افزار را اجرا کرده
نرم‌افزار SMStoPC
خیلی ساده فایل را می‌کشیم و می‌اندازیم داخل مربعی که تعیین شده
تصویر پاکت نامه در آن است
پیامک‌ها خوانده می‌شود
و
آماده خروجی گرفتن
خروجی‌هایی شبیه به این:



فراموش نکنید که این نرم‌افزار روی ویندوز کار می‌کند و نیاز به آن دارد!

==== لینک دریافت نرم‌افزار ===========================
نرم‌افزار را از این نشانی دانلود کنید: دانلود

=============================================

...
[دانلود فیلم]

تگ‌های جستجو: نرم‌افزار آرشیو پیامک - نرم‌افزار بایگانی پیامک - نرم‌افزار ذخیره پیامک - تبدیل پیامک به word - تبدیل پیامک به excel - تبدیل پیامک به ویندوز - تبدیل پیامک به اکسل - انتقال پیامک از اندروید به ویندوز - ویرایش پیامک در word - تاریخ شمسی در پیامک - تبدیل پیامک به تاریخ شمسی - نرم‌افزار پیامک شمسی - پرینت پیامک - چاپ پیامک


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
ساخت ِ پاراوان + جمعه 98 تیر 21 - 11:5 صبح

خانه وقتی یک اتاق داشته باشد
جمعیت زیاد
دشواری‌هایی دارد
مثل تعویض لباس

کوچک که بودند یک دیواره کوچک ساختم
قدّ خودشان
پشت آن لباس عوض کنند
مثلاً وقتی قرار است بیرون برویم
با همین طبقات مخصوص کتابخانه
قفسه‌های فلزی



چندی بعد ناممکن شد
قدّ کشیدند و پشت آن جا نشدند
این شد که
این‌بار
پرده‌هایی به کمدهایشان متصل کردم
پرده‌هایی که خودم دوختم
برای کمدهایی که خودمان ساخته بودیم
این‌جا درباره‌اش نوشتم



جا نشدند
بزرگ‌تر که شدند
دیگر فاصله کمد تا پرده کم‌شان شد
همین امسال
ابزار دیگری نیاز بود
وسیله‌ای برای پنهان شدن
پاراوان

جستجو کردم
دو جا در قم
فروشگاهی برای این نوع دیوارک
پارتیشن
صد الی صد و پنجاه هزار تومان
برای هر لنگه

نداشتند
مراجعه که کردم
به هر دو
این شد که تصمیم به ساخت گرفتم

مثل همیشه رفتم سراغ نرم‌افزار
اندازه‌ها را وارد کردم
در کات‌مستر
و باز هم مثل همیشه
رفتم سراغ چوب‌بری براتی

چرا؟!
از همه ارزان‌تر
قیمت گرفته بودم
mdf را مترمربعی 67 هزار تومان
نوار متری 2 هزار
هزینه برش هم 6 هزار تومان گرفت
برای کار من
برای پاراوان
در کل 215 هزار تومان هزینه شد
دو سه ساعته تحویل داد

وای که چقدر یراق گران شده
دفعات قبل این طور نبود
این‌بار اما
فقط 146 هزار تومان هزینه یراق‌آلات شد
هشت عدد لولا
24 عدد صفحه دوخت
برای اتصال لنگه‌ها
150 عدد پیچ
و 12 عدد پایه

چارچوب‌ها که آماده شد
باید فکری برای پرده می‌کردم
آن‌چه درون قاب‌ها را بپوشاند
این شد که
فتوشاپ را گشودم

در اینترنت گشتم و ارزان‌ترین چاپ بنر را یافتم
فکر فردا
کوچه 25 صفائیه
بنر 3 متر در 1.5 متر را 67 هزار تومان چاپ کرد
دو ساعته هم تحویل گرفتم

در خانه
همه را مونتاژ کردیم
سر هم یعنی
پاراوان خودمان را ساختیم
دو پاراوان سه لنگه
از قرار هر لنگه‌ای 71 هزار تومان!



بچه‌ها خوشحال شدند
حالا
جایی برای پنهان شدن دارند
برای تعویض لباس
وقتی که بخواهیم بیرون برویم
یا به خانه بازگشته باشیم

عکس‌ها هم برایشان جذاب
مدام نگاه می‌کنند
می‌خندند و گاهی هم را مسخره
به تصاویر کودکی‌شان
از دیروز که تولید تمام شده

دیگر مهمان هم که بیاید
هر زمان که بخواهیم
می‌توانیم خانه را تقسیم کنیم
حدّ و مرزها را
دیواره‌های موقتی
قابل جابه‌جایی

حفظ حریم شخصی مهم است
حتی اگر خانه
به تعداد افراد اتاق نداشته باشد
پاراوان این کار را انجام می‌دهد

ما می‌توانیم
ما در این محاصره اقتصادی
در این تحریم
خودمان می‌سازیم
هر چه که نیاز داشته باشیم
در حدّ توان‌مان!

