• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : فرآيند دادرسي تمكين
  • نظرات : 26 خصوصي ، 120 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <    <<    6   7   8      >
     
    + [حذف نام از پيام خصوصي] 
    باسلام << فوري فوتي جلسه دادگاه من همين هفته است>>
    همسر من حدود 40روز است که از منزل خارج و به منزل پدري رفته اند در اين مدت يکبار همراه باخانواده ام به منزلشان رفته و خواستيم که به سره زندگي خود برگردد متاسفانه جلسه صلح و سازش به نزاع و دعوا منتهي شد تا جايکه پس از رفتن ما مامور آمده و صورتجلسه کردند و درنهايت عليه من به جرم فحاشي و تهمت شکايت نمودند که در جلسه دادگاه من تبرئه شدم من هم شکايتي مطرح نمودم مبني بر اينکه فرزندانم را به تنهايي در خونه ميگذارد و خود بيرون ميرود .و بدون هماهنگي با من از منزل خارج ميشود
    به هرحال من الان دادخواست عدم تمکين داده ام روز دادگاه چگونه از خودم دفاع کنم 2 من ديگر ادامه زندگي را ب صلاح خودم نميدانم آيا ميتوانم با همين دادخواست عدم تمکين مقدمات طلاق را هم فراهم کرده و رد نهايت ايشان را طلاق دهم-3 در خصوص اثبات رابطه پنهاني با شخصي و يا زنگ زدن و پيامک چگونه بايد اثبات کنم4-من گاهي اوقات براي شب جمعه قرص ترامادل مصرف مينمودم که همسرم نيز خوددر جريان بود آيا دادگاه ميتواند من را بعنوان معتاد حساب کند اگر گواهي پزشک بيارم وضعيت چگونه ميشود و در صورت اثبات تکليف فرزندان من چه ميشود همچنين از نظر دادگاه کسي که اين نوع قرص را مصرف ميکند با شخصي ترياک ميکشد يا از انواع ديگر مواد مخدر به مراتب خطرناکتر استفاده ميکنند تفاوتي بنفع من قايل ميشوند؟ميتوان بدليل تنها گذاشت فرزندانم که 6 ساله و9ساله هردوپسر ادعاي کودک ازاري کنم.در پايان اين مطلب را هم بگويم که يکبار ايشان به منزل مراجعه نمودند که من در قفل کرده بودم ايشان هم به کلانتري رفته و صورت جلسه نمودند که در قفل است.
    بنظره شما با اين توضيحات من دادخواست عدم تمکين من به نتيجه ميرسدوواگر همسرم بخواهد بحث اعتياد را مطرح کند من چگونه خودم را مبري کنم و براي اثبات آن بايد دادخواست جداگانه از طرف خودش بدهد يا با همان عدم تمکين که من خواسته ام همزمان ميتواند درآنجلسه مطرح کند.
    من از هرچيزي برام مهمتر بحث اعتياد مي باشد.نميخواهم که بعنوان فردي معتاد قلمداد شوم.به نظر شما در همان جلسه اول تمکين قاضي بلافاصله به آزمايشگاه ميفرستدو من هم مي بايد همان روز مراجعه کنم و يا تاچند روز فرصت دارم براي آزمايش اقدام کنم
    پاسخ

    وقتي شرايط اين طور خاص مي‌شود، نمي‌توان نظر كلّي داد. شما بايد به يك وكيل مراجعه كنيد، نزديك‌ترين شايد به منزل خودتان. همه اين مطالب را با دقت بفرماييد و راهنمايي بگيريد.
    + [حذف نام از پيام خصوصي] 
    سلام بابت برادرم چند تا سوال داشتم
    ممکنه تلفني از حضورتون بپرسم از پاسخ هاي شما گوياي فردي با تجربه و مومن پشت اين وبلاگ مي باشد.
    ممنون
    *******0912
    پيامک بدهيد با شما تماس ميگيرم
    پاسخ

