سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این آگهی ارتباطی با نویسنده وبلاگ ندارد!
   

[ و به فرزند خود حسن ( ع ) فرمود : ] پسرکم چهار چیز از من بیاد دار ، و چهار دیگر به خاطر سپار که چند که بدان کار کنى از کرده خود زیان نبرى : گرانمایه‏ترین بى‏نیازى خرد است ، و بزرگترین درویشى بیخردى است و ترسناکترین تنهایى خودپسندى است و گرامیترین حسب خوى نیکوست . پسرکم از دوستى نادان بپرهیز ، چه او خواهد که تو را سود رساند لیکن دچار زیانت گرداند ، و از دوستى بخیل بپرهیز ، چه او آنچه را سخت بدان نیازمندى از تو دریغ دارد ، و از دوستى تبهکار بپرهیز که به اندک بهایت بفروشد ، و از دوستى دروغگو بپرهیز که او سراب را ماند ، دور را به تو نزدیک و نزدیک را به تو دور نمایاند . [نهج البلاغه]

تازه‌نوشته‌هاآخرین فعالیت‌هامجموعه‌نوشته‌هافرزندانم

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

در صفحه نخست می‌خوانید:  حلقه میانی چیست؟ - فقه هوش مصنوعی - دبیرستان سرای ایرانی - ایده پرتقالی - فهرست فصوص و فتوحات - ما چند روح داریم؟ - 
سایبان ارزان کولر آبی + چهارشنبه 93 مرداد 15 - 11:28 صبح

وقتی رسانه اعلام کرد
با گذاشتن سایبان روی کولر آبی
می‌شود تا 1000 لیتر در ماه در مصرف آب صرفه‌جویی کرد
برای این‌کار مصمّم شدم
هم هزینه قبض آب پایین می‌آید
هم آب بیشتری برای مصارف امت اسلام ذخیره می‌گردد

نمونه‌های زیادی در اینترنت وجود دارد
اما به راحتی در دسترس نیستند
بعضی هم که تبلیغات زیادی کرده‌اند
قیمت بالایی دارند
بالاتر از آن‌چه که خرید آنان را به صرفه نماید
آستین‌ها را بالا زدم
چهار لوله بخاری فراهم کردم و یک تکه برزنت

ایده‌ام این بود
یک پایه ضربدری از لوله‌ها
که برزنت را با فاصله از سقف کولر مهار کند

لوله‌ها ده سانت فاصله بین برزنت و کولر ایجاد می‌نمایند
هوا را هم عبور می‌دهند
برزنت هم اگر زیر تابش آفتاب داغ شود
حتی اگر هوای مابین برزنت و سقف دمایش بالا رود
جریان هوایی در آن میانه راه می‌افتد
و مانع گرم شدن زیاده از دمای هوا برای کولر می‌گردد

ابتدا از روش سنتی پوشاندن کولر خلاص شدم
تمام آشغال‌هایی را که تا به حال روی کولر گذاشته بودیم جمع کردم

سپس چند سوراخ روی سقف کولر با دریل
و روی لوله‌ها
با اندازه‌گیری دقیق
و نصب لوله‌ها با پیچ و مهره
پیچ و مهره‌های پهنی که معمولاً برای اتصال قفسه‌های فلزی کتابخانه‌ها استفاده می‌شود

وسط برزنت را سوراخ کردم
برای حرکت هوا
وقتی که هوای زیر برزنت به دلیل گرم‌شدن برزنت داغ می‌شود
با همان نوع پیچ و کمک گرفتن از واشرهای پهن
برزنت را متصل کردم

در نهایت هم دالبرهایی ایجاد کردم
دور برزنت
با قیچی
هم به زیبایی کار می‌افزود
هم دسترسی به پانل‌های کولر را ساده‌تر می‌کرد

زمان زیادی طول نکشید
تا تأثیر این روش مشخص شود
در آفتاب سوزان کویری شهر قم
بلافاصله خنکی چند برابر کولر را احساس کردم
خانه به طرز شگفت‌آوری خنک‌تر شد
خنک‌تر از آن‌چه تا کنون از کولر آبی مورد نظر انتظار می‌رفت

معمولاً در انبار هر خانه‌ای لوله‌های بخاری بی‌مصرف یافت می‌شود
برزنت‌های به کار رفته در تبلیغات شهری نیز فراوان است
من البته خریداری کردم
لوله‌ها هر کدام 3000 تومان
و برزنت هم متری 5000 تومان
تمام خرج این کار به 25000 تومان نرسید
مقایسه معناداری با سایه‌بان‌های فروشی بازار دارد
که بعضی بالای صد هزار تومان قیمت دارند! *

گاهی وقتی آستین‌ها را بالا بزنیم و دست به کار شویم
خیلی کارها با هزینه‌ای بسیار کمتر ممکن می‌‌شوند!

