سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این آگهی ارتباطی با نویسنده وبلاگ ندارد!
   

مؤمن نسبت به لغزش برادرش، مهربان و آسانگیر است و [حقّ ] دوستی دیرین را رعایت می کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

تازه‌نوشته‌هاآخرین فعالیت‌هامجموعه‌نوشته‌هافرزندانم

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

در صفحه نخست می‌خوانید:  حلقه میانی چیست؟ - دبیرستان سرای ایرانی - ایده پرتقالی - 
باورنکردنی + شنبه 98 بهمن 26 - 10:0 صبح

از بچگی عاشق نقاشی نبود
دیوانه لاک‌پشت‌های نینجا بود
همان‌که وقتی شبکه پویا پخش می‌کرد
چهار لاک‌پشت سبز عجیب و غریب
ادای‌شان را در می‌آورد و مبارزه نمایشی می‌کرد

بعدتر علاقه‌مند به مرد عنکبوتی
وقتی مدرسه رفت
و تصاویرش را دست همکلاسی‌هایش دید
روی کیف‌هایشان
روی دفاترشان
و دِدپول
شخصیت‌های کارتون‌های خارجی
اکشن
شخصیت‌های قهرمان و جنگاور

همین باعث شد به سمت نقاشی برود
تلاش کرد تصاویرشان را بکشد
تصاویری که ما در خانه‌مان نداشتیم
قهرمان‌هایی
که در خانه ما جایی نداشتند

هر روز می‌کشید
هر روز نقاشی می‌کرد
مرد عنکبوتی و دِدپول را
بت‌من و ولورین را
همه قهرمان‌هایی که نامشان را در مدرسه می‌شنید

باورکردنی نیست
برای من سخت
بدون این‌که کلاسی رفته باشد
بدون استاد نقاشی
بدون راهنمایی
چنین نقاشی‌هایی بکشد
این نقاشی را همین چند روز پیش کشید:



اسم این نوع نقاشی‌هایش را گذاشته «سه بعدی»
وقتی سایه می‌زند
می‌آید و می‌گوید:
«نقاشی سه بُعدی کشیده‌ام»

دفتر نقاشی را پر کرده
صفحه خالی نمانده
امروز آورده
نشانم داده
از تمام نقاشی‌های دفترش عکس گرفتم
و یک دفتر نقاشی جدید به او دادم



کلاس پنجم دبستان است
صحبت کردم
برای این‌که نقاشی را ادامه دهد
گفتم می‌توانی یک گرافیست و طراح باشی
بیشتر سمت هنر
یا
می‌توانی از این توانایی‌ات در طراحی‌های فنی‌تر استفاده کنی
طراحی قطعات صنعتی مثلاً
می‌توانی هنرت را در خدمت علم در آوری
مثل داوینچی
طراحی برای اختراع و ابداع
هنر ِ خالی نباشد یعنی
هنر بماهو هنر
به تنهایی
اگر به دانشی متصل نباشد
به ایدئولوژی و هدفی
کارآیی اندکی دارد
آثار ناپایدارتری

غرب این‌جاست
جایی‌که قهرمان‌هایش است
وقتی
در مدرسه ما
در کلاس‌های درس کودکان ما
خزنده حضور دارد
دلبری می‌کند
برای کودکان امروز ما
برای مسئولین آینده نظام ما
همین‌ها هستند دیگر
غرب‌گرا شوند چه می‌شود؟!

قال مولانا علی (ع): «رَأْیُ الشَّیْخِ أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ جَلَدِ الْغُلَامِ» (نهج‌البلاغه، ح86)
رأى و تدبیر پیر نزد من بهتر از چالاکى جوان است (ترجمه مکارم)


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: فرزند 535 - سید مرتضی 271 -
<< مطلب بعدی: ایده پرتقالی
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

پنج شنبه 103 فروردین 9

امروز:  بازدید

دیروز:  بازدید

کل:  بازدید

برچسب‌های نوشته‌ها
فرزند عکس سیده مریم سید احمد سید مرتضی مباحثه اقتصاد آقامنیر آشپزی فرهنگ فلسفه خانواده کار مدرسه سفر سند آموزش هنر بازی روحانیت خواص فیلم فاصله طبقاتی دشمن ساخت انشا خودم خیاطی کتاب جوجه نهج‌البلاغه تاریخ فارسی ورزش طلاق
آشنایی
باورنکردنی - شاید سخن حق
السلام علیک
یا أباعبدالله
سید مهدی موشَّح
آینده را بسیار روشن می‌بینم. شور انقلابی عجیبی در جوانان این دوران احساس می‌کنم. دیدگاه‌های انتقادی نسل سوم را سازگار با تعالی مورد انتظار اسلام تصوّر می‌نمایم. به حضور خود در این عصر افتخار کرده و از این بابت به تمام گذشتگان خود فخر می‌فروشم!
فهرست

[خـانه]

 RSS     Atom 

[پیام‌رسان]

[شناسـنامه]

[سایت شخصی]

[نشانی الکترونیکی]

 

شناسنامه
نام: سید مهدی موشَّح
نام مستعار: موسوی
جنسیت: مرد
استان محل سکونت: قم
زبان: فارسی
سن: 44
تاریخ تولد: 14 بهمن 1358
تاریخ عضویت: 20/5/1383
وضعیت تاهل: طلاق
شغل: خانه‌کار (فریلنسر)
تحصیلات: کارشناسی ارشد
وزن: 125
قد: 182
آرشیو
بیشترین نظرات
بیشترین دانلود
طراح قالب
خودم
آری! طراح این قالب خودم هستم... زمانی که گرافیک و Html و جاوااسکریپت‌های پارسی‌بلاگ را می‌نوشتم، این قالب را طراحی کردم و پیش‌فرض تمام وبلاگ‌های پارسی‌بلاگ قرار دادم.
البته استفاده از تصویر سرستون‌های تخته‌جمشید و نمایی از مسجد امام اصفهان و مجسمه فردوسی در لوگو به سفارش مدیر بود.

در سال 1383

تعداد بازدید

Xکارت بازی ماشین پویا X