ما می‌توانیم
پس می‌مانیم
آن‌هایی که ناتوان‌اند
نمی‌توانند
آن‌هایند که می‌روند کانادا
ما توانا هستیم
پس مقاومت می‌کنیم!

قَالَ (علیه السلام): «یَا ابْنَ آدَمَ، الرِّزْقُ رِزْقَانِ: رِزْقٌ تَطْلُبُهُ، وَ رِزْقٌ یَطْلُبُکَ، فَإِنْ لَمْ تَأْتِهِ أَتَاکَ؛ فَلَا تَحْمِلْ هَمَّ سَنَتِکَ عَلَى هَمِّ یَوْمِکَ، کَفَاکَ کُلُّ یَوْمٍ عَلَى مَا فِیهِ؛ فَإِنْ تَکُنِ السَّنَةُ مِنْ عُمُرِکَ، فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَى سَیُؤْتِیکَ فِی کُلِّ غَدٍ جَدِیدٍ مَا قَسَمَ لَکَ، وَ إِنْ لَمْ تَکُنِ السَّنَةُ مِنْ عُمُرِکَ، فَمَا تَصْنَعُ بِالْهَمِّ فِیمَا لَیْسَ لَکَ؛ وَ لَنْ یَسْبِقَکَ إِلَى رِزْقِکَ طَالِبٌ، وَ لَنْ یَغْلِبَکَ عَلَیْهِ غَالِبٌ، وَ لَنْ یُبْطِئَ عَنْکَ مَا قَدْ قُدِّرَ لَکَ.» (نهج‌البلاغه، ح379)
اى فرزند آدم! روزى دو گونه است یکى آن روزى که تو به دنبالش مى روى و دیگرى آن روزى که به دنبال تو مى آید و اگر به دنبالش نروى باز هم به سراغ تو خواهد آمد بنابراین غم و اندوه تمام سال را بر همّ و غمّ امروزت اضافه مکن. غم هر روز براى آن روز کافى است. اگر در تمام سال زنده بمانى و جزء عمر تو باشد خداوند هر روز آنچه از روزى براى تو معین کرده است به تو مى دهد و اگر تمام آن سال جزء عمر تو نباشد چرا غم و اندوه چیزى را بخورى که مربوط به تو نیست؟ (بدان) هیچ کس پیش از تو نمى تواند روزى تو را دریافت کند و یا آن را از دست تو بیرون ببرد و آنچه براى تو مقدر شده است بدون تأخیر به تو مى رسد. (ترجمه مکارم)


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: فرزند 535 - سیده مریم 281 - سید احمد 274 - سید مرتضی 271 - ساخت 12 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

<      1   2      

یکشنبه 103 آذر 4

امروز:  بازدید

دیروز:  بازدید

کل:  بازدید

برچسب‌های نوشته‌ها
فرزند عکس سیده مریم سید احمد سید مرتضی مباحثه اقتصاد آقامنیر آشپزی فرهنگ فلسفه خانواده کار مدرسه سفر سند آموزش هنر بازی روحانیت خواص فیلم فاصله طبقاتی دشمن ساخت انشا خودم خیاطی کتاب جوجه نهج‌البلاغه تاریخ فارسی ورزش طلاق
آشنایی
فعالیت‌ها 4 - شاید سخن حق
السلام علیک
یا أباعبدالله
سید مهدی موشَّح
آینده را بسیار روشن می‌بینم. شور انقلابی عجیبی در جوانان این دوران احساس می‌کنم. دیدگاه‌های انتقادی نسل سوم را سازگار با تعالی مورد انتظار اسلام تصوّر می‌نمایم. به حضور خود در این عصر افتخار کرده و از این بابت به تمام گذشتگان خود فخر می‌فروشم!
فهرست

[خـانه]

 RSS     Atom 

[پیام‌رسان]

[شناسـنامه]

[سایت شخصی]

[نشانی الکترونیکی]

 

شناسنامه
نام: سید مهدی موشَّح
نام مستعار: موسوی
جنسیت: مرد
استان محل سکونت: قم
زبان: فارسی
سن: 44
تاریخ تولد: 14 بهمن 1358
تاریخ عضویت: 20/5/1383
وضعیت تاهل: طلاق
شغل: خانه‌کار (فریلنسر)
تحصیلات: کارشناسی ارشد
وزن: 125
قد: 182
آرشیو
بیشترین نظرات
بیشترین دانلود
طراح قالب
خودم
آری! طراح این قالب خودم هستم... زمانی که گرافیک و Html و جاوااسکریپت‌های پارسی‌بلاگ را می‌نوشتم، این قالب را طراحی کردم و پیش‌فرض تمام وبلاگ‌های پارسی‌بلاگ قرار دادم.
البته استفاده از تصویر سرستون‌های تخته‌جمشید و نمایی از مسجد امام اصفهان و مجسمه فردوسی در لوگو به سفارش مدیر بود.

در سال 1383

تعداد بازدید

Xکارت بازی ماشین پویا X