سفارش تبلیغ
صبا
  شاید سخن حق  

بر دانشجوست که نفسش را به جستجوی دانش عادت دهد و از فرا گرفتن آن ملول نگردد و آنچه را فرا گرفته بسیار نشمارد . [امام علی علیه السلام]

تازه‌نوشته‌ها آخرین فعالیت‌ها مجموعه‌نوشته‌ها فرزندانم

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

در صفحه نخست می‌خوانید:   قفس ِ دنیا - انیماتوران - سفر استانی - جوجه هیولا - پیش بینی یازده سپتامبر در فیلم ماتریکس - 
مقاله ‏مان برای همایش مان یکشنبه 90 فروردین 7 - 8:26 عصر

این همایش را یک‌جور
مال ِ خودم احساس می‌کنم
یعنی مال ِ همه دوستان و هم‌طریقی‌های خودمان

کار نوشتن مقاله تمام شد
با همان استانداردی که مطالبه شده بود
در برنامه کاری‌ام نبود این کار
یعنی مقاله برای همایش‌ها نوشتن را در دستور کارم هرگز نداشتم
این اولین بار بود
این همایش خیلی مهم بود
اولویتی برایم داشت
که باید شرکت می‌جستم
با تمام ناتوانی‌هایی که هنوز در خود سراغ دارم
و بحمدالله خوب بود
امروز تمام شد و ایمیل کردم متن کاملش را
چکیده قبلاً تأیید شده بود
هیئت علمی همایش دیده بود و نظر داده
و تأیید چکیده تشویق‌مان کرد
بنده و دوستی که در این مسیر بسیار مفید بود همکاری‌اش
یک مقاله مشترک است
که چکیده‌اش را این‌جا می‌گذارم

تحلیل چگونگی کاربست ارزش‌های دینی در روش‌شناسی علوم؛
مطالعه موردی اندیشه‌های استاد حسینی الهاشمی(ره) در فلسفه نظام ولایت

استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی(ره) برای کاربست ارزش‌های الهی در مبانی روش‌شناسی علوم، تلاش نموده با مبنا قرار دادن «عقل متعبّد» بر اساس تبعیّت از روش انبیاء و تعریف آن به «تسلیم بودن عقل نسبت به دعوت انبیاء» در تولید روش، به «روش متعبّد» دست یابد. روش متعبّد نه تنها با لحاظ تقدّمِ «ارزش‌ها» بر «شیوه تفکر» می‌تواند «حجیّت» خود را اثبات نماید که به‏کارگیری آن در تولید علم به «حجیّت علم» نیز می‌انجامد.
این مقاله درصدد است چگونگیِ دستیابی به «حجیّت» در علم را مبتنی بر حاکم شدن «ارزش» بر «روش»، بر اساس اعلام عجز و ناتوانی عقل و شروع بحث از «اصول انکارناپذیر؛ تغایر، تغییر و سنجش» تفسیر نماید و نشان دهد چگونه با لحاظ یک «مبدأ جبریِ» ناشی از «ادراکات تبعی» در «ظرفیت اولیه» و حاکم نمودن «عقل عمل» بر «عقل نظر» و به تبع آن حاکم شدن «جهت» بر «حرکت»، می‌توان علاوه بر تحلیل «اختیار»، ملاک «حجیّت روش» را به تبع روش انبیاء الهی که «تسلیم به وحی» و سپس «تعجیز با آیات» بوده، با «حفظ جهت» در سه عنوان «تسلیم»، «بذل جُهد اجتماعی» و «استمرار تاریخی» تعریف نمود.

کار سنگینی داشت تحقیقات کتابخانه‌ای آن
سال‌ها به کتابخانه تخصصی فلسفه و کلام سر نزده
برای این مقاله چند روز آن‌جا اطراق کردم
برای این مقاله 9 منبع فارسی مورد استفاده قرار گرفت؛
اصول فلسفه علامه و الهیات شفای شهید مطهری
و مجموعه‌ای از مباحث استاد حسینی(ره)؛
فلسفه اصالت تعلق، اصول ِ فلسفی برنامه‌ریزی، راندمان ِ عرفان، فلسفه، فقاهت، مبانی نظام فکری
بررسی جداول طبقه‌بندی آموزشی چگونگی اسلامی‌شدن مهندسی توسعه نظام اجتماعی
مبانی اصول فقه احکام حکومتی و دوره دوم اصالت تعلّق

و 7 منبع عربی؛
اسرارالآیات، