• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : نرم افزار انتخاب نام فرزند بر اساس طالع بيني ابجدي
  • نظرات : 230 خصوصي ، 117 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + مسعود 
    سلام بزرگوار . با تهيه اين نرم افزار به ظاهر ساده کمک بسيار زيادي به کساني که به دنبال يافتن طالع سعد با استفاده از تغيير نام يا نام گذاري فرزند و بستگانشان به کمک نرم افزار کاربردي شما دارند کرده ايد. شايد اغلب کساني که به دنبال تغيير نام و يا نام گذاري براي طالع سعدند ندانند که اين کار بسيار زمان بر است ولي با مرحمت شما و با گنجينه عظيم اسامي که در بانک اطلاعاتي اين نرم افزار قرار داده ايد به راحتي اسامي مختلفي براي انتخاب پيش روي افراد گذاشته ايد .لطفا در صورت امکان شرح مراحل نوشتن اين نرم افزار را بيان کنيد.
    بنده به نوبه خود از اين اقدام شما نهايت سپاس و تشکر را دارم و همواره دعاگوي شما خواهم بود. علي پشت و پناهتان. خدا نگهدارتان

    پاسخ

    سلام و تشكر از لطف حضرتتان. حقيقت اين است كه در حال مطالعه چند كتاب بودم كه با «شيوه محاسبه طالع از روي اسم» برخورد كردم. دقيقاً با همين مشكلي كه فرموديد مواجه شدم، اين‌كه اين شيوه‌ها تنها «وضعيت فعلي» نام را نشان مي‌دهند، اما براي اين‌كه بتوانيم نام را از روي طالع انتخاب كنيم، فرمولي وجود ندارد. اين شد كه يك بانك بزرگ از تركيب بانك‌هاي مختلف اسامي پسر و دختر در اينترنت جمع كردم. نام‌هاي پركاربرد را از سايت ثبت احوال استخراج كردم. فهرست اسامي را جداگانه به صورت فايل اكسل http://rastan.parsiblog.com/Posts/271 ارائه كرده‌ام. سپس يك نرم‌افزار كوچك نوشتم كه ابجد تمامي نام‌ها را حساب كرد و در كنارشان قرار داد. پس از بررسي متوجه شدم كه ابجد كبير و ابجد صغير در يك چيز مشترك هستند؛ باقي‌مانده از تقسيم بر 12. يعني اصلاً ابجد صغير همان باقي‌مانده‌ها بر 12 است كه كار محاسبه طالع را ساده‌تر مي‌نمايد. ولي اين ساده‌تر كردن براي محاسبه ذهني‌ست و در رايانه تفاوتي ايجاد نمي‌نمايد. اين اسامي را با تفكيك دختر و پسر و تفكيك اولويت، در نرم‌افزار نهايي قرار دادم، به نحوي كه نام‌هاي پركاربرد را در ابتداي فهرست نمايش دهد. حالا وقتي شما نام مادر را وارد برنامه مي‌كنيد، بلافاصله ابجد نام مادر را حساب مي‌كند و باقي‌مانده را بر 12 مي‌گيرد. سپس بر اساس اين‌كه چه مقدار باقي‌مانده كم داريم تا به عددي برسيم كه طالع سعد ايجاد نمايد، از اسامي بر اساس باقي‌مانده‌هايشان بر 12 جدا نموده و فهرست مي‌كند. البته در اين‌جا محاسبه اسامي‌اي كه طالع نحس يا ممتزج داشته باشند كاري نداشت. اما تعمّداً از محاسبه خارج كردم، تا مبادا كسي سوءاستفاده نمايد و مثلاً به رفيقش كه مطلّع نيست اسمي پيشنهاد نمايد كه طالع نحس داشته باشد. پس اين نرم‌افزار تنها اسامي طالع سعد؛ اعظم، اكبر يا اصغر را ارائه مي‌كند. يك راهنماي مخفي هم براي برنامه گذاشتم كه تا به حال هيچ كاربري متوجه آن نشده، يا اگر شده در كامنت‌ها ذكر نكرده. در تصوير بالاي نرم‌افزار، گوشه راست و پايين، اگر كليك بفرماييد با موس، يك پنجره باز مي‌شود و تمام ويژگي‌هاي طوالع را نشان مي‌دهد. اميدوارم به كار آنان‌كه علاقه به اين مسأله دارند بيايد. موفق باشيد.