• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : در حجره مي زيَم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 9 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + مهدي 
    طلبه و غير طلبه نداره عزيزم. تصور کنين يه زن با شوهرش اختلاف پيدا کنه و بره دادگاه، اونقدر امکانات قانوني در اختيار اون زن ( که از دست شوهرش عصبانيه ) مي گذارن که بيا و ببين. خود من تازه به خاطر مهريه از زندان بيرون اومدم ، همسرم رفته براي نفقه شکايت کنه، تازه بهم پيغام داده منتظر باش ببين چکارت مي کنم!!!!!!
    پاسخ

    همين‌طور است كه مي‌فرماييد. اگر اسلام مهريه را واجب كرد، طلاق بي‌قيد و شرط را هم حق مرد دانست، اجازه خروج از خانه زن را نيز به مرد داد، تمكين را هم واجب نمود و اختيارش را به مرد داده است. اكنون در عصر حاضر، مهريه هنوز هست، اما نه تمكين حق مرد شمرده مي‌شود و نه حق دارد درباره بيرون رفتن يا نرفتن زن تصميم بگيرد. حق طلاق را هم محدود كرده‌اند. مشكل از اين ناهماهنگي‌هاست. اگر اسلام آن‌طور حقوق را تقسيم كرده است، لاجرَم حكمتي دارد. وقتي ما جابه‌جايش مي‌كنيم، تعادل حقيقي آن را به هم زده‌ايم. مشكل امروز اين است.
    + طاهره وحيديان 
    سلام جناب موشح .خوش مي نويسي و روان و با صداقت .اما بگو ببينم اين واگويه ودرد دل خودت بود ، يا تخيلات است ؟ با اين سنّ وسال مجردي ويا غير متأهل ؟؟ يکي دو بار به وبت سر زدم ، قشنگ است وعبرت آموز ، ولي فکر کنم عادت به پاسخ نداشته باشي ، يا فرصتش را >؟؟
    پاسخ

    اينترنت خيلي در دسترسم نيست كه پاسخ بتوانم. تشكر از اظهار لطف شما. بله، واگويه از خود بود! طلبه‏اي داماد استاد شد و چهار بهار نگذشته، فارغ از داشتن سه فرزند، امروز غيرمتأهل است! درد است البته، ولي خدا را شكر بايد و ستايش كه هر چه از دوست رسد نيكوست و هر چه بديست از افعال ضعيف ماست! التماس دعا
    + نسرين 

    اويسي


    سلام يکي از دوستان طلبه در شرف طلاق دومش است چرا اينقدر طلاق زياد شده؟ زنان نميتونن با ما طلبه ها بسازن. شيخ جعفر مجتهدي تا نزديک اواخر عمر تنها بود کاش من هم از دست اين زنها راحت ميشدم تا درسم را بخوانم و زندگي ساده طلبه ايم را ادامه دهم؟
    سلام.دوست عزيز،طلبه ي گرامي
    همانطور که در درسها مطالعه فرموده ايد هر معلولي را علتي است.زنان با شما طلبه ها نمي سازند چون....
    بيابيد شما علمان رباني!!!!!و بندگان نيکو صفت خدا! چه به روز اين زنان مي آوريد که از همه چيز دست کشيده و ننگ مطلقه بودن را مي پذيرند اما حاضر نمي شوند با شما زندگي کنند.
    مسلما در يک زندگي زناشويي دو طرف در به وجود آوردن رضايت زناشويي مسوولند.گاه مردان مقصرترند و گاهي زنان.
    خواهشم از تمام سربازان مظلوم امام زمان!! اين است که اگر عرضه نگهداري و صيانت خانواده (اين کانون مقدس) به نحو احسن را ندارند از بدبخت کردن دختران بپرهيزند و به همان عبادت و طلب علم مشغول باشند که خلقي دعاگويشان ميشوند.
    حيف است وقت مفيد ايشان!!!!!!
    پاسخ

    عجب!
    + حنانه 

    سلام دايي جان

    ما ميايم قم چجوري بايد ببينيمتون؟؟؟

    اين كد قالب بلاگفا رو ببينيد

    توي اين كد تصويرش توي يه فايل سي اس اس هست

    من از طرح كلي قالبش خوشم اومد خواستم عكسش رو عوض كنم ولي با سي اس اس نشد!

    اول سي اس اس رو دانلود كردم بعد ادرس تصوير جديد رو جايگزين كردم بعد دوباره اپلود ولي قالبش خراب شد!

    پاسخ

    خب خبرم كنيد خدمت برسم! به شرطي كه كلكي توي كار نباشه ؛) اما راجع به قالب، تا وقتي كه CSS داره از سرور اونا خونده مي‏شه طبيعيه كه نمي‏توني تغييرش بدي! پس دو راه داري، يا css رو كپي كني روي يك هاست كه مال خودت باشه و بعد اصلاحش كني و يا اين‏كه از طريق نوشتن چند خط برنامه به زبان جاوا اسكريپت، تصوير را تغيير دهي. بعدش حالا بايد بگي كجا آپلود كردي و چطور مسيرش رو به قالب دادي، احتمالاً اصلا قالب نتونسته css رو پيدا كنه كه خراب شده.
    + دوست 

    سلام

    ياد خواجه عبدالله انصاري افتادم

    البته زن و بچه ترکش نکردند ؛ اون زن و بچه را ترک کرد

    هنر طلبگي اينه که بتونيم با شرايط کنار بياييم

    معني اينکه يک طلبه تا طلاق دادن زن و ترک بچه هاش پيش بره را نمي فهمم

    اين ديگه چه جور طلبگي شد؟؟؟!!!


