• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : تنها مجتهد روي كره زمين!
  • نظرات : 6 خصوصي ، 44 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2   3      >
     
    + sarv 
    سپاس گزارم
    حقيقتا سعيم فقط بر اين است که از تمامي پاسخ هايي که به بنده و حتي ديگر مخاطبانتان ميدهد براي خود نکاتي را تثبيت کنم.
    ممنونم
    پاسخ

    همه‌مان نيازمند دانستنيم و بايد آگاهي‌هاي‌مان را از هر جا كه مي‌شود بجوييم. اين خيلي خوب است. اين كه شما تا اين حدّ در جستجوي آگاهي هستيد عالي‌ست. خدا كند آن‌چه بر صفحه‌كليدم در اين سال‌ها جاري شده، غلط و انحرافي نبوده باشد كه بر گمراهي بيافزايد. به خدا پناه مي‌برم از اين‌كه نوشته‌هايم نادرست باشند و تأثير غلط بگذارند. از او مي‌خواهم تا مرا اسباب و وسيله هدايت بندگان خود قرار دهد و اشتباهاتم را جبران كند. از شما و هر خواننده ديگري كه اين مطالب را مي‌خواند نيز تقاضا دارم اگر اشتباهي در كلامم ديد اطلاعم دهد تا اصلاح كنم. در پناه حق باشيد هميشه.
    + sarv 
    عذر خواهي ميکنم
    اين فقط نظر بنده ي حقير هست و شايد چنين نباشد اما تمام احساسم از مباحثه ي پراکنده اي که شخص «ت» با شما داشتن، درست اينطور به نظرم اومد که تمام هدف از اين بحثي که شروع شد و سر از فقه و فلسفه گرفت و در طول مسير اجتماعي، فرهنگي، سياسي و اقتصادي شد، چون آزموني بود که ميخواست شخص مورد نظر را بسنجد، که شگفتي بنده از اطلاعات جامع و دقيق شما در تمامي اين زمينه ها بود.
    اين هم لازم هست که عرض کنم بنده در مورد خيلي از مطالبي که بحث صورت گرفته بود هيچ دانشي نداشتم و براي بهتر فهميدن مجبور بودم بعضي از کامنت ها و پاسخ ها رو بيش از 3 الي 4 مرتبه بخونم.(هر چند که تو بعضي قسمت ها با مطالعه زياد هم چيزي متوجه نشدم:) )
    خداوند شما را حفظ کند.
    پاسخ