    بهتر است با يك وكيل زبردست تماس بگيريد. بنده وكيل نيستم و اطلاعات حقوقي‌اي هم كه دارم محدود به همان مطالبي است كه در وبلاگ نوشته شده است.
    + [حذف نام از پيام خصوصي] 
    خانم من بدون اجازه و در نبود من جهيزه اش و مابقي لوازم كه بعدا من تهيه كرده بودم با خود برده و مهريه اش را به اجرا گذاشته من بايد درخواست تمكين را بزنم يا نه
    در ضمن هيچگونه صورت جهيزه‌اي در زمان ازدواج امضا نكرده ام و تحويل نگرفته ام لطفا مرا راهنمايي كنيد
    پاسخ

    ابتدا بايد دليل اين رفتار مشخص شود. انسان‌ها تدريجاً تغيير مي‌كنند و نه ناگهاني. اگر اين رفتار ايشان براي شما عجيب و غيرمترقبه بوده است، حتماً بايد از طريق خانواده‌‌، يا مراكز مشاوره، ارتباط برقرار كنيد با خانواده ايشان و دليل اين رفتار را متوجه شويد. گاهي بعضي اختلافات به سادگي قابل حلند و نيازي به پي‌"گيري‌هاي حقوقي كه قطعاً راهي بدون بازگشتند نخواهند داشت.
    + [حذف نام از پيام خصوصي] 
    به دليل دهن بيني همسر ودخالت خانواده اش سه ماه که آمدم خانه پدرم .ودر اين مدت از طرف همسرم درخواستي براي بازگشتم نبوده وفاميل هم به خاطر دلسوزي واسطه مي شدند برگردم .در ضمن ده ماه پيش من رو از خانه ببرون کرد ومن خودم برگشتم حالا با اين تفاسير بعد از گذشت سه ماه تقاضاي الزام به تمکين داده .به نظر شما من بايد چيکار کنم ؟
    پاسخ

    هميشه در دعواهاي خانوادگي،‌ ابتدا بايد ريشه اختلاف را پيدا كرد. قبل از ورود به دادگاه و پي‌گيري‌هاي حقوقي، خوب است ابتدا به يك مركز مشاوره خانواده مراجعه كنيد و مشكلات را در ميان بگذاريد. آن‌ها مي‌توانند از همسر شما نيز دعوت كنند، شايد بايد گفتگو، ريشه مشكلات بهتر مشخص شود و راهي براي ادامه زندگي، يا راهي معقول براي جدا شدن با آسيب كمتر پيدا شود.
    + [حذف نام از پيام خصوصي] 
    سلام من 25 سال است در يک ازدواج ناموفق ميسوزم و اکنون به نقطه غير قابل تحمل رسيده ام و ممکن است دست به خودکشي بزنم چگونه شروع کنم که با حد اقل خسارت از شر اين بلاي زميني نجات پيدا کنم . ممنون
    پاسخ

    از مشاوره خانواده. شماره 118 را بگيريد و شماره نزديك‌ترين مركز مشاوره خانواده را بخواهيد. يا شايد در تابلوهاي اطراف خانه‌تان عنوان مركز مشاوره خاانواده را ديده باشيد. حتماً ابتدا از مشاوره آغاز نماييد. مشاور مي‌تواند شما را راهنمايي كند كه آيا ادامه زندگي ممكن است يا ناممكن.
    +
    به نظر من شما ي آدم عقده اي هستي از متنتون کاملا معلومه که خودتون يا يکي از نزديکانتون اين ضربه رو خورديد به اندازه کافي مردا حق خانما رو ميخورن نيازي نيست شما بيشتر راهنماييشون کنيد اميدوارم به راه راست هدايت بشيد و واقعا خدا رو حاظرو ناظر بر اعمالتون بدونيد
    جاي شما بودم متنو حذف ميکردم
    پاسخ

