سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این آگهی ارتباطی با نویسنده وبلاگ ندارد!
   

[ و در خبر دیگر است که به اشعث پسر قیس در تعزیت وى فرمود : ] چون بزرگواران شکیبایى ، و گرنه چون چارپایان فراموش نمایى . [نهج البلاغه]

تازه‌نوشته‌هاآخرین فعالیت‌هامجموعه‌نوشته‌هافرزندانم

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

در صفحه نخست می‌خوانید:  حلقه میانی چیست؟ - فقه هوش مصنوعی - دبیرستان سرای ایرانی - ایده پرتقالی - فهرست فصوص و فتوحات - ما چند روح داریم؟ - 
قتل ِ حرف + شنبه 100 شهریور 27 - 3:10 عصر

- چهار نفرند اول فیلم که بعد وارد بازی می‌شن...
«آره، من دیدم، بعد می‌افتن تو یه سرزمین دیگه که...»
> «بابا داشت حرف می‌زدا...»

این اتفاق زیاد می‌افتاد
الآن کمتر
قبل‌تر بیشتر

یک عادت در خودم ایجاد کردم
بیشتر برای تربیت فرزندان
بعد هم شد رویه جاری زندگی
یک قانون
تا حرفم را قطع کنند، قطع می‌کنم
دیگر ادامه نمی‌دهم
به هیچ وجه
حتی اگر اصرار کنند!

> سیدمرتضی: «دیدی چی شد، دیگه بابا بقیه‌شو نمی‌گه حالا»
- بابا: سیداحمد برات توضیح می‌ده، نگران نباش!
سیداحمد: «بابا خودت توضیح بده بقیشو»
- نه پسر گلم، حرفی که قطع شد دیگه ادامه نداره!



سیداحمد هم پشیمان
خیلی اصرار می‌کند
اما راه به جایی نمی‌برد
شاید یک حرف دیگری بزنم
شاید یک بحث دیگری
اما آن حرف را
نه
دیگر آن را آن روز و آن لحظه ادامه نمی‌دهم
شاید اگر مهم بود یک روز دیگر
در شرایطی که پذیرش داشته باشد

قطع ِ حرف نیست
قتل ِ حرف است
کاری کردم این‌طور فکر کنند
یقین داشته باشند
بدانند اگر حرفی را قطع کردند
خود را از چیزی محروم ساخته‌اند:
- ببینید بچه‌ها
حرف ِ من
مال ِ منه
من حرف ِ خودم رو قطعاً خیلی دوستش دارم که می‌خوام به شما بگم
برام مهمه یعنی
برای هر کسی این‌طوره
هر انسانی وقتی حرف می‌زنه
حرفش براش مهمه که داره می‌گه
اگر قطع بشه
معناش چیه؟
یعنی مخاطب
یعنی شنونده
علاقه‌ای به اون حرف نداره
عین کالایی که مشتری نداره
کالایی که مشتری نداره رو نباید فروخت
چرا؟
چون تمومش ضرره!

آب کم خور تشنگی آور به دست
تا بجوشد آبت از بالا و پست

نه الآن
نه از الآن
از کودکی‌شان
از وقتی خیلی کوچک بودند
برایشان توضیح دادم
گفتم نباید در حرف دیگران دوید
عین بی‌ادبی‌ست

و عمل کردم
به همین روش
قطع کردم
ادامه ندادم
کاری کردم حس کنند محروم شده‌اند
از چیزی که می‌توانستند به دست آورند
اگر سکوت می‌کردند

واقعاً هم به این معتقدم
سخنی که شنونده آن را قطع می‌کند
حرفی‌ست که نباید گفته شود
بی‌سود
فقط ضرر
مصداق ِ «شَقشَقَةٌ هَدَرَت!»

قال امام الاتقیاء(ع): «لَا رَأْیَ لِمَنْ لَا یُطَاع»(نهج‌البلاغه، خ27)
آن کس که فرمانش را اطاعت نمى کنند طرح و نقشه و تدبیرى ندارد (و هر اندازه صاحب تجربه و آگاه باشد، کارش به جایى نمى رسد). (ترجمه مکارم)


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: عکس 362 - فرزند 535 - سید احمد 274 - سید مرتضی 271 -
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

سه شنبه 102 اسفند 29

امروز:  بازدید

دیروز:  بازدید

کل:  بازدید

برچسب‌های نوشته‌ها
فرزند عکس سیده مریم سید احمد سید مرتضی مباحثه اقتصاد آقامنیر آشپزی فرهنگ فلسفه خانواده کار مدرسه سفر سند آموزش هنر بازی روحانیت خواص فیلم فاصله طبقاتی دشمن ساخت انشا خودم خیاطی کتاب جوجه نهج‌البلاغه تاریخ فارسی ورزش طلاق
آشنایی
قتل ِ حرف - شاید سخن حق
السلام علیک
یا أباعبدالله
سید مهدی موشَّح
آینده را بسیار روشن می‌بینم. شور انقلابی عجیبی در جوانان این دوران احساس می‌کنم. دیدگاه‌های انتقادی نسل سوم را سازگار با تعالی مورد انتظار اسلام تصوّر می‌نمایم. به حضور خود در این عصر افتخار کرده و از این بابت به تمام گذشتگان خود فخر می‌فروشم!
فهرست

[خـانه]

 RSS     Atom 

[پیام‌رسان]

[شناسـنامه]

[سایت شخصی]

[نشانی الکترونیکی]

 

شناسنامه
نام: سید مهدی موشَّح
نام مستعار: موسوی
جنسیت: مرد
استان محل سکونت: قم
زبان: فارسی
سن: 44
تاریخ تولد: 14 بهمن 1358
تاریخ عضویت: 20/5/1383
وضعیت تاهل: طلاق
شغل: خانه‌کار (فریلنسر)
تحصیلات: کارشناسی ارشد
وزن: 125
قد: 182
آرشیو
بیشترین نظرات
بیشترین دانلود
طراح قالب
خودم
آری! طراح این قالب خودم هستم... زمانی که گرافیک و Html و جاوااسکریپت‌های پارسی‌بلاگ را می‌نوشتم، این قالب را طراحی کردم و پیش‌فرض تمام وبلاگ‌های پارسی‌بلاگ قرار دادم.
البته استفاده از تصویر سرستون‌های تخته‌جمشید و نمایی از مسجد امام اصفهان و مجسمه فردوسی در لوگو به سفارش مدیر بود.

در سال 1383

تعداد بازدید

X