• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : اصل پنجاه و نهم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 11 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام عليکم
    نه ديگه تا اين اندازه هم تعجب نکردم که اين چيزها را از خاطر ببرم :)

    ميشه در رابطه با اشاره اي که در متن به سخن سيد جمال الدين کرده ايد بگيد که ايشان چه مي گفتند؟

    پاسخ

    سيد مدت مديدي را در بلاد اسلامي مبارزه فرهنگي مي‌کرد، بلادي که آن زمان تحت استعمار يوروپ و در حالت ازخودبيگانگي فرهنگي بود. روزنامه منتشر مي‌کرد، تشکل‌هاي مدني تأسيس مي‌نمود و حکمرانان عرب و ترک را نصيحت. يک روز گفت: در غرب اسلام ديدم، مسلمان نديدم و در بلاد اسلامي، مسلمان ديدم، اسلام نديدم. چيزي قريب به همين مضمون. کنايه از عمل نکردن مسلمانان به احکام و توجه کفار به کارکردهاي احکام اسلامي. اين دو مطلب را مشاهده کنيد: http://rastan.parsiblog.com/Posts/156 و http://rastan.parsiblog.com/Posts/249
    سلام عليکم
    خيلي تعجب کردم وقتي تو مديريت بهم دو نظر در پيام رسان را نشون ميداد! آخه تو پيام رسان فعاليت ندارم، اومدم ديدم براي پستي که نظراتش بسته اند نظر گذاشتيد
    عده اي از دوستان براي پست هاي نظر بسته که ميخواند نظر بگذارند تو پست قبلي نظرشون رو مي نويسند
    روشي که شما انتخاب کرديد برام نو بود :)
    به رسم ادب خدمت رسيدم براي تشکر
    تشکر هم براي کامنت وبلاگ و هم نظر پيام رسان ...

    انشائ الله تو فرصت ديگه اي با روحيه ي بهتري مرتبط با پستتون نظري خواهم داشت ...

    پاسخ

    به گمانم از خاطر رفته که خودمان سه چهار نفري پارسي‌بلاگ را ساختيم، سال 83. اگر طراحانش نشناسند، که شناسد؟! ( http://www.parsiblog.com/about.aspx )
    + قاصدک 
    سلام
    حالتون خوبه
    من تقريبا خيلي اتفاقي يکسال پيش با سايتتون آشنا شدم ، ميدونيد طرز نوشتن و کلام شما منو خيلي جذب کرد ، اينکه حتي کارهاي روزمره و حرفهاي زيباتون با بچه ها رو تو يه قالب کلامي خاص ميخوندم واقعا برام جالبه. بي بهانه به سايتتون سر ميزنم دوست دارم از مسائل اجتماعي و نقد هاي زيرکانتون بيشتر بخونم . ديدگاهتون تو بيان خيلي چيزا عاليه. براي شما و خانوادتون آرزوي شادي و سلامتي دارم.
    پاسخ

    سلام. تشكر. خوش به حال‌تون، چون من هنوز خيلي با خودم آشنا نشدم. تلاش كردما، ولي... هنوز نتونستم اون ارتباطي رو كه دلم مي‌خواست با خودم برقرار كنم، يه جورايي هميشه حس مي‌كنم هنوز با خودم آشنا نشدم. نوشتن خيلي ساده است. ساده نوشتن رو دوست دارم. نمي‌دونم كلامم چي داره كه توجه شما رو جلب كرده. ولي خوشحالم. خوشحالم كه ارزش خوندن داشتم. اميدوارم ديگران نظراتشون رو به همون صراحتي بنويسن كه من درون خودم رو در وبلاگم مي‌نويسم. شايد با خوندن حرف‌هاي ديگران، در كنار چرك‌نويس‌هاي خودم، بيشتر آشنا بشم، با خودي كه هنوز نشناختم. المؤمن مرءاة المؤمن. اگر آينه هم نباشيم، عيب‌‌هاي خود را نمي‌بينيم. اگر نقص‌هايمان را ندانيم، براي برطرف كردن‌شان تلاش نخواهيم كرد. آرزو مي‌كنم همين‌‌قدر كه مَدحم كرديد، ذمّم كنيد، اگر بدي‌هايي مشاهده كرديد. از لطف همه آدم‌هاي خوب سپاسگذارم. من چقدر خوشحالم! شايد خوشحالي‌ام مربوط به پسرم باشد كه امروز ظهر، براي غذايي كه برايش درست كردم سه چهار بار ازم تشكّر كرد. نشسته است اين‌جا و مي‌گويد: بابا متشكرم كه پلو خوشمزه پختي، متشكرم كه خورش خوشمزه درست كردي، متشكرم كه سوپ هم درست كردي. براي تك‌تك‌شون تشكر كرد. يه لحظه از خودم خجالت كشيدم كه براي تك‌تك نعمت‌هايي كه خدا بهم داده تشكر نمي‌كنم. چقدر الآن حس خوبي دارم! خوندن اين كامنت هم‌زمان شد با اين سيل تشكّرات و فرصتي كه حال و هوايم را ثبت كنم! ممنون. :)
    + من هم، وجدانت 
    با عرض معذرت اصلاح مي کنم: سکولاريسم پنهان
    پاسخ