    إن‌شاءالله خداوند همه ما را به راه راست هدايت نمايد، چيزي كه سخت بدان محتاجيم. بعد از خواندن نظر شما، دوباره به متن نگاهي انداختم؛ متوجه نشدم چه چيزي در متن سبب شده كه نويسنده آن بيمار رواني به نظر برسد. بنده بر اساس تجربياتي كه داشتم، چيزهايي كه از مراحل دادرسي در دادگاه مي‌دانستم، سعي كردم اطلاعاتي را كه مردم ندارند و به خاطر نداشتن آن اطلاعات، فريب بعضي وكلاي غيرمتعهد را مي‌خورند در اختيارشان بگذارم. تلاش نيز بر اين بوده كه نه طرف زن‌ها را گرفته باشم و نه طرف مردها را، كاملاً بي‌طرفانه و منصفانه، وضعيت دادرسي حقوقي طرفين را ذكر كنم و بعضي نكات ظريف و باريك‌تر از مو را كه معمولاً از آن غفلت مي‌شود، طرح نمايم. اميدوارم شما نيز با حُسن ظنّ و طيب خاطر نسبت به متن فوق نظر دهيد و فارغ از نگراني‌هاي پيشين. موفق باشيد.
    + امير 
    يك سوال ديكر هم داشتم،
    همسرم هيج مدركي دال بر داشتن جهيزيه ندارد،ايا باز هم ميتواند براي استرداد جهيزيه اش تلاش كند? با جه مدركي ميتواند ادعايش را اثبات كند?
    پاسخ

    هر پرونده‌اي ويژگي‌هاي خاص خود را دارد. در دادگاه نيز علاوه بر سند كتبي، شهادت شهود نيز اعتبار دارد. بنابراين، بهترين كار مشورت با يك وكيل است. به صورت حضوري به يك وكيل اگر مراجعه نماييد، دقيق‌تر مي‌تواند به پرسش‌هاي شما پاسخ دهد. آن‌چه بنده در اين نوشته وبلاگي بيان كردم، تنها موارد كلّي و عمومي بود، آن‌هم مبتني بر تجربه‌اي شخصي و شامل شرايط خاص نمي‌شود.
    + امير 
    باسلام
    من يك كارمند هستم،
    همسرم يكماه است كه خانه را ترك كرده اند،يكبار براي اوردنش تلاش كردم كه با توهين و اهانت بدر زنم مواجه شدم،درخواست تمكين هم داده ام،
    سوالم اينه كه همسرم ميتواند بدون دليل خاصي طلاق بكيرد? شرايط موفقيت درخواست حكم تمكينم جيه?
    + ناشناس 
    همسرم بعد از تاييد ليست جهيزيه توسط من و تعيين وقت براي بردن جهيزيه مراجعه نکرده است .من چکار بايد بکنم
    پاسخ

    اين خبر - به نظر مي‌رسد كه - خوب است. بردن جهيزيه پيام بدي براي زوج دارد. اگر زوجه تصميم بگيرد جهيزيه را نبرد، اميدواري ايجاد مي‌كند كه بتوان با گفتگو به حل مسأله رسيد و زندگي را دوباره به وضعيت سالم بازگرداند. موفق باشيد.
    + انسان 
    از راهنمايي هاي شما پيداست که متاسفانه غرض و مرض لاعلاجي وجودتان را گرفته، شايد عقده اي دروني باشد که اينگونه تخليه ميشود.
    واقعا شما خواهر هيچ، مادر هم نداريد که اينطوري راهنمايي ميکنيد..
    متاسفانه شما انسانيت حاليتان نيس،فقط دنبال بازاريابي وتخليه مشکلات رواني خودتون هستيد... اي معضل جامعه و برهم زننده آرامش خانواده ها. حرومتون بشه پولهايي که برا شور وحال دادن به دعواها از مردم ميگيرين. ايشا.. سر خودتون و بچه هاتون بياد بازم حال کنين. حيووناي انسان نما. درقبال حقي که از مردم ضايع ميکنين آتش جهنم ايشا.. بحق مظلوميت خانم فاطمه دنيا و آخرت نصيبتون بشه..
    پاسخ

