سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این آگهی ارتباطی با نویسنده وبلاگ ندارد!
   

گشاده رویی، دامِ دوستی است . [امام علی علیه السلام]

تازه‌نوشته‌هاآخرین فعالیت‌هامجموعه‌نوشته‌هافرزندانم

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

در صفحه نخست می‌خوانید:  حلقه میانی چیست؟ - دبیرستان سرای ایرانی - ایده پرتقالی - 
چه کنیم 20 + چهارشنبه 95 شهریور 17 - 9:0 عصر

بیشتر فرمایشات شما را قبول دارم.
‌‌‌‌یک: به نظرم همه ی مولفه های مدیریت علم آن نیست. ‌‌‌‌که با ارائه پیشنهادی بهتر مشغول شود.
‌‌‌‌دو: همان مسئولین که شما فرمودید، از خیلی ها حرف شنوی ندارند.
‌‌‌‌بلکه غالبا از افرادی که خودشان میخواهند
‌‌‌‌یا بر اساس رابطه یا....
‌‌‌‌تاثیر پذیرند.
‌‌‌‌نمیخواهم گلایه ویا... کنم.
‌‌‌‌ولی به این نهاد ها نگاه کنید:
‌‌‌‌اوقاف-بسیج-سپاه-بنیاد مستضعفان-کمیته امداد- بنیاد برکت-ائمه جمعه و...
‌‌‌‌واقعا این نهادها نمیتوانند درست تر کار کنند.
‌‌‌‌فقط حرف این است که بهتر کار کنند و نه ایده ال!
‌‌‌‌رفتم پیش امام جمعه
‌‌‌‌چند بار
‌‌‌‌بهشون گفتم:آقا بنده آماده ام برای شما کار کنم.
‌‌‌‌تا بر شما این فشار که نفر ندارم نباشد.
‌‌‌‌اسم نوشتم، با ادرس و تلفن
‌‌‌‌خبری نشد.
‌‌‌‌بار دیگر رفتم و این بار پیشنهادهای متعدد برای حل مشکلات ایشان دادم.
‌‌‌‌و حتی ادعا کردم حاضرم خودم بدون هزینه اجرا کنم.
‌‌‌‌همین اتفاق در معاونت تبلیغ حوزه هم افتاد.
‌‌‌‌در ستاد راهیان نور هم
‌‌‌‌و....
‌‌‌‌طرح مکتوب با ادله مختلف و سکوت مسئولین.
‌‌‌‌‌‌‌‌بنده یقین داشتم که بهتر میدانم باید چه کرد.
‌‌‌‌شاید جهل مرکب باشد.
‌‌‌‌اما خبری نبود و نیست.
‌‌‌‌راستش بعضی اوقات احساس میکنم
‌‌‌‌عمده مشکل بی عدالتی است.(سرجای خودمان نیستیم)
‌‌‌‌نکته عجیب تر آنکه
‌‌‌‌بنده خودم میدانم حتی از بنده بهتر هم هستند و کاری در دستشان نیست.
‌‌‌‌حتی مسئولی که با تقواست، عادل است
‌‌‌‌هیچ جست و جویی نمیکند که آیا فردی هست؟
‌‌‌‌حداقل برای مشاوره، برای اتاق فکر و....
‌‌‌‌‌‌‌‌اما راه حل؟؟؟
‌‌‌‌امور اجتماعی را چگونه اداره میشود؟
‌‌‌‌آن برادر به ظاهر به تبع سخن آقا میگوید:
‌‌‌‌گفتمان سازی- یا به بیان شما تصمیم سازی و...
‌‌‌‌آیا این بهترین راهه؟
‌‌‌‌اگر آری
‌‌‌‌چگونه باید گفتمان سازی کرد؟
‌‌‌‌البته نکته شما مسلم است که باید حرفمان مشخص، مستدل، مبین و... باشد.
‌‌‌‌سلامت باشید.
‌‌‌‌

در رابطه با «رابطه» صحیح می‌‌‌‌فرمایید
فرمایش درستی‌‌‌‌ست
حتی در نهادهای حوزوی بسیار بیشتر و فراگیرتر
فلان مدرسه که گفته بودند جا نداریم
با یک تلفن از فلان آقا
پذیرش کردند
فلان فردی را که سفارش شده بود

بارها و بارها
سال‌‌‌‌های گذشته
شخصاً خودم درگیر این مسأله شدم
ولی وقتی فکر کردم
به همان نتیجه‌‌‌‌ای رسید که استاد حسینی(ره) می‌‌‌‌فرمایند
«حکومت منطق صوری بر روش تفکر»

این یک زمانی تنها در حوزه‌‌‌‌ها بود
اما امروز روش تفکر مردم ما شده است
و مدیران البته
هر فرد انسانی از این منظر
یا «ثقه» است و یا نیست
اگر ثقه باشد، هر چه گفت حجیت دارد
و مقبول
و اگر ثقه نیست
هر چه بگوید مورد پذیرش قرار نمی‌‌‌‌گیرد
انگار در مقام کشف حکم شرعی موضوعات هستند
و دارند به راویان نظر می‌‌‌‌افکنند

