سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این آگهی ارتباطی با نویسنده وبلاگ ندارد!
   

بهترینِ برادران، کسی است که در به جای آوردن خیرْ برترین یاور، در نیکیْ عامل ترین و نسبت به مصاحبانْ ملایم ترینِ ایشان است . [امام علی علیه السلام]

تازه‌نوشته‌هاآخرین فعالیت‌هامجموعه‌نوشته‌هافرزندانم

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

در صفحه نخست می‌خوانید:  حلقه میانی چیست؟ - فقه هوش مصنوعی - دبیرستان سرای ایرانی - ایده پرتقالی - فهرست فصوص و فتوحات - ما چند روح داریم؟ - 
نرم افزار ساده برای محاسبه زیست چرخه (بیوریتم) + جمعه 91 مهر 14 - 4:20 عصر

شاید قبل‌ترها چیزی از انواع طالع‌بینی‌ها خوانده بودم
که همگی جنبه تخیّلی و غیرعلمی داشت
درباره زیست‌چرخه‌ها اما...
چیزی به نام «بیوریتم» (Biorhythm) به گوشم نخورده بود
چند وقت پیش ویجتی دیدم که چنین عنوانی داشت
و سه زیست‌چرخه «فیزیکی»، «احساسی» و «ادراکی» را محاسبه می‌کرد
گمان کردم این نیز غیرعلمی باشد
و چیزی از افسانه‌های قدیمی محلّی
از مکاتب فلسفی کهن نشأت گرفته باشد

تفحّصی کردم
اما گویا این یکی محصول علوم تجربی است
آزمون‌هایی که پزشکان و روانشناسان به انجام رسانده
و به چنین تجربه‌ای دست یافته‌اند
گفتم بررسی کنم
به آزمون شخصی خود
ببینم تا چه حدّ قابل اعتناست
بدون توجه به بن‌مایه‌های فلسفی و فرضیه‌ها
فقط تجربه
ببینم آیا روی خود و فرزندان و اطرافیانم عمل می‌کند

چیزی که توجهم را بیشتر جلب کرد
تشابه آن به چیزی بود که سالیان سال پیش
در کتاب مجمع الدعوات کبیر دیده بودم
آخرهای کتاب
دوره‌های تغییری را در وجود انسان ذکر کرده بود

نرم‌افزارهایی در این خصوص وجود دارد
مثل همان ویجتی که من دیده بودم
این ابزار: «محاسبه بیوریتم با تاریخ میلادی»
حتی ابزارهایی که با تاریخ شمسی کار می‌کنند هم طراحی شده است: «محاسبه بیوریتم با تاریخ شمسی»
اما من باید خودم محاسبه می‌کردم
تا بتوانم اعتماد کنم
الگوی ساده‌ای دارد
سه زیست‌چرخه اصلی بر مبنای 23 روز، 28 روز و 33 روز کار می‌کنند
در نیم‌دوره اول مثبت و در نیم‌دوره دوم منفی هستند
طبیعتاً در وسط هر دوره یک نقطه عطف دارند
جایی که از حالت مثبت به منفی داخل می‌شوند
می‌گویند این نقطه یک وضعیت بحرانی برای فرد ایجاد می‌کند
که رفتارهایش قابل پیش‌بینی نیست
این دو مطلب را ببینید: «تاریخچه کشف بیوریتم» و «زیست‌چرخه‌‌ها»

یک نرم‌افزار ساده نوشتم
دم دستی
که کنارم باشد و حالات خود و فرزندانم را با آن تطبیق نمایم
تا به روش تجربی ببینم چقدر احتمال دارد با واقعیت ارتباط داشته باشند این زیست‌چرخه‌ها

به نظرم آمد روی وبلاگ هم بگذارم
از این نشانی می‌توانید تهیه فرمایید: Biorhythm . exe
اگر دات‌نت فریم‌ورک 4 را ندارید و برنامه در دستگاه شما کار نکرد
برنامه نصب هم همراهش هست
اجرایش کنید تا اگر نیاز بود خودش فریم‌ورک را از اینترنت بگیرد و نصب کند
احتمالاً به پاورپک ویژوال‌بیسیک هم نیاز خواهید داشت، اگر نداشته باشید.