    اگر تلفظ و آوانگاري را ملاک بدانيم، که معمول انتقال واژه‌ها بين زبان‌ها همين است، همان سکولاريزم صحيح است. البته «سکيولاريزِم» اصحّ مي‌باشد. اما آنچه مشهور شده نيز، از باب شهرت، صحت استعمال دارد، يعني سکولاريسم. ظاهراً انتقال اين واژه از زبان فرانسه صورت پذيرفته و آوانگاري فرنچ را غلبه داده که با تلفظ انگليسي آن متفاوت است!
    + من هم، وجدانت 
    آقاي تنها مجتهده کره زمين؛ سکولاريزم پنهان يک اصطلاح جديد از مقام معظم رهبري در جمع جوانان خراسان شمالي است که نسبت به تفکرات غربي با پوشش و لايه اسلامي اخطار داده اند. همان تفکراتي که قائلند غربي ها در عمل، اسلام را بهتر از ما عمل مي‌کنند!!!
    البته شما که خود مجتهدي مسلم و منحصر هستيد نمي خواهد خيلي اين مباحث را جدي بگيريد و به يقينهاي فردي خود عمل کنيد و همين که در خيلي از مطالبتان از قرآن و روايات مانند جملات حضرت علي عليه السلام و ديگر ائمه استفاده ميکنيد و به يقين فردي مي رسيديد کافيست!! يراي حل مشکل تفاهم اجتماعي و حجيت آن نيز، همين که در وب خودتان مي آوريد قطعا خود يک تفاهم اجتماعي از نوع تنها مجتهده کره زمين(يعني موشحي) مي باشد!!!
    براي بنده و امثال بنده که عنايات مسعودي و غير مسعودي را نمي شناسيم همين که يک نگاهي به مطالب شما همراه با استنباطات زيبايتان در بيشتر مباحث وب تان کنيم و سپس تحقيقي از دوستان و نزديکانتان به عمل بياورد و به نتيجه برسيم که در هيچ مکان و زمان اين يقينهاي فردي خود را به تفاهم اجتماعي نرسانده ايد و از اين کار هميشه در فرار هستيد، به وضوح متوجه مي شويم که تنها مجتهده کره زمين فقط سيد مهدي موشح مي باشد و بس!!
    پاسخ

    به فرمايشات معظم‌له مراجعه کردم، باز هم تطبيقي حاصل نشد. چه اين‌که تعريف ايشان از اين عبارت، مخالفت نظري با سکولاريسم و در عين حال پرهيز از ورود به ساحت‌هاي سياسي بوده، عدم حضور سياسي و قبيح دانستن آن و سکولاري بودن رفتار. که شعارها در عمل اجرا نشود و برنامه‌ريزي‌ها غربي باشد که بيشتر مخاطب حاکميتي دارد. ( http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=21252 ) گمان ندارم نگارنده در وبلاگ خود، خصوصاً پست اخير، چنين موضعي اتخاذ کرده باشد، بلکه با انتقاد، نظر اجتماعي خود را بيان نموده. خداوند به همه ما انصاف در سخن عنايت فرمايد. واما في ماقلت، والله العالم.
    + وجدانت 
    سکولاريزم پنهان!!
    اول حرف کفر و سپس تاييد آن بوسيله آيات و روايات!!
    ديناميزم قرآن جديد!! کاري که مجاهدين خلق، سروش، بازرگان، سيدجمال و امروز سيد مهدي!!؟؟
    خدا عاقبت همه رو در فشارها و امتحانات مادي زندگي بخير کند که به جاي تحمل و صبر و فهميدن اشتباهات خود دچار سکولاريزم پنهان نشويم.
    پاسخ