    وكيل نيستم. اصلاً درس حقوق نخوانده‌ام. بنابراين بازاريابي و پول گرفتن فرض وقوع ندارد. تنها تجربه‌اي كه داشته‌ام را روي وبلاگ گذاشتم، بلكه ديگران فريب وكلا را نخورند و گرفتار نشوند. با نوشتن فريب‌هايي كه وكلا در چنته دارند، در بحث‌هاي حقوقي خانواده، با علني كردن اين ترفندها،‌ خواستم به كساني كمك كنم كه مثل من بدون وكيل به دادگاه مي‌روند و توسط وكيل طرف مقابل نابود مي‌شوند! شبهه پول گرفتن و بازاريابي كه حل شد. اما درباره مرض لاعلاج و عقده‌هاي روحي و رواني، اميدوارم نظر شما اشتباه باشد و بيمار نباشم. إن‌شاءالله كه اين‌طور است. اگر احساس بيماري كردم، تلاش مي‌كنم در اولين فرصت به يك مشاور مراجعه كنم. راستش در همان پرونده‌اي كه خودم در دادگاه خانواده داشتم، يك مشاور خانواده از سوي دادگاه مسئول كارشناسي و حل اختلاف شد. وي پس از دو ماه جلساتي كه برگزار كرد، بنده را بدون بيماري تشخيص داد. به ايشان، دكتر عباسي، اتفاقاً عرض كردم: اگر به نظر شما كه روانشناس هستيد، بنده هم در اين پديده (طلاق) مقصر هستم بفرماييد تا خودم را اصلاح كنم. ايشان مخالف بودند. صريحاً فرمودند كه خير! اميدوارم همين‌طور باشد كه ايشان فرمودند. از لطف شما نيز سپاسگزارم كه بنده را شايسته راهنمايي و هدايت دانستيد و مشفقانه نصيحت فرموديد. موفق و پايدار باشيد.
    + ناشناس 
    باسلام
    اگه در جلسه دادگاه عدم تمكين زوجه حضور پيدا نكند چه حكمي توسط قاضي صادر ميشود؟
    ممنون ميشم جواب سوال منو بديد
    پاسخ

    سلام. بنده تا به حال چنين تجربه‌اي نداشته‌ام، ولي با توجه به روال دادخواست تمكين، زوجه بايد دليلي براي عدم امكان تمكين اعلام نمايد، مانند: نامناسب بودن منزل زوج، يا خطر جاني براي وي، با اثبات ضرب و جرح توسط زوج. اما وقتي در جلسه حاضر نشود، قاضي به صورت غيابي حكم به «الزام تمكين»‌ احتمالاً بدهد و اجراي احكام نامه مي‌دهد كه زوج به دنبال زوجه برود. اطلاعات بيشتر را از وكيل بگيرد. حتماً براي دادگاه بايد وكيل داشته باشيد و او شما را راهنمايي خواهد كرد.
    + ناشناس 
    سلام با عرض سلام وخسته نباشيد بخاطر راهنمايهاتون
    من الان 1 سالي عقد کردم ام بعد 2 ماه شوهرم گذاشت رفت خونه مادرش بعد چند ماه درخواست تدليس در ازدواج دادن که الان داره مراحل قانونيش پيش ميره اما ازجاي که من به خودم شک ندارم و همه مراحل قانونيشو پشت سر گذاشتم ايا من ميتونم بخاطر اينکه ايشون قبل ازدواج در جلسه خواستگاري الان نمودن که سه تا خونه دارن تکمن مالي دارن و از پاي چپ هم دچار سوختي مي باشن که بعد عقد من متوجه شدم والان نه نفقي ميدهند و خانه خويشم نيز به نام مادر کردن درخواست تدليس در ازدواج بخاطر گفته هاي ايشان و معرف و عدم تشابه بعد عقد و منم اين انتخاب رو بر شرايط ايشان ديدم پذيرفتم خواهشمندم راهنمايم کنيد
    پاسخ