البته فراموش نکنید همه این‌ها صرف احتمال است
با تنوّع عوامل فشار و آرامش تأثیرگذار بیرونی
و تنوّع آب و هوایی و غذایی
و تنوّع نژاد بشری
و قطعاً تأثیر ایمان و عمل صالح در وجود انسانی
و ارتکاب شرور و افعال شیطانی
نباید یک فرمول ساده بر تمامی ابناء بشر یکسان عمل کند!

خدای را سپاس که تمام افعال او تجلّی‌گر نظم و زیبایی برای ما‌ست.

پ.ن. اگر نرم‌افزار روی دستگاه شما کار نکرد
در صورتی‌که ویندوز xp داشته باشید
نیاز به VisualBasic PowerPack مخصوص 4 Net. دارید!
البته پیشنهاد این است که به 7 کوچ کنید
:)

پ.ن. نسخه گروهی
یعنی نرم‌افزاری که بتواند بیوریتم تعداد زیادی از افراد را هم‌زمان محاسبه نماید
در این نشانی قرار دارد.

لینک دریافت نرم‌افزار (بلافاصله پس از پرداخت، لینک دانلود در اختیار شما قرار می‌گیرد)


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

سه شنبه 102 اسفند 29

امروز:  بازدید

دیروز:  بازدید

کل:  بازدید

برچسب‌های نوشته‌ها
فرزند عکس سیده مریم سید احمد سید مرتضی مباحثه اقتصاد آقامنیر آشپزی فرهنگ فلسفه خانواده کار مدرسه سفر سند آموزش هنر بازی روحانیت خواص فیلم فاصله طبقاتی دشمن ساخت انشا خودم خیاطی کتاب جوجه نهج‌البلاغه تاریخ فارسی ورزش طلاق
آشنایی
نرم افزار ساده برای محاسبه زیست چرخه (بیوریتم) - شاید سخن حق
السلام علیک
یا أباعبدالله
سید مهدی موشَّح
آینده را بسیار روشن می‌بینم. شور انقلابی عجیبی در جوانان این دوران احساس می‌کنم. دیدگاه‌های انتقادی نسل سوم را سازگار با تعالی مورد انتظار اسلام تصوّر می‌نمایم. به حضور خود در این عصر افتخار کرده و از این بابت به تمام گذشتگان خود فخر می‌فروشم!
فهرست

[خـانه]

 RSS     Atom 

[پیام‌رسان]

[شناسـنامه]

[سایت شخصی]

[نشانی الکترونیکی]

 

شناسنامه
نام: سید مهدی موشَّح
نام مستعار: موسوی
جنسیت: مرد
استان محل سکونت: قم
زبان: فارسی
سن: 44
تاریخ تولد: 14 بهمن 1358
تاریخ عضویت: 20/5/1383
وضعیت تاهل: طلاق
شغل: خانه‌کار (فریلنسر)
تحصیلات: کارشناسی ارشد
وزن: 125
قد: 182
آرشیو
بیشترین نظرات
بیشترین دانلود
طراح قالب
خودم
آری! طراح این قالب خودم هستم... زمانی که گرافیک و Html و جاوااسکریپت‌های پارسی‌بلاگ را می‌نوشتم، این قالب را طراحی کردم و پیش‌فرض تمام وبلاگ‌های پارسی‌بلاگ قرار دادم.
البته استفاده از تصویر سرستون‌های تخته‌جمشید و نمایی از مسجد امام اصفهان و مجسمه فردوسی در لوگو به سفارش مدیر بود.

در سال 1383

تعداد بازدید

X