این تفکر صفر و یکی را در همه جا می‌‌‌‌شود دید
حتی در فیلم‌‌‌‌ها و سریال‌‌‌‌های ما
یک آدمی از ابتدا تا انتها خوب است
یکی هم بد
خیلی هنر نمایند «تطهیر» می‌‌‌‌کنند
مثلاً آدم بد قصه در نهایت توبه می‌‌‌‌کند و اصلاح می‌‌‌‌شود

اما به فیلم‌‌‌‌های خارجی که نگاه می‌‌‌‌کنم
می‌‌‌‌بینم آدم‌‌‌‌ها خاکستری‌‌‌‌اند
بعضی رفتارهای خوب
و بعضی رفتارهای بد دارند
آن‌‌‌‌ها هم گویا کاملاً‌‌‌‌ متعمّدانه سعی دارند این نگاه خود را نشان دهند
که خوب مطلق و بد مطلق وجود ندارد

برای یافتن راه حل گفتمان‌‌‌‌سازی باید به چند اصل توجه کنیم:

1. گفتمان یعنی یک جریان اندیشه در یک عصر
2. جریان یعنی موج، یعنی همگرایی، یعنی در یک جهت قرار گرفتن اندیشه‌‌‌‌ها
3. موج‌‌‌‌سازی،‌‌‌‌ جریان‌‌‌‌سازی و ایجاد گفتمان نیاز به هماهنگی و همگرایی مردم دارد
4. همگرایی از «پیروی» حاصل می‌‌‌‌شود، پذیرش مردم از یک قشر خاص
5. گفتمان‌‌‌‌سازی تابع نظریه خواص و عوام است
6. فقط خواص می‌‌‌‌توانند گفتمان‌‌‌‌سازی کنند، زیرا «پیروی» از آنان واقع می‌‌‌‌شود
7. خواص معمولاً محتاط هستند، زیرا خواص شدن بدون احتیاط میسّر نیست
8. «پیروی» نیازمند «اعتماد» است، پس «اعتمادسازی» مقدمه «گفتمان‌‌‌‌سازی»
9. خواص اگر «محتاط» نمی‌‌‌‌بودند نمی‌‌‌‌توانستند «اعتماد» بسازند
10. جریان‌‌‌‌سازی یعنی حرکت در خلاف جریان موجود
11. حرکت در خلاف جریان، بی‌‌‌‌احتیاطی‌‌‌‌ست و خطر دارد
12. آنان‌‌‌‌که محتاطند چگونه می‌‌‌‌توانند «نوآوری» کنند؟
13. مسأله برای خواص باید خیلی حیاتی و مهم شود که آنان را به حرکت وا دارد
14. هزینه «گفتمان‌‌‌‌سازی»‌‌‌‌ بالاست و کمتر کسی حاضر به پرداخت آن می‌‌‌‌شود

نظر شما چیست؟


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: مباحثه 267 - آقامنیر 105 -
<< مطلب بعدی: ایده پرتقالی
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما ^

پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

امروز:  بازدید

دیروز:  بازدید

کل:  بازدید

برچسب‌های نوشته‌ها
فرزند عکس سیده مریم سید احمد سید مرتضی مباحثه اقتصاد آقامنیر آشپزی فرهنگ فلسفه خانواده کار مدرسه سفر سند آموزش هنر بازی روحانیت خواص فیلم فاصله طبقاتی دشمن ساخت انشا خودم خیاطی کتاب جوجه نهج‌البلاغه تاریخ فارسی ورزش طلاق
آشنایی
چه کنیم 20 - شاید سخن حق
السلام علیک
یا أباعبدالله
سید مهدی موشَّح
آینده را بسیار روشن می‌بینم. شور انقلابی عجیبی در جوانان این دوران احساس می‌کنم. دیدگاه‌های انتقادی نسل سوم را سازگار با تعالی مورد انتظار اسلام تصوّر می‌نمایم. به حضور خود در این عصر افتخار کرده و از این بابت به تمام گذشتگان خود فخر می‌فروشم!
فهرست

[خـانه]

 RSS     Atom 

[پیام‌رسان]

[شناسـنامه]

[سایت شخصی]

[نشانی الکترونیکی]

 

شناسنامه
نام: سید مهدی موشَّح
نام مستعار: موسوی
جنسیت: مرد
استان محل سکونت: قم
زبان: فارسی
سن: 44
تاریخ تولد: 14 بهمن 1358
تاریخ عضویت: 20/5/1383
وضعیت تاهل: طلاق
شغل: خانه‌کار (فریلنسر)
تحصیلات: کارشناسی ارشد
وزن: 125
قد: 182
آرشیو
بیشترین نظرات
بیشترین دانلود
طراح قالب
خودم
آری! طراح این قالب خودم هستم... زمانی که گرافیک و Html و جاوااسکریپت‌های پارسی‌بلاگ را می‌نوشتم، این قالب را طراحی کردم و پیش‌فرض تمام وبلاگ‌های پارسی‌بلاگ قرار دادم.
البته استفاده از تصویر سرستون‌های تخته‌جمشید و نمایی از مسجد امام اصفهان و مجسمه فردوسی در لوگو به سفارش مدیر بود.

در سال 1383

تعداد بازدید

Xکارت بازی ماشین پویا X