    ممنونم از توضيحي كه فرموديد. اين مباحثه مربوط به شش سال پيش است. ولي گذشت اين سال‌ها مانع از اين نمي‌شود كه نكته به نكته آن و ريزترين اتفاقات روي داده را به خاطر نداشته باشم. مي‌دانيد مشكل كجاست؟! مشكل اين است كه جوانان انقلابي و مذهبي ما، معمولاً دچار نوعي ركود در انديشه مي‌شوند. اين خيلي بد است و يكي از روش‌هاي خنّاس‌گونه ابليس براي فريب. وقتي «ايمان» مي‌آيد، بايد «عقل» رشد كند. اما انواع مختلفي از مكر و حيله به سراغ فرد مي‌آيد تا چراغ «عقل» وي را خاموش نمايد و بگويد «حسبنا ايمان». در حالي‌كه ايمان بدون عقل اصلاً فرض تحقق ندارد و انبياء عاقل‌ترين مردم زمان خود بودند. امير مؤمنان (ع) را شنيده‌ايد از دو فرقه مي‌ناليدند؛ جاهلان متنسّك و عاقلان متهتّك. عاقلي كه ايمان ندارد، مردم را مي‌فريبد و گمراه مي‌كند و فرد به ظاهر با ايماني كه عقل خود به كار نمي‌اندازد و علم به اندازه كافي نمي‌اندوزد، به راحتي فريب عاقل بي‌ايمان را مي‌خورد و درست در موضعي قرار مي‌گيرد كه او مي‌خواهد! جايي كه دشمن برايش طراحي كرده است! متأسفانه خيلي از «خودي»ها همين‌طور فريب مي‌خورند و در زمين دشمن بازي مي‌نمايند؛ كاري را مي‌كنند كه او مي‌خواهد. به تاريخ هم كه بنگريم، تاريخ مسلمانان، مشحون است از خطاي بزرگاني كه به دست خود، امت را تحويل دشمن دادند. نمونه معاصرش همين ياسر عرفات! بسياري از خواص و نخبگان جهان اسلام در سده‌هاي اخير دچار اين نوع اشتباهات شدند. دشمن ما را تحريك مي‌:كند كه در موضع «تعصّب» قرار بگيريم، آن‌گاه بين دوستان مسلمان و انقلابي كه در يك جبهه قرار دارند، سر مسائل كوچك دعوا مي‌شود و دشمن بهره آن را مي‌برد. بحث ما درباره حوزه علميه و مرجعيت و نظام اسلامي هم پيوسته درگير همين كج‌فهمي‌ها بوده و هست. لازم است به اين نكته توجه كنيم كه نبايد اشتراكات در اصول را فداي تفاوت‌ها در فروع كرد. اصلاً تفكيك فروع دين از اصول دين هم شايد به همين دليل باشد. وقتي فردي در اصول با ما مشترك است، در فروع اگر اختلاف داشته باشيم دليل نمي‌شود همديگر را نفي نماييم و تكفير! متشكرم از همراهي شما.
    + sarv 
    !!!!!!!!!!
    شما بي نظير هستيد.
    خداوند شما را و همچون شما ها را براي اين مملکت حفظ کند.
    بعد از خوندن اکثر کامنت هاي اين پست و پاسخ هاي جنابعالي احساس غرور کردم.
    عاجزانه التماس دعا دارم:(
    پاسخ

    كاش مي‌فرموديد كداميك از مطالبي كه در كامنت‌ها طرح شده بود بيشتر توجه شما را جلب كرده و سبب شگفتي شما را فراهم نموده. از عنايات ويژه‌اي كه به وبلاگ حقير داريد جداً سپاسگزارم. محتاج دعاي خير هستم. تشكر.
    + نسرين 

    فقط پيشاني به مهر ساييدن بندگي است؟حکم باطل دادن چه؟!نسخه ها را که مي پيچي و بين زن و شوهر ها جدايي مي اندازي چه؟اين که در خانه تان بيشتر از هر چيز بحث زن و .....است چه؟ميداني که چه مي گويم؟البته تعجبي ندارد!!کسي که مشغوليت نداشته باشد و تن پروري کند بيشتر از هر کس ديگري به اين موضوع فکر مي کند.حال که فکر مي کند به ديگران نيز توصيه مي کند!

    شنيده اي که افرادي که مي خواهند از عذاب وجدان خود بکاهند مي گويند فلاني هم اين کار را کرده!!

    توصيه مي کند تا ديگران را هم شريک کند و زماني که قبح عمل برايشان ريخت هستند کساني که از او حمايت کنند در برابر اين کار شنيع!

    چه استفاده ي بهينه اي از اين لباس و اين علم!!!!!محبت وجود ندارد !!!چه سخن حکيمانه اي گفته اي پيرمرد!اگر تو نمي تواني محبت کني يا نمي داني محبت چيست انکارش نکن!چطور علمت اينجا ته کشيد.(براي ....حديث زياد است؟)اين همه حديث راجع به محبت بين زن و شوهر وجود دارد.همسرم وقتي اين جمله ي را از اين مرد نقل کرد گفتم اين همه سخنان خردمندانه از مغزي کوچک بعيد نيست!

    من با عشق و با همان محبت که انکارش کردي همسرم را از اين دارالفساد نجات دادم.

    جمع کن بساط باطلت را پيرمرد!

    پاسخ

    چه مي‏توانم گفت... شما بسي از بنده آگاه‏تريد گويا، به حالات و رفتار اين پير... باكي نيست... فقط يك قصار عرض مي‏كنم: دست‏مريزاد!
    + نسرين 

    نبيند مدعي جز خويشتن را که دارد پرده ي پندار در پيش

    گرت چشم خدابيني ببخشند نبيني هيچ کس عاجزتر از خويش

    «امروز دانستم که مرجعيت از حجيت افتاده است
    و فقط رهبري حجيت دارد!»