    بعد از ديدن کامنت فوق يکبار ديگر پست مذکور را خواندم، اما نتوانستم انتقاد شما را تطبيق کنم. سکولاريسم يعني جدايي دين از سياست، اگر شما نيز همين معنا را در نظر داريد، اينکه عده‌اي مسيحي يا شايد لائيک و کافر بيايند و براي رفاه دنياي خود تصميمي بگيرند که حکم قطعي شرع مقدس اسلام هم باشد، و طلبه‌اي به اعتراض از عدم اهتمام مسلمانان به شرع، آن را بيان نمايد، اين چگونه دالّ بر جدايي دين و دنيا مي‌تواند باشد؟! تفکيک تکامل معنوي از تکامل مادي شود؟! اگر کفار به آزمايش ضرر الکل بر بدن انسان را اقرار نمايند، آيا مضعف اسلام است که خمر را حرام کرده، يا مقوّم آن؟! ديناميزم قرآن را هم به نظر مي‌رسد نفهميده، آنکه چنين سخن گفته، که حتي معناي «پويايي» ديناميزم را در نيافته. آنکه آيات را به نحوي معنا نمايد، تا با پيشرفت‌هاي بشري و فناوري بسازد، تأويل کند که تعارض علوم تجربي با توصيفات دين برطرف نمايد، تا دانشمندان ماترياليست راضي شوند و بر قرآن نتازند، چنين آدمي را ديناميزمي گويند. بنده خداي نگارنده حتي تلاش نکرده حرف کفار را با قرآن اثبات کند، که تنها تعجب خود از کارکرد احکام اسلام را بيان داشته که دشمنان را نيز تسليم نموده. اين کارکرد که حضرت امير ع نيز بدان اشارت دارند: جامعه به کفر مي‌ماند، به ظلم اما نمي‌ماند، حکايت دارد که جوامع کفر نيز مي‌توانند بهره‌اي از عدالت، در پاره‌اي ازمنه داشته باشند. اما عنايت شما را مي‌دانم به بنده از قِبل عنايات مسعودي‌ست. بادا که باشد و بي‌بنيان سخن‌راندن را ترويج کند که باطلِ جاهل به ناداني، خود رسوا کند و سکه شش‌توماني هيچ اعتباري ندارد که اعتبار سکه از تفاهم اجتماعي بر آن است. هر که حجيّت به تفاهم اجتماعي داند، يقين فردي را هم بدون تفاهم حجّت نداند، چه عدول از مبنايي‌ست که چنين فردي خود را تنها مجتهد کره زمين شناسد و يقين فردي را بر همگان حجّت کند. خيال باطلي‌ست مر جَهله را. خداي بينايش کناد!
    سلام، يه ابزار خوب براي وبلاگ شما،

    شما هم در اين ثواب شريک بشيد.
    لينک اسکريپت: http://tathira.com/khatmquran.aspx
    يا علي
    پاسخ

    تشكر...
    + امير حسين 
    سلام سيدجان
    نکته مهمي اشاره فرموديد. البته به نظرم بايد از يک جنبه ديگر هم اين موضوع را بررسي کرد، و آن سوء استفاده احتمالي مردم اين روزگار است از اين تسهيل!
    پاسخ

    اتفاقاً ذهن مرا نيز مشغ‌ول کرد، همانکه فرموديد. اما از خود پرسيدم: پس چرا سوئيس خود خزانه دنيا گرديده و حياط خلوت سرمايه‌داران؟! که به اين پاسخ رسيدم: اگر همه بدانند وام سوخت دارد، اگر بانک هم بداند نمي‌تواند بدهکاري را جلب نمايد، به هر کسي وام نمي‌دهد و تا از «قدرت توليد» فرد يقين نيابد، هيچ ضامن و التزامي را نمي‌پذيرد. طبيعتاً وام‌ها جريان توليدي مي‌يابند، نه مانند کشور ما که مردم براي مصرف وام مي‌گيرند. براي هزينه عروسي، خريد خانه، خريد خودرو، لوازم مصرفي، يارو وام مي‌گيرد که به مسافرت شب عيد برود. اين‌ها وام مصرفي است که به اقتصاد کشور ضرر مي‌زند به شدت. اما وام توليدي خرج توسعه مي‌شود. حتي ماشين هم بخرد، براي مسافرکشي و خدمات است، تا پولش بازگردد. اگر سرمايه‌دار فکر بازگشت سرمايه باشد، تا اطمينان از توليد نيابد وام نمي‌دهد و اين به نظر عالي مي‌رسد براي رشد کشور.
    «سلام خدمت دوست عزيزمون».
    اگر مايل بوديد براي خود شبکه اجتماعي اي منحصر به فرد (مانند فيسبوک - مردم سرا - فيس نما و فيسبوکي و.....) داشته باشيد و عضو گيري کنيد و با تمام امکانات فيسبوک مي تونيد به سايت ما سري بزنيد.

    www.parsnetwork.org

    ««ساخت شبکه اجتماعي خود را به ما بسپاريد»»

    ««پــــــارس نتـــــــــورک»»
    پاسخ

    عجب!
    + کاوش پرس 

    سلام مطلب شما در تارنماي کاوش پرس در بخش وبلاگ شاخه اعتقادي قرار گرفت.

    براي باز نشر مطالب جديدتان مي توانيد لينک آن را از طريق بخش «تماس با ما» در تارنماي کاوش پرس به دست ما برسانيد. www.KAVOSHPRESS.IR

    پاسخ

    تشکر از التفات‌تان.
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ يكشنبه 20 مرداد 92 نوشته (اصل پنجاه و نهم) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    سپاس