    پاسخ

    و عليك السلام. معني موفقيت در امتحانات الهي، دستيابي به پيروزي ظاهري نيست، اگر بود كه امام(عليه‏السلام) در كربلا شهيد نمي‏شد و اين همه انبياء الهي كشته نمي‏شدند. طلاق هم به معناي شكست و تخطي از فرامين الهي نيست. اساساً تعريف موفقيت و شكست در امتحانات و ابتلائات حيات بشري به نتيجه و ظاهري كه حاصل مي‏شود نيست و قضاوت به هدف براي محك زدن نادرست است. مسأله اصلي عمل به تكليف است و هر كس در هر موقعيتي بايد به تكليفي كه بر دوش دارد به درستي عمل كند تا نزد خداوند پاسخ داشته باشد و معذور باشد. طلبگي كيفيت خاصي ندارد كه به آن بسنجيم و هر كه آن كيفيت را فاقد بود طعن زنيم به طلبه نبودن. كنار آمدن با هر شرايطي هم مأذون الهي و مأمورٌ به نيست. مثلاً كسي بگويد در جمع فاسدي مي‏نشينم كه غيبت مي‏كنند و با شرايط كنار مي‏آيم و سكوت مي‏نمايم، اگر غلبه تواند بايد پرهيزشان دهد و اگر نتواند بايد كه از آن شرايط خارج شود، نه اين‏كه بماند و با شرايط كنار بيايد. اصلاً كنار آمدن با هر شرايطي مسلك سكولاريان است كه مي‏گويند بايد به همه اديان احترام گذارد و با همه مسلك‏ها كنار آمد و همه قرائت‏ها را پذيرفت. نه دوست عزيز. خداوند از ما نخواسته است كه با همه شرايط كنار بياييم، بلكه از ما خواسته است كه در هر شرايطي به تكاليف خود عمل كنيم. إن‏شاءالله اين طلبه حقير هم بتواند به تكليف خود عمل كند. مدعي نيست كه كرده است، اما به دعاي خير تك‏تك دوستان محتاج است در اين مسير. تشكر از سعه صدر شما.

    مکه پر شور و شعف
    کعبه مي گيرد شرف
    قبله را قبله نما
    آمده مير نجف
    روزتون مبارک.
    [گل]
    پاسخ

    تشكر، بر شما و خانواده و فرزندان گل‏تان نيز مبارك باشد :)
    + حميد 

    برخي -تاکيد مي کنم- برخي از اين سربازان مظلوم امام زمان لياقت صفت حيوان را هم ندارند از بس به زن و زندگي و فرزند ستم مي کنند .

    همه چيز درس نيست

    همه چيز تفکر در آيات و انفس نيست

    دختر مردم گناه نکرده که زن طلبه شده است

    متاسفانه ما طلبه ها سوراخ دعا را گم کرده ايم

    زندگي ساده طلبگي با تنبلي و بي عاري و بي اخلاقي و .... تفاوت دارد

    فتدبر جيدا

    پاسخ

    شنيدم از استاد، نقل مي‏كرد از آقاي شاه‏آبادي استاد اخلاق امام(ره)، ميخي از در بيرون آمده، عباي طلاب گير مي‏كرده و پاره مي‏شده بعضاً، تذكر داد كه بكوبند. طلبه‏‏نمايي سخن دراز كرده كه اگر قضاي الهي باشد پاره مي‏شود، نباشد نه، پس چه حاصل كه چكش آوريم و به كوفتن، زحمت اندازيم خود را. آقا رو كرده و فرموده: «مي‏بينم تنبلي شما را موحّد كرده!». بله برادر عزيز و دسته‏گلم، بعضي از ما ادعاي تقدّس مي‏كنيم و به تنبلي دست از زندگي مي‏شوييم. بايد از مكر شيطان به خدا پناه برد كه به صفت خنّاسي براي هر طايفه‏اي حيلتي در جيب دارد، براي موحّدين نيز همين گم كردن سوراخ دعا را. خدا شما را جزاي خير بدهد كه نيك تنبهي دادي. علي يارت!
    + صبر 

    و سيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون ...

    مادر زنم که خدا حلالش نکند جايي گفته بود به دخترم گفته ام تو جوابش را نده و حتي سيم کارتت را بشکن تا من کاري بکنم با اين حيوان - يعني سرباز مظلوم امام زمان در اين غربت - که کارش به جنون بکشد. کجاست که ببيند انساني که اراده اش نشکند و ايمانش فرو نريزد از هر تهديدي فرصتي خواهد ساخت ...

    پاسخ

    براي شما هم يك جايي رزرو شده است در اين عالم. نگران نباشيد. تا خدا هست زندگي بايد كرد، امتحان هميشه هست و اين دنيا فارغ‏التحصيل ندارد. امروز نباشد فردا، نه، پس فردا. هميشه بايد در تلاش بود! :)

    سلام يکي از دوستان طلبه در شرف طلاق دومش است چرا اينقدر طلاق زياد شده؟ زنان نميتونن با ما طلبه ها بسازن. شيخ جعفر مجتهدي تا نزديک اواخر عمر تنها بود کاش من هم از دست اين زنها راحت ميشدم تا درسم را بخوانم و زندگي ساده طلبه ايم را ادامه دهم؟
    پاسخ

    سريال ساختمان پزشكان را تا به حال ديده‏ايد؟ دليلش آن‏جاست. دليل زياد شدن طلاق را در فرهنگي بجوييد كه رسانه‏ها به شدت در حال ترويج آن هستند. :ه