• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : نامه‏ها - بخش سوم
  • نظرات : 3 خصوصي ، 7 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ت 

    امروز مطلب جالبي را ديدم كه مويد حرفها و افكارم بود در ديدار با جامعه مدرسين اقا سخناني را ايراد نمودند كه به من اثبات كرد كه درست مي انديشيدم اما نمي دانم بايد چه كنم تا افكارم را تحقق بخشم براي شما هم اين سخنان را مي گذارم شايد شما هم مثل من كلي خوشحال شويد


    حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه با اشاره به مطالبي که برخي از اعضاي محترم جامعه مدرسين درخصوص مسائل فرهنگي و صدا و سيما بيان کردند، افزودند: من بخشي از نقايص موجود در مسائل فرهنگي بويژه صدا و سيما و آموزش و پرورش را متوجه روحانيت و حوزه علميه مي دانم زيرا وظيفه جهت دهي صحيح فرهنگي و منطبق با ارزشها واعتقادات ديني برعهده روحانيت و حوزه علميه است.

    رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: حضور روحانيون در صدا و سيما فقط به معناي سخنراني و وعظ و خطابه نيست بلکه بايد حضوري عميق تر و تأثيرگذارتر باشد.

    حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: انجام اين وظيفه مهم نيازمند مجموعه اي روحاني و مطلع از مسائل هنري بويژه چگونگي بروز انحراف در اين مسائل و آشنا با راههاي جلوگيري از انحراف در جهت گيريهاي فرهنگي و هنري است.

    ايشان افزودند: لازمه تشکيل چنين مجموعه اي از مشاوران روحانيِ صاحبنظر و آگاه و توانا در صدا و سيما، امکان اعمال نظر و جهت دهي صحيح در برنامه ها است.

    رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه آموزش و پرورش نيز مرکزي بسيار مهم و فرهنگي و برخلاف صدا و سيما، مسائل آن غيرآشکار است، خاطرنشان کردند: روحانيت و حوزه علميه در اين شبکه عظيم فرهنگي و تربيتي وظيفه اي مهم و حساس دارند وبايد نيروهايي را تربيت کنند که توانايي تأثيرگذاري و جهت دهي صحيح فرهنگي در آموزش و پرورش را داشته باشند.

    رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: حوزه علميه به عنوان قلب روحانيت شيعه، مي تواند ظرفيت گسترده اي براي نظام اسلامي درخصوص مسائل رسانه اي، آموزش و پرورش و تربيتي فراهم کند

    يك چيز ديگر هم در ديدار با غير ايراني ها فرمودند اينكه براي حوزه هم نقشه راه تعيين شود اين واقعا معركه است درسته كه من ديگر نمي توانم بهره مند شوم اما اميدوارم اين خيرات زود تر به بقيه بچه ها برسد و بچه ها هم قدر بدانند

    ايدكم الله

    پاسخ

    مركز پژوهش‏هاي اسلامي صداوسيما ده دوازده سال است افتتاح شده، زمان رياست لاريجاني. بايد اين مركز نقش مهمي براي حضور عميق و معنادار روحانيت در رسانه انجام مي‏داد. اما از ابتداي آشنايي‏ام با آن‏ها، اگر چه تقريباً همه پرسنل ارشد از طلاب بودند كار خيلي سطحي بود. طرحي را برايشان نوشتم http://works.movashah.ir/query/goto-works-id-15.htm اگر چه عنوان آن يك سايت بود، ولي هدفم تحول نحوه تعامل مركز با سازمان بود. اين طرح به بن‏بست خورد. بنده هم بعد يك‏سال زدم بيرون. فرمايش آقا خيلي تأمل‏برانگيز است! تشكر از يادآوري شما.