سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این آگهی ارتباطی با نویسنده وبلاگ ندارد!
   

[ و فرمود : ] آن که زمام خود را به دست سستى سپارد ، حقوق را خوار دارد ، و آن که سخن چین را پیروى کند ، دوست را از دست بدهد . [نهج البلاغه]

تازه‌نوشته‌هاآخرین فعالیت‌هامجموعه‌نوشته‌هافرزندانم

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

در صفحه نخست می‌خوانید:  حلقه میانی چیست؟ - دبیرستان سرای ایرانی - ایده پرتقالی - 
نامه‏ها - بخش سوم + جمعه 89 مهر 30 - 11:13 صبح

«هفت‌ماهه است
دو ماه دیگر بیشتر تا تولد فرزند باقی نمانده
قلم‌چی اسم نوشته که برای کنکور بخواند
دوبار شرکت کرده و قبول نشده
این‌بار در این وضعیت دشوار...!
برای سلامتی هردوشان مخالفت کردم
و این را نوشت!»
مطلب بالا را در توضیح نامه زیر گفت:

(آن‌چه در نامه محو شده نام افراد حقیقی بوده!)
با مادرشوهر صحبت کرده
که بماند به نگهداری فرزند
و او به درس مشغول
و او که آخرین سال دبیری را می‏گذارند، تا بازنشستگی
نمی‏توانست که بیش از تعطیلی مدارس بماند
و دانش‏آموزان را بدون معلّم بگذارد، وسط سال!
و دل‏خوری از زوج که چرا مادر را اصرار به ماندن نکرده
تا او به قلم‏چی برسد!
توقع زیادی داشته زوجه!

می‌گفت: و من هم نامه نوشتم:

شعری از خودش گفته بود این دوست ما
به تضمین بیتی از غزل حافظ
و زوجه تلاش کرده پاسخی در خور بنگارد:

که چندان هم موفق نبوده گویا...!
- منظورش چه بود؟
در تمام مشکلات چهار سال زندگی
تا همین اردیبهشتی که این نامه‌ها نگاشته شده
هفت‌ماه قبل از رفتنش
به هیچ کس اطلاع‌رسانی نمی‌کردم
درون خانه را که نباید به بیرون کشید!
زوج می‌گفت
اما او به هر شکل که مایل بود
اخبار آن را به خانواده خود
لحظه به لحظه می‌گفت
معتقد بود زندگی جوانان باید زیر نظر بزرگی باشد!
پدرش گفته بود:«ایشان می‏آید دائم با من مشورت می‏کند و من به ایشان مشاوره می‌دهم و این مشاوره، ایشان را روبه‏روی شما قرار می‏دهد و شما در موضع انفعال قرار می‏گیرید. وقتی خانم شما روزی دو بار، سه بار با من مشورت می‏کند و شما در هیچ یک از موضوعاتی که برایتان پیش می‏آید با من تماس نمی‌گیرید، این چالش ایجاد می‏کند (چهارشنبه 6/2/1385)

آن روزها گمانم بر این بود
که حقیقت را به مشاوره  می‌گیرد
بعدها متوجه شدم که جز این است
و او دروغ را مستمسک قرار می‌دهد
هر چه مایل بدان است می‌سازد
و گزارش نادرست
و خب مشاوره هم می‌گیرد از پدر!
چه مشاوره‌ای بشود این؟!

می‌گفت: اما اکنون که سندها و نامه‌ها رو شده است
خیلی اوضاع تغییر کرده
و خیلی دیدگاه‌ها...
اما دیگر افتاده‌اند به لجاجت
چه این‌که واقعیت
همان‌طور که اتفاق افتاده
به نظرها نزدیک شده است
اگر هنوز مقاومت می‌کنند
این‌بار دیگر از «عدم اطلاع» نیست!