    سلام. درباره قوانين حقوقي مورد نظر شما اطلاعات كافي ندارم. پيشنهاد مي‌كنم در اين موضوع به صورت حضوري به نزديك‌ترين دفتر وكالت مراجعه نماييد، تا به صورت دقيق بتوانيد پاسخ بگيريد.
    + مهدي 


    سلام

    من نزديک به 15ماه است که عقد دائم نموده ام واين خانوم تقريبا از6ماه قبل با دخالتهاي مادرش مهريه ونفقه خور رابه اجرا گذاشته است و بنده با دادن اعسار مکلف شده ام بيست عدد اول و هرسه ماه يک عدد سکه پرداخت نمايم واز طرفي خانوم دوشيزه ميباشد ودادگاه با داشتن پرينت مبالغ واريزي به حياب ايشان و بعضي فاکتورها بنده رئ محکوم به پرداخت نفقه ايام گذشته نموده است ايا وکيل ايشان ميتواند به استناد اين حکم درخواست طلاق موکل خودش را از دادگاه بکند و دراينصورت بنده چه کارهايي در قبال اين اقدام ميتوانم انجام دهم

    ممنونم ازتون

    پاسخ

    سلام. دوشيزه بودن ايشان مهريه را به نصف تقليل مي‌دهد. ضمناً حق حبس هم ممكن است داشته باشند. يعني زن مي‌تواند تا زماني كه مهريه را نگرفته به خانه شوهر نرود. البته با شروع اقساط مهريه حق حبس مرتفع مي‌گردد. دادخواست طلاق بايد مستند قانوني داشته باشد. ممكن است به يكي از موارد حمايت از خانواده‌اي كه در عقدنامه امضاء فرموده‌ايد بخواهند استناد كنند. مثلاً شأن شغلي شوهر، يا رفتار خشونت‌آميز و از اين قبيل. نمي‌شود از كار اين وكلا سر درآورد. ممكن است به كوچكترين اشتباه شما، بتوانند يك مستند قانوني عليه شما بسازند. بهترين كار براي شما، اگر مي‌خواهيد كمترين آسيب به شما وارد شود، مراجعه به يك وكيل است و سپردن پرونده به او. وكيل تمام اطلاعات مربوط به شما و ايشان را بررسي مي‌كند و بهترين راه حل را در اختيار شما مي‌گذارد. به جاي شما به دادگاه مي‌رود و قاضي هم با وكيل بهتر كنار مي‌آيد تا با شما. هرگز تصور نكنيد بدون وكيل كارتان در دادگاه پيش خواهد رفت، خيلي‌ها اين تصور را كردند و پشيمان شدند، وقتي كار از كار گذشت. وكيل اختياراتي در دادگاه دارد كه شخص شما نداريد. موفق باشيد.
    + پيمان.كرمان 

    سلام خدمت شما

    من حدود 2سال است عقد بسته ام ولي بعد از جاري شدن صيغه عقد رفتار زنم و خانواده اش تغيير كرد سطح توقع انها از لحاظ مالي از من زياد شد زنم بدون اجازه من به دانشگاه رفت و وقتي سوال كردم چرا بدون اجازه رفتي گفت دليلي نميبينم براي اجازه گرفتن بدون اجازه من با عمو خيش به مسافرت رفت و موراد بسياري ديگر

    دخالت تمام اقوام زنم در زندگي من گوش نكردن زنم به حرفهاي من هرچي اقوام زنم بگن زنم حرف انها رو گوش ميكنه

    در ضمن زنم ديگه باكره نيست

    من درخواست الزام به تمكين دادم انها شروع به فحاشي كردن من چه جوري ميتوانم از اين زندگي راحت بشم حق من چيه هرچي به زنم ميگم گوش نميده بر ضد من بي حجاب شده حتي رفته گوش هاشو چندتا سوراخ كرده بدون اجازه من چندتا حلقه اويزان كرده كه با شال باز همه ببينند.