* قیمت‌ها مربوط به سال 1393 هستند!

پی‌نوشت:
امسال (تابستان 1398) پارچه روی کولر پاره شد
در زمستان یعنی
از باد و برف و باران
پارچه قبلی را برداشتم
رفتم برزنت جدید خریدم
یک و نیم در یک و نیم متر
45 هزار تومان شد
وصل کردم جای قبلی



خیلی راحت
پیچ‌ها را باز کردم و دوباره بستم
خوب دوام آورد به نظرم
پنج سال کار کرد
93 نصب کرده بودم و امسال 98 است

یک کار دیگر هم کردم امسال
کلید «تست کولر» نصب کردم
این‌چه کاری‌ست که مدام باید داد بزنی:
«آب کولر رو بزن، حالا قطع کن، حالا موتور کولرو روشن کن، زیادو بزن...»



این را باید خود کولرساز‌ها می‌گذاشتند
نمی‌دانم چرا نمی‌کنند

از چهار سیمی که به کولر می‌رود
یکی به دو خروجی متصل می‌شود
آن «نول» است
سه تای دیگر یکی آب، یکی دور کند و دیگری دور تند است
برای هر کدام یک کلید بین‌راهی گذاشتم
حالا
کولر که روشن است می‌روم بالا
دگمه‌ها را قطع می‌کنم
پمپ آب و موتور قطع می‌شود
کارهای لازم که انجام شد
دوباره با اتصال کلیدها
هر بخش از کولر که بخواهی راه می‌افتد
تست می‌کنی یعنی
داد و هوار هم دیگر نمی‌خواهد
هر چند بار که بخواهم قطع و وصل! :)


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: ساخت 12 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

سه شنبه 102 اسفند 29

امروز:  بازدید

دیروز:  بازدید

کل:  بازدید

برچسب‌های نوشته‌ها
فرزند عکس سیده مریم سید احمد سید مرتضی مباحثه اقتصاد آقامنیر آشپزی فرهنگ فلسفه خانواده کار مدرسه سفر سند آموزش هنر بازی روحانیت خواص فیلم فاصله طبقاتی دشمن ساخت انشا خودم خیاطی کتاب جوجه نهج‌البلاغه تاریخ فارسی ورزش طلاق
آشنایی
سایبان ارزان کولر آبی - شاید سخن حق
السلام علیک
یا أباعبدالله
سید مهدی موشَّح
آینده را بسیار روشن می‌بینم. شور انقلابی عجیبی در جوانان این دوران احساس می‌کنم. دیدگاه‌های انتقادی نسل سوم را سازگار با تعالی مورد انتظار اسلام تصوّر می‌نمایم. به حضور خود در این عصر افتخار کرده و از این بابت به تمام گذشتگان خود فخر می‌فروشم!
فهرست

[خـانه]

 RSS     Atom 

[پیام‌رسان]

[شناسـنامه]

[سایت شخصی]

[نشانی الکترونیکی]

 

شناسنامه
نام: سید مهدی موشَّح
نام مستعار: موسوی
جنسیت: مرد
استان محل سکونت: قم
زبان: فارسی
سن: 44
تاریخ تولد: 14 بهمن 1358
تاریخ عضویت: 20/5/1383
وضعیت تاهل: طلاق
شغل: خانه‌کار (فریلنسر)
تحصیلات: کارشناسی ارشد
وزن: 125
قد: 182
آرشیو
بیشترین نظرات
بیشترین دانلود
طراح قالب
خودم
آری! طراح این قالب خودم هستم... زمانی که گرافیک و Html و جاوااسکریپت‌های پارسی‌بلاگ را می‌نوشتم، این قالب را طراحی کردم و پیش‌فرض تمام وبلاگ‌های پارسی‌بلاگ قرار دادم.
البته استفاده از تصویر سرستون‌های تخته‌جمشید و نمایی از مسجد امام اصفهان و مجسمه فردوسی در لوگو به سفارش مدیر بود.

در سال 1383

تعداد بازدید

X