و این را نوشت:

سبک گلستان رفته است این تکه را...!
می‌گفت: شعر را نیز خودم گفته‌ام :)

اما شما مخاطب گرامی وبلاگ...!
این‌ها را برای چه گذاشته‌ام این‌جا؟!
گمان‌داری عمرم اضافه شده است و وقت بیهوده خدا نصیبم کرده؟
زهی پندار جفاست اگر چنین گمان داری!
هدف ملاحظه عمق یک شکاف است
که چگونه چهار سال می‌گذرد
و تلاش برای پر کردن آن
و موفقیتی حاصل نمی‌شود
و کار دو انسان
که بنا گذاشته‌اند تشکیلاتی به نام «خانواده» تأسیس نمایند
بدین جایگه می‌رسد
به همّت بزرگی نادان!
می‌خواهم بدانید و بدانیم
و همه بدانند
پند بگیریم و اندرز
که خُلق بد چه بی‏درمان متاعی است
و عادت ناسره در خانواده سابقه
شکل گرفته باشد اگر
چه دشواری‏ها می‏سازد
و چه آرزوها بر باد می‏دهد
که مرور زمان چگونه فرصت‌ها را به دست می‌دهد
و ما انسان‌ها چگونه فرصت‌ها را به کار می‌گیرم
و جبر روزگار تا چه حد
و اختیار ما تا چه اندازه
در نتیجه‌ای که به دست می‌آوریم نصیب دارد!

عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع أَنَّهُ قَالَ:
«انْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَیْرِ فَإِنَّهَا تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ» (مستدرک‏الوسائل، ج12، ص142 و غررالحکم، ص236)

مرتبط:
نامه‏ها - بخش اول
نامه‏ها - بخش دوم


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
<< مطلب بعدی: ایده پرتقالی
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

شنبه 103 اردیبهشت 1

امروز:  بازدید

دیروز:  بازدید

کل:  بازدید

برچسب‌های نوشته‌ها
فرزند عکس سیده مریم سید احمد سید مرتضی مباحثه اقتصاد آقامنیر آشپزی فرهنگ فلسفه خانواده کار مدرسه سفر سند آموزش هنر بازی روحانیت خواص فیلم فاصله طبقاتی دشمن ساخت انشا خودم خیاطی کتاب جوجه نهج‌البلاغه تاریخ فارسی ورزش طلاق
آشنایی
نامه‏ها - بخش سوم - شاید سخن حق
السلام علیک
یا أباعبدالله
سید مهدی موشَّح
آینده را بسیار روشن می‌بینم. شور انقلابی عجیبی در جوانان این دوران احساس می‌کنم. دیدگاه‌های انتقادی نسل سوم را سازگار با تعالی مورد انتظار اسلام تصوّر می‌نمایم. به حضور خود در این عصر افتخار کرده و از این بابت به تمام گذشتگان خود فخر می‌فروشم!
فهرست

[خـانه]

 RSS     Atom 

[پیام‌رسان]

[شناسـنامه]

[سایت شخصی]

[نشانی الکترونیکی]

 

شناسنامه
نام: سید مهدی موشَّح
نام مستعار: موسوی
جنسیت: مرد
استان محل سکونت: قم
زبان: فارسی
سن: 44
تاریخ تولد: 14 بهمن 1358
تاریخ عضویت: 20/5/1383
وضعیت تاهل: طلاق
شغل: خانه‌کار (فریلنسر)
تحصیلات: کارشناسی ارشد
وزن: 125
قد: 182
آرشیو
بیشترین نظرات
بیشترین دانلود
طراح قالب
خودم
آری! طراح این قالب خودم هستم... زمانی که گرافیک و Html و جاوااسکریپت‌های پارسی‌بلاگ را می‌نوشتم، این قالب را طراحی کردم و پیش‌فرض تمام وبلاگ‌های پارسی‌بلاگ قرار دادم.
البته استفاده از تصویر سرستون‌های تخته‌جمشید و نمایی از مسجد امام اصفهان و مجسمه فردوسی در لوگو به سفارش مدیر بود.

در سال 1383

تعداد بازدید

Xکارت بازی ماشین پویا X