    چه کلامي!در شگفتم از اين مرد خود بزرگ بين که کلامش بر بعضي از جوانان ما(که اميدوارم هر چه زودتر پرده ها را از جلوي چشمانشان کنار بزنند و کمي تدبر کنند.)وثاقت دارد!که باشي که چنين حکم کني؟؟!!!

    و آن زمان که بانگ ميزد من تنها مجتهد روي کره ي زمين هستم!!!!!!! چه کلام عظيمي براي اين موجود حقير که جز سالهايي اندک درس نخوانده و با اين علم اندک چه سخنها خلاف حق مي راند!!و چه زندگي ها که خراب مي کند!!

    به خودت بيا.به کجا مي روي؟در کدامين منجلاب اسيري؟

    {يعدهم و يمنيهم و ما يعدهم الشيطان الا غرورا}

    غرور گناه مورد علاقه ي شيطان!

    جمع کنيد بساطتان را اي باطل فروشان!

    پاسخ

    خواهرم...! اي كاش سال‏ها پيش اين وبلاگ بود و من آن را مي‏خواندم و اين سال‏ها را چون آنان كه ننگ‏شان گفتي نمي‏بودم. خداي را سپاس كه مستبصرم امروز و كرور كرور شرمنده آنان كه اين پير به جهت حمايت ما غرّه گشت و بدان‏ها اجحاف كرد!
    + ت 

    وقتي خداوند اراده وقوع مطلبي را داشته باشد، شرايط آن را نيز فراهم مي‌نمايد

    به نظرم اين حرف جبريون است ايا خدا مي خواست که علي (ع) را بکشند اخر اين حرف به اين جا مي رسد که اختياري در کار نيست 

    پاسخ

    إن تنصر الله ينصركم و يثبت اقدامكم... اين را چطور معنا مي‏كنيد؟!
    + ت 

    هدف از اقدام نفرت انگيز اخير آن است که از سوئي مقابله با اسلام و مسلمانان در جامعه ي مسيحي به سطوح همگاني مردم کشيده شود و با دخالت کليسا و کشيش، رنگ مذهبي گرفته و پشتوانه ئي از تعصبات و تعلقات ديني بيابد، و از سوي ديگر ملت هاي مسلمان را که از اين جسارت بزرگ به خشم آمده و جريحه دار مي شوند از مسائل و تحولات دنياي اسلام و خاورميانه غافل سازد.

    اين اقدام کينه توزانه؛ نه آغاز يک جريان، بلکه يک مرحله از روند طولاني مدت اسلام ستيزي به سرکردگي صهيونيسم و رژيم آمريکا است. اينک همه ي سران استکبار و ائمه الکفر در برابر اسلام قرار گرفته اند.

    اسلام، دين آزادي و معنويت انسان، و قرآن کتاب رحمت و حکمت و عدالت است؛ وظيفه ي همه ي آزاديخواهان جهان و همه ي اديان ابراهيمي است که در کنار مسلمانان با سياست پليد اسلام ستيزي با اين شيوه هاي نفرتبار مقابله کنند. سران رژيم آمريکا نمي توانند با سخنان فريبنده و ميان تهي، خود را از اتهام همراهي با اين پديده ي زشت تبرئه کنند.

    سالهاست که مقدسات و همه ي حقوق و حرمت ميليونها مسلمان مظلوم در افغانستان و پاکستان، عراق و لبنان و فلسطين زير پا گذاشته شده است. صدها هزار کشته، دهها هزار زن و مردم اسير و زير شکنجه، هزاران کودک و زن ربوده شده و ميليون ها معلول و آواره و بي خانمان، قرباني چه چيزي شده اند؟ و با همه ي اين مظلوميتها، چرا در رسانه هاي جهاني غرب، مسلمانان را مظهر خشونت و قرآن و اسلام را خطري براي بشريت وانمود مي کنند؟ چه کسي باور مي کند که اين توطئه ي گسترده بدون کمک و دخالت حلقه هاي صهيونيستي درون دولت آمريکا ممکن و عملي است؟!

