• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : انحراف در بهار
  • نظرات : 1 خصوصي ، 5 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + سلام 
    من بخاطر آقاي بهار چقدر با خانوادم بحث هاي بيهوده کردم...الان ديگه بزرگتر شدم و عقلم ميرسه بخاطر اين چيزها با خانواده نبايد بحث کرد هيچوقت بخاطر شخص با نزديکانم جدل نميکنم حتي اونروز که پدرم گفت اين گراني ها به خاطر تحريم امريکاست خيلي جدي و با افسوس سرم رو به نشانه تاييد تکون دادم و در تاييد حرفشون گفتم خدا لعنتشون کنه که منظورم بيشتر از امريکا دارو دسته غرب پرست حاکم بود
    پاسخ

    نفاق، چهره پنهاني دارد. انسان‌هايي هم كه خطا مي‌كنند يا اشتباه، شبيه به همين. به سادگي روشن نمي‌شود. فتنه همين معنا را دارد؛ حق و باطل مخلوط مي‌شود. مثلاً آدمي كه ده تا كار خوب دارد، ده تا ويژگي خوب، اما يك بد. آدم‌ها معمولاً توجه به آن بدي پيدا نمي‌كنند، آن را يا نمي‌بينند و يا اگر ببينند، خيال مي‌كنند آن هم خوب است. يا اگر بد است، حتماً مصلحتي بوده كه آن كار بد را انجام داده. بعضي آدم‌ها هم تغيير مي‌كنند. يك مدتي خوب هستند و بعد اشتباهات‌شان زياد مي‌شود و بدرفتار مي‌گردند. خلاصه شناخت آدم‌ها سخت است. به همين جهت است كه حضرت امير (ع) كلامي فرموده‌اند با مضموني شبيه به اين: حق را به آدم‌ها نشناس، آدم‌ها را با حق و باطل بشناس. يعني اگر هر شخصي كار نادرستي كرد، نگو پس آن كار خوب است، كار بد هميشه بد است، از هر كسي كه سر بزند! اگر شخصيت‌زده نشويم، كمتر دچار اين اشتباهات مي‌گرديم. سپاس.
    عالي بود
    به اميد امدن بهار واقعي
    پاسخ

    سپاس.
    با عرض ادب و سلام مجدد .
    اول اينکه خواهش مي کنم و تشکر متقابل .
    در ثاني با اجازه ي شما از مطلب نقلي داشتم در نوشته ي امروزم ، و نشوني اينجا رو هم دادم .
    پاسخ

    لطف فرموديد. در پناه حق.
    سلام عليکم
    جالب بود ! دنيا رو ميگم ! که محدوده ! به ديدني ، شنيدني ، بوييدني ، چشيدني و لمس کردني !
    ولي اينام محدود شده ! مثلا هرديدني رو نميشه ديد ! و شنيدنيم و همينطور آنسه ي ديگه !
    مثلا آزاد نيستيم هر چيزي رو حتي لمس کنيم !
    جالب بود !
    پاسخ

    ممنون و تشكر.
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ شنبه 98 فروردين 10 نوشته شما با عنوان انحراف در بهار برگزيده شده و در جايگاه پيوندها در مجله پارسي نامه قرار گرفته است. دبير تحريريه ي اين انتخاب غزل ِ صداقت و دبير سرويس آن هما ص بوده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    ممنون از لطف شما.