سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این آگهی ارتباطی با نویسنده وبلاگ ندارد!
   

همه آنچه را که می دانی بر زبان میاور که همین در نادانی تو بس باشد . [امام علی علیه السلام]

تازه‌نوشته‌هاآخرین فعالیت‌هامجموعه‌نوشته‌هافرزندانم

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

در صفحه نخست می‌خوانید:  حلقه میانی چیست؟ - فقه هوش مصنوعی - دبیرستان سرای ایرانی - ایده پرتقالی - فهرست فصوص و فتوحات - ما چند روح داریم؟ - 
چماق و هویج + پنج شنبه 89 مرداد 28 - 5:8 صبح

دوباره دیدمش
می‌دانستم که باید خبرهای تازه‌ای داشته باشد
این هفته قرار ِ دادگاه داشت
برای تقسیط مهریه
همان دوستی که مدتی است گرفتار کینه پدرزن شده
و 9 ماه می‌شود که با فرزند تنها مانده
گفت واسطه فرستاده‌اند که برگردند
همسایه این‌طرفی را
که خیلی مرد محترمی هم هست
پدر زن گفته ما شکایت را پس گرفته‌ایم
و دو ساعت و نیم واسطه با او گفتگو کرده است
اما دادگاه که رفته
برای مهریه، دو نامه جالب در پرونده دیده است
هم‌زمان با همان مذاکره با واسطه
سه برادر زن استشهادیه نوشته‌اند
که فلانی ماهی چند میلیون تومان درآمد دارد
و زن اظهاریه‌ای که شوهر من
«می‌تواند» ماهی دو میلیون و نیم درآمد داشته باشد
و در سه تا شرکت مدیر است
و فهرست بیست شرکت را نوشته است که در آن‌جاها کار می‌کند
به هدف این‌که وقتی قسط را می‌بندند
مبلغ را چرب‌تر بگیرند
و جالب این‌که خودشان می‌دانند این بیچاره
و من نیز می‌دانم
بیش از ماهی 140 هزار تومان حقوق نداشته و ندارد
و این را همه اطرافیان می‌دانند!
و مگر اگر چنین داشت مشکلی هم پیدا می‌کرد در منزل؟!
می‌گفت: به یاد دارد برادر زن سومی
وقتی از او پرسیده بود: چگونه همه‌اش در مسافرتی برای کار
و زن تو ایراد نمی‌گیرد و مشکلی ایجاد نمی‌کند؟
او پاسخ داده بود: پول! ده تومان می‌دهی می‌گویی برو هر چی دوست داری بخر!
دیگر کاری با تو ندارند زن‌ها، اگر پولشان را بدهی!
بازاری بود و می‌توانست!
می‌گفت: من این راز را می‌دانستم
ولی نداشتم که چون برادر زن عمل کنم، اگر دو میلیون و نیم در ماه...
گفتم: شکایت دیگر چه؟
گفت: از رئیس دفتر قاضی پرسیدم،
گفت: زن شما آمده و نوشته:
«جلسه دادگاه تا پایان ماه رمضان به تعویق افتد»
یعنی شکایت را پس نگرفته؟ پس واسطه چه می‌گفت؟!
گفت: واسطه را هم بازی داده‌اند
همه را بازی داده‌اند، دارند «چماق و هویچ» می‌آیند!
یک ماه شکایت را عقب انداخته‌اند
واسطه فرستاده که من کوتاه بیایم از تمام ظلم‌هایی که روا داشتند
و اگر نیامدم، دوباره یک چماق!
شیرین گفت این مطلب را و بی‌منظور ناگهان خنده‌ام گرفت!
پرسیدم: حالا چماق بیشتر در تو تأثیر کرده یا هویج؟!
گفت: می‌دانی که اختیار انسان بسی قوی‌تر از جبر روزگار است
هر چه چماقشان قوی‌تر می‌شود و یا هویج‌شان بزرگ‌تر
قدرت من در مقاومت نیز افزایش می‌یابد و پناهم به خدا بیشتر
و خدا را حامی مظلومان می‌دانست
و برایم عجیب بود که می‌دیدم در بعضی پرونده‌های خانوادگی
مانند این
می‌شود که زوجه ظالم باشد و زوج مظلوم
این واقعاً شدنی است، محض اطلاع آنان که باور ندارند!

پ.ن. دست‌نوشته را نشانم داد، نوشته شده بود: «مدیر فنی شرکت‌های پارسا، پکتا و مهرپرداز»!
تعجب کردم، گفتم: برادر، تو که مدیر فنی همه این شرکت‌ها نبوده‌ای، چرا خانمت چنین نوشته است؟
گفت: او هم می‌داند نبوده‌ام، ولی وقتی بحث چزاندن باشد، هدف وسیله را توجیه می‌کند!
اصل نوشته را دیدم، اگر محذوری* نبود بدم نمی‌آمد بگذارم روی نت!
شاهکاری است، رفیقمان را آخر قدرت سیاسی و مالی در شهر قم نشان داده‌اند :)
(*محظور غلط مشهور است، طبق نظر مرحوم دهخدا واژه صحیح «محذور» است) م

 


برچسب‌های مرتبط با این نوشته:
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

پنج شنبه 103 فروردین 9

امروز:  بازدید

دیروز:  بازدید

کل:  بازدید

برچسب‌های نوشته‌ها
فرزند عکس سیده مریم سید احمد سید مرتضی مباحثه اقتصاد آقامنیر آشپزی فرهنگ فلسفه خانواده کار مدرسه سفر سند آموزش هنر بازی روحانیت خواص فیلم فاصله طبقاتی دشمن ساخت انشا خودم خیاطی کتاب جوجه نهج‌البلاغه تاریخ فارسی ورزش طلاق
آشنایی
چماق و هویج - شاید سخن حق
السلام علیک
یا أباعبدالله
سید مهدی موشَّح
آینده را بسیار روشن می‌بینم. شور انقلابی عجیبی در جوانان این دوران احساس می‌کنم. دیدگاه‌های انتقادی نسل سوم را سازگار با تعالی مورد انتظار اسلام تصوّر می‌نمایم. به حضور خود در این عصر افتخار کرده و از این بابت به تمام گذشتگان خود فخر می‌فروشم!
فهرست

[خـانه]

 RSS     Atom 

[پیام‌رسان]

[شناسـنامه]

[سایت شخصی]

[نشانی الکترونیکی]

 

شناسنامه
نام: سید مهدی موشَّح
نام مستعار: موسوی
جنسیت: مرد
استان محل سکونت: قم
زبان: فارسی
سن: 44
تاریخ تولد: 14 بهمن 1358
تاریخ عضویت: 20/5/1383
وضعیت تاهل: طلاق
شغل: خانه‌کار (فریلنسر)
تحصیلات: کارشناسی ارشد
وزن: 125
قد: 182
آرشیو
بیشترین نظرات
بیشترین دانلود
طراح قالب
خودم
آری! طراح این قالب خودم هستم... زمانی که گرافیک و Html و جاوااسکریپت‌های پارسی‌بلاگ را می‌نوشتم، این قالب را طراحی کردم و پیش‌فرض تمام وبلاگ‌های پارسی‌بلاگ قرار دادم.
البته استفاده از تصویر سرستون‌های تخته‌جمشید و نمایی از مسجد امام اصفهان و مجسمه فردوسی در لوگو به سفارش مدیر بود.

در سال 1383

تعداد بازدید

X