    بخدا ديگه خسته شدم جلو همه كم اوردم لطفا راهنمايم كنيد.

    چه جوري ميتونم ازش جدا بشم كه مهريه قسط بندي بشه

    من درخواست تمكين دادم ولي ميخوام جوري بشه توافق كنيم يا مهريه قسطي بشه؟

    اگر خودم درخواست طلاق بدم چه جوري بايد مهريه رو پرداخت كنم؟

    ايا ميتونه منو بازداشت كنه چون من كارمندم؟

    فقط هم ميتونم قسطي پرداخت كنم چون اموالي ندارم

    اگه ميشه كمكم كنيد مرسي...

    پاسخ

    از نظر حقوقي، دادگاه با تقاضاي «اعسار» مهريه را قسط‌بندي مي‌كند. ولي اين مشروط به دادخواست «مهريه» زوجه است. يعني وقتي طرف مقابل مهريه را مطالبه نمود، شما بايد به دادگاه خانواده مراجعه كرده و دادخواست اعسار بدهيد. آن‌وقت چهار شاهد از شما مي‌خواهند كه در دادگاه حاضر فرماييد كه شهادت بدهند درآمد شما فلان مقدار است. پس از آن دادگاه مبلغ ماهانه را تعيين خواهد كرد. توكل بر خدا كنيد. اگر از طريق مسالمت‌آميز و ريش‌سفيدي حل نشد، در نهايت سراغ دادگاه برويد. اميد كه مشكل شما حل شود.
    + علي 
    با سلام بنده هنگامي كه با همسرم ازدواج كردممشكل شب كوري داشت و ما نمي دانستيم وبا شرايط بيماريش زندگي كردم و با داشتن سه فرزند دختر شرايط زندگي را برايم مشكل كرده نه به خاطر بيماريش گير هاي سه پيچ ميدهد وخيلي شكاك است ودر حال حاضر خانه را ترك كرده با سه فرزند مرا رهنمايي كنيد.و از تهران به شهرستان رفته و درخواست مهريه كرده
    پاسخ

    عرض بنده اين است كه بسياري از مشكلات در خانواده‌ها، ريشه‌هاي ساده‌اي دارند كه معمولاً به دليل پنهان ماندن و روشن نشدن، كار را پيچده و دشوار مي‌كنند. مثلاً ممكن است ايشان شكاك شدنش به دليل نقصي باشد كه در خود حس مي‌كند و در انديشه خود حق به فرد مقابل مي‌دهد كه قصد ارتباط خارج از خانواده داشته باشد. در چنين مواردي كه ريشه اصلي مشكل روشن نيست، به نظر مي‌رسد بهترين گزينه، مراجعه به مشاور خانواده باشد. يك مركز مشاوره پيرامون منزل خود بيابيد و مراجعه فرماييد. با يك تماس تلفني به 118 مي‌توانيد به مراكز مشاوره دسترسي پيدا كنيد. شايد مشاور بتواند با تماس تلفني ايشان را از شهرستان به تهران بكشد و در جلسات حاضر كند. گفتگوي با مشاور در بيشتر موارد مي‌تواند ريشه اصلي مشكل را روشن نمايد. اگر ريشه مشخص شد، اگر از موارد قابل رفع باشد كه ظاهراً مي‌گويند در 90 درصد موارد هست، رفع مي‌كنند. اگر هم ريشه اختلاف از آن مقوله‌هايي باشد كه قابل رفع نيست، در هر صورت مشاور مي‌تواند با توجه به معضل شناسايي شده بهترين راه حل را پيشنهاد كند. اگر قبل از مراجعه به دادگاه اين اتفاق بيافتد اميد بيشتري هست. موفق باشيد.
     <    <<    6   7   8      >