    برادران و خواهران مسلمان در ايران و سراسر جهان!

    لازم مي دانم اين چند نکته را به همه متذکر گردم:

    اولاً: اين حادثه و حوادث پيش از ان به روشني نشان مي دهد که آنچه امروز آماج حمله ي نظام استکبار جهاني است اصل اسلام عزيز و قرآن مجيد است؛ صراحت مستکبران در دشمني با جمهوري اسلامي ناشي از صراحت ايران اسلامي در مقابله با استکبار است و تظاهر آنان به دشمن نبودن با اسلام و ديگر مسلمانان، ‌دروغي بزرگ و فريبي شيطاني است.

    آنان با اسلام و هر آنکس که بدان پايبند است و هر آنچه نشانه ي مسلماني است دشمن اند.

    ثانياً: اين سلسه ي کينه توزي ها با اسلام و مسلمين، ناشي از آن است که از چند دهه پيش تاکنون نور اسلام از هميشه تابنده تر و نفوذ آن در دلها در جهان اسلام و حتي در غرب از هميشه بيشتر شده است. ناشي از آن است که امت اسلام از هميشه بيدارتر شده و ملتهاي مسلمان اراده کرده اند زنجيره هاي دو قرن استعمار و تجاوز مستکبران را پاره کنند.

    حادثه ي اهانت به قرآن و پيامبر عظيم الشان صلي اله عليه و آله، با همه ي تلخي، در دل خود حامل بشارتي بزرگ است. خورشيد پرفروغ قرآن روز به روز بلندتر و درخشنده تر خواهد شد.

    ثالثاً: همه بايد بدانيم که حادثه ي اخير ربطي به کليسا و مسيحيت ندارد و حرکات عروسکي چند کشيش ابله و مزدور را نبايد به پاي مسيحيان و مردان ديني آنان نوشت. ما مسلمانان هرگز به عمل مشابهي در مورد مقدسات اديان ديگر دست نخواهيم زد. نزاع ميان مسلمان و مسيحي در سطح عمومي، خواسته ي دشمنان و طراحان اين نمايش ديوانه وار است و درس قرآن به ما، در نقطه ي مقابل آن قرار دارد.

    و رابعاً: طرف مطالبه ي همه ي مسلمانان امروز دولت آمريکا و سياستمداران آنند. آنها اگر در ادعاي دخالت نداشتن خود صادقند بايد عوامل اصلي اين جنايت بزرگ و بازيگران ميداني آن را که دل يک و نيم ميليارد مسلمان را به درد آورده اند، به گونه ئي شايسته به مجازات برسانند.

    والسلام علي عباداله الصالحين

    سيدعلي خامنه اي

    22 / شهريور / 1389

    (ادامه پيام  اقا به علت طولاني بودن دو قسمتش کردم)
    + ت 

    بنده غلط کنم که چيزي را از طرف خودم به اقا بچسبانم اما رفتار شما هم صحيح نيست که به علت بي اطلاعي  از نظر رهبري وپيام ايشان به بنده تهمت مي زنيد که از خودم حرف در اورده ام راه رسيدن به منويات اقا مطالعه ي سخنان ايشان و پيام هاي ايشان است باز هم مي گويم ايشان در عيد فطر دنبال اين قضيه را نگرفتند چون همان گونه که در پيامشان فرمودند انها به دنبال جنگ هاي صليبي هستند انها به دنبال اين هستند که اديان و فرق و حزبهاي داخلي را با ما درگير کنند تا سود برند به نظرتان انها چه کساني هستند عامه ي جامعه غرب مسيحيان . هرگز انها صهيونيست ها هستند انها فراماسون ها هستند انها لابي هاي صهيونيستي داخل امريکا هستند (ايپک)

    پاسخ

    واژه «جنگ» را چند وقت است رهبري همراه با واژه «نرم» به كار مي‏برد. ساده‏ترين تحليل سياسي به روشني تبيين مي‏نمايد كه آمريكا و اسرائيل بر اساس معادلات خود تا قبل از تسخير «نرم» نمي‏توانند وارد درگيري «سخت» شوند. شما با ديدن يك واژه در پيام آقا، اگر تحليل‏گر هستيد، بايد آن را با ساير پيام‏ها و فرمايشات مقايسه كرده و بعد به حكم برسيد. اصلاً ما در شرايطي نيستيم كه الآن نگران حمله نظامي باشيم. آقا بارها تأكيد به «جنگ نرم» داشته‏اند، پس از آن‏كه سال‏ها با اصطلاح «شبيخون فرهنگي» و «ناتوي فرهنگي» جلو آمدند. دقت كنيد.
    + ت 

    بسم الله الرحمن الرحيم

    قال الله العزيز الحکيم: انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون

    ملت عزيز ايران - امت بزرگ اسلام!

    اهانت جنون آميز و نفرت انگيز و مشمئز کننده به قرآن مجيد در کشور آمريکا که در سايه امنيت پليسي آن کشور اتفاق افتاد حادثه ي تلخ و بزرگي است که نمي توان آن را تنها در حد يک حرکت ابلهانه از سوي چند عنصر بي ارزش و مزدور به حساب آورد. اين يک اقدام محاسبه شده از سوي مراکزي است که از سال ها پيش به اين طرف، سياست اسلام هراسي و اسلام ستيزي را در دستور کار خود قرار داده و با صدها شيوه و هزاران ابزار تبليغاتي و عملياتي، به مبارزه با اسلام و قرآن پرداخته اند.

    اين حلقه ديگري از زنجيره ننگيني است که با خيانت سلمان رشدي مرتد آغاز شد و با حرکت کارتونيست خبيث دانمارکي و دهها فيلم ضد اسلام ساخته شده در هاليوود ادامه يافت و اکنون به اين نمايش نفرت انگيز رسيده است.

    پشت صحنه ي اين حرکات شرارت بار چيست و کيست؟

    مطالعه ي اين روند شرارت که در اين سال ها با عمليات جنايت بار در افغانستان و عراق و فلسطين و لبنان و پاکستان همراه بود، ترديدي باقي نمي گذارد که طراحي و اتاق فرمان آن در دستان سران نظام سلطه و اتاق فکرهاي صهيونيستي است که از بيشترين نفوذ بر دولت آمريکا و سازمان هاي امنيتي و نظامي آن و نيز بر دولت انگليس و برخي دولت هاي اروپائي برخوردارند.

    اينها همان کساني اند که پژوهش هاي حقيقت ياب مستقل روز به روز بيشتر انگشت اتهام در ماجراي حمله به برج ها در 11 سپتامبر را به سوي آنان متوجه مي کنند. آن ماجرا بهانه ي حمله به افغانستان و عراق را به رئيس جمهور جنايتکار وقت آمريکا داد و او اعلان جنگ صليبي کرد و همان شخص بنابر گزارش ها، ديروز اعلام کرده است که اين جنگ صليبي با ورود کليسا به صحنه، کامل شد.

    + ت 

    پس مشكل نبود نيرو را چه مي دانيد

    حرفتان در مورد اقتصاد درست است كه سيستم مشكل داردتعريف سيستم اقتصادي مشكل دارد اما چه كسي بايد سيستم اقتصادي جديد ارائه دهد يا سيستم فرهنگي جديد ايا افرادي از حوزه نبايند باشند

    پاسخ

    البته. بايد در حوزه اين اتفاق بيافتد. اما چه كسي؟ تحولات علوم به كسي وابسته نيستند، اگر چه ايده‏ها را كس‏ها مي‏دهند، ولي در نهايت اين ايده بايد به گردش علمي بيافتد و در جريان نقدها و بررسي‏ها رشد و كمال يابد. لذا ايجاد يك علم زمان‏بر است، زيراي اين گردش علمي زمان زيادي مي‏خواهد. هر چه حساسيت خواص بيشتر باشد، سرعت آن افزايش خواهد يافت.
    + ت 
    تفكرات به مساله خيلي مهمي اشاره كرديد اما چه بايد كرد براي انكه انسانها تفكري صحيح داشته باشند وقتي با كسي مواجه مي شويد كه تفكر نا صحيح دارد با او چگونه بر خورد بايد كرد
    پاسخ

    انبياء براي همين آمدند، امامان ع همين را تلاش كردند. همان كاري را بكنيد كه آنان آموختند، اگر مخاطب بخواهد به راه هدايت و فكر سالم بيايد، خواهد آمد و اگر نخواهد هيچ كس را ياراي آن نيست كه مجبورش نمايد! برخورد صحيح همان است كه به ما ياد دادند.
    + ت 

    رهبري در باب ان قران سوزي حكمي نداند و در عيد فطر سخني نگفتند به علت اينكه ان ها هم دنبال همين بودند تا جنگ بين اديان راه بياندازند و بهره برداري كنند و جنگ هاي صليبي را اغاز كنند كلا اقا به دنبال اين هستند كه فتنه هاي دشمن را براي اختلاف اندازي نقش بر اب كنند مثلا همين حكم حرمت اخير كه در باب توهين به بزرگان سني هم چون عايشه را دادند زيرا يكي از به اصطلاح شيعيان كه احتمالا از طرف خودشان بوده توهين كرده بود و قائله اي برپا

    مساله اي كه هميشه برايدشمن مهم بوده فكر عموم جامعه بوده لذا هميشه به دنبال تخريب ان با مكر بوده است در زمان امام غلي هم معاويه همين كار را مي كرد

    پاسخ

    آقا خودشان اين مطلب را به شما فرمودند؟! چگونه و با چه ذكر و دعا و وردي مي‏توانيد منويّات و نيّات دروني و باطني ايشان را مكشوف كنيد، به بنده هم بياموزيد، دوست دارم من هم ذهن آقا را بخوانم! د:
    + ت 

    وقتي خداوند اراده وقوع مطلبي را داشته باشد، شرايط آن را نيز فراهم مي‌نمايد

    اين حرف مبهم است دليلتان چيست

    پاسخ

    دليلم قرآن است. وقتي موسي را به سوي فرعون مي‌فرستد شرايط آن را نيز فراهم مي‏كند،‏ از شرايط اجتماعي گرفته تا اعجازي كه او بايد با خود داشته باشد. بي‏حكمت عمل نمي‏كند. وقتي قرار است به دنيا بيايد فكر اين را كرده است كه در سبد اگر بياندازند، در رودخانه آسيه بايد باشد كه از آب بگيرد و به دل آسيه بياندازد كه به فرزندي بگيرد او را. اگر شرايطي براي خميني ره فراهم كرده است كه قيام كند، دل مردم را به سوي او نرم نموده كه تأثير بگذارد و مردم را شجاعت داده كه قيام كنند براي خدا. اين‏ها امدادهاي الهي است كه در قرآن فرموده: اگر خدا را ياري كنيد شما را ياري مي‏كند، يا فرموده: كلا نمدّ هؤلاء و هؤلاء و مانند اين كم نيست در قرآن!
    + ت 

    شبكه تحقيقات فقه را ادراك خواهند

    اكنون كسي به دنبال پياده كردن اين پروژه است در ضمن اين كار خيلي خوب است اما يك سوال دارم فقه اشتراكي حكومتي ايا دست ولايت فقيه را نمي بندد ايا اين فقه براي مراحل پايين تر از ولايت فقيه است و سوال ديگرم هم اين است كه ايا اين همان نظريه ي شورايي اقاي هاشمي نيست

    مي دانيد كه امام (ره) قائل به نظريه ولايت مطلقه فقيه بوده اند ما نيز طرفدار امام

    پاسخ

    دقت كنيد، مطالب با هم خلط نشود. شما يك مدير براي نظام داريد و يك دستگاه علمي براي نظام. الآن در غرب دانشگاه‏ها چگونه فعاليت مي‏كنند؟‏ آيا فعاليت آن‏ها دست اوباما را مي‏بندد و يا بيشتر باز مي‏كند؟ در گذشته نيوتن مي‏آمد يك حرفي مي‏زد و تا ساليان سال به عنوان تئوري او مطرح بود، بعدها همكاري شد و يك حرف را مثلاً هايزنبرگ و بور با هم مي‏زدند. اما الآن دقت كنيد ديگر اين طور نيست، ديگر از اخبار نمي‏شنويد كه مثلاً استفان هاوكينگ به تنهايي به يك تئوري رسيده است. الآن در غرب تمام دستاوردهاي علمي مربوط به مراكز پژوهشي است. البته كه اين مراكز ليدر و مدير دارند، اما نتيجه محصول همكاري افراد است. تازه مراكز هم از طريق همايش‏ها و انتشار ژورنال‏هاي علمي پيوسته دستآوردهاي خود را به اشتراك مي‏گذارند و پيوسته به نقد و نقض تئوري‏هاي هم مي‏پردازند. نتيجه چه مي‏شود؟ رشد علم به ساعت مي‏رسد! چشمت را كه بستي، صبح كه از خواب پاشدي، يك فناوري جديد در بغلت مي‏اندازند، چيزي كه تا ديروز نبود! كامپيوتر كه مي‏خري، نگراني كه نكند دو روز ديگر يك cpu جديد بيايد و من رايانه‏ام ديگر قديمي محسوب شود و دموده شوم! اين را قياس كنيد با آن‏چه در حوزه است. ما هنوز با تك‏تك آدم‏ها كار مي‏كنيم! ما نياز به شبكه تحقيقات داريم، بايد مراكز زحمت كار علمي را بر عهده بگيرند و نه فقط يك آدم! اگر چه آن آدم بايد بالاي سر آن جماعت باشد. شبيه آن كاري كه آقاي مكارم براي تفسير نمونه انجام داد با آن گروه 15 نفري‌اش!
    + ت 
    مشكل ما تفكر هاست ولي مراجع چرا بايد به اين نظرات راه دهند
    پاسخ

    چون در مرزهاي دانش هستند. توجه كنيد به يك مطلب مهم. تصميم‏گيري براي مردم عوام كار بسيار ساده‏اي است حتي در پيچيده‏ترين مسائل حكومتي و سياسي. مثلاً امام ره مي‏گويد برويد جبهه. حالا مردم خيلي راحت فقط بايد انتخاب كنند، اگر با انقلاب هستند بايد بروند و اگر جانشان را دوست دارند، انقلاب را رها مي‏كنند. پيچيدگي كار در علايق و دست‏بريدن از اموال و جان‏شان است. ولي براي امام ره مطلب به اين سادگي نيست، او براي اين‏كه بتواند حكم به ارتداد سلمان رشدي بدهد بايد ساعت‏ها فشار به ذهن و فكر خود بياورد، احكام را بالا و پايين كند تا بتواند تشخصي دهد و تصميم بگيرد. كساني كه در مرز هستند تصميماتشان دشوار است و طبيعتاً خطايشان سخت شكننده و درست‏شان نيز بسيار پرسود. تصور كنيد يك قطره آب. آن مولكول‏هايي كه در مرزها قرار گرفته‏اند بيشترين فشار را تحمل مي‏كند تا قطره را به صورت منسجم روي سطح نگهدارند و اگر قطره بخواهد در سطح شيب‏دار مثلاً روي برگ حركت كند، اين مولكول‏هاي مرزي هستند كه مسير را انتخاب مي‏كنند و سايرين از لغزندگي و رطوبت ادامه آن‏ها سود مي‏برند و به سادگي حركت مي‏كنند. كسي كه در مرز است يعني پيشوا ندارد، مي‏دانيد اين يعني چي؟ يعني كسي جلويش نيست كه خيلي راحت بتواند او را ببيند و تعقيب كند. پيشوايش امام زمان عج است كه از نظرها غايب است، كتاب قرآن و احاديث است كه فهم تخصصي آن ساده نيست. چنين كسي مي‏تواند منجي يك جامعه باشد و يا آن را به لجن بكشد. در هر صورت خواص اين‏گونه‏اند.
       1   2   3      >