سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این آگهی ارتباطی با نویسنده وبلاگ ندارد!
   

با دانشمندان همنشینی کن تا خوش بخت گردی . [امام علی علیه السلام]

تازه‌نوشته‌هاآخرین فعالیت‌هامجموعه‌نوشته‌هافرزندانم

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

در صفحه نخست می‌خوانید:  حلقه میانی چیست؟ - دبیرستان سرای ایرانی - ایده پرتقالی - 
مِن حیثُ لایحتسب + سه شنبه 97 شهریور 13 - 3:15 عصر

صدای موتور پستچی را می‌شناسم
همیشه هم سر ظهر
ولی امروز
من که منتظر بسته‌ای نبودم

وقتی موتور ایستاد
کنار پنجره آشپزخانه
حس کردم الآن زنگ خواهد زد
ولی امروز
هیچکدام که منتظر بسته‌ای نبودیم

رفتم
پیش‌قدم در سلام شدم
تا در را باز کردم
هم را می‌شناسیم
مهربان است
احوال‌پرسی و گوشی موبایلش را جلو آورد
همان کار حُمقا را تکرار کردم
با انگشت
روی صفحه گوشی موبایلش امضا
مثل همیشه کج و کوله
مسخره درآمد
ولی خب به خیالشان
امضای دیجیتال است دیگر
کاری که قبلاً هم درباره‌اش این‌جا نوشته بودم

بسته را داد
خداحافظ
آمدم داخل
حیران
من و بچه‌ها که منتظر بسته‌ای نبودیم
آن هم با چنین فرستنده‌ای:
دفتر مقام معظّم رهبری

به نام گیرنده نگاه کردم
این را که دیگر اصلاً انتظار نداشتم
بر حیرتم افزود
آن‌چه دیدم



مریم گریه‌اش گرفت
تا باز کرد
سجاده و مهر و تسبیح را که دید
پرسیدم
و خلاصه جواب داد:
«معلّم گفت به دیدار رهبری می‌رود، هر که می‌خواهد نامه بنویسد»

مریم در کلاس نامه نوشته بود
در سال تحصیلی گذشته
من هم خبر نداشتم
تحویل ِ معلّم
و امروز...

مریم خوشحال شد
به حدّی که گریه‌اش گرفت
و من...

با خود اندیشیدم
وقتی نامه‌ای از بزرگی به دستمان می‌رسد
خوشحال می‌شویم
طبیعی هم هست
پس من چرا غفلت می‌کنم
چند بار تا به حال نامه مهم‌ترین موجود عالم را خوانده‌ام؟!
با دقّت
با تدبّر
نامه‌ای که برای من فرستاده است
برای همه ما
برای بشریّت
بله قرآن را می‌گویم

چرا از داشتن قرآن شادی نمی‌کنم
و از خوشحالی اشک نمی‌ریزم
بد به حالم که از ذوق نمی‌میرم
وقتی الله (جل جلاله و عظم شأنه) مرا خطاب قرار می‌دهد:

«یا ایها الناس اعبدوا ربکم الذی خلقکم» (بقره:21)
«یا ایها الناس کلوا مما فی الارض حلالا طیبا» (بقره:168)
«یا معشر الجن و الانس ألم یأتکم رسل منکم» (انعام:130)
و بسیاری دیگر...

امام صادق (ع) متوجه این مطلب بوده که فرموده است:
«لذة ما فی النداء ازال تعب العباده والعنا» (مجمع‌البیان، ج2، ص5)
لذتی که در ندای الهی است، خستگی و رنج عبادت را برطرف می‌کند.


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: فرزند 535 - سیده مریم 281 -
<< مطلب بعدی: ایده پرتقالی
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

جمعه 103 فروردین 10

امروز:  بازدید

دیروز:  بازدید

کل:  بازدید

برچسب‌های نوشته‌ها
فرزند عکس سیده مریم سید احمد سید مرتضی مباحثه اقتصاد آقامنیر آشپزی فرهنگ فلسفه خانواده کار مدرسه سفر سند آموزش هنر بازی روحانیت خواص فیلم فاصله طبقاتی دشمن ساخت انشا خودم خیاطی کتاب جوجه نهج‌البلاغه تاریخ فارسی ورزش طلاق
آشنایی
مِن حیثُ لایحتسب - شاید سخن حق
السلام علیک
یا أباعبدالله
سید مهدی موشَّح
آینده را بسیار روشن می‌بینم. شور انقلابی عجیبی در جوانان این دوران احساس می‌کنم. دیدگاه‌های انتقادی نسل سوم را سازگار با تعالی مورد انتظار اسلام تصوّر می‌نمایم. به حضور خود در این عصر افتخار کرده و از این بابت به تمام گذشتگان خود فخر می‌فروشم!
فهرست

[خـانه]

 RSS     Atom 

[پیام‌رسان]

[شناسـنامه]

[سایت شخصی]

[نشانی الکترونیکی]

 

شناسنامه
نام: سید مهدی موشَّح
نام مستعار: موسوی
جنسیت: مرد
استان محل سکونت: قم
زبان: فارسی
سن: 44
تاریخ تولد: 14 بهمن 1358
تاریخ عضویت: 20/5/1383
وضعیت تاهل: طلاق
شغل: خانه‌کار (فریلنسر)
تحصیلات: کارشناسی ارشد
وزن: 125
قد: 182
آرشیو
بیشترین نظرات
بیشترین دانلود
طراح قالب
خودم
آری! طراح این قالب خودم هستم... زمانی که گرافیک و Html و جاوااسکریپت‌های پارسی‌بلاگ را می‌نوشتم، این قالب را طراحی کردم و پیش‌فرض تمام وبلاگ‌های پارسی‌بلاگ قرار دادم.
البته استفاده از تصویر سرستون‌های تخته‌جمشید و نمایی از مسجد امام اصفهان و مجسمه فردوسی در لوگو به سفارش مدیر بود.

در سال 1383

تعداد بازدید

Xکارت بازی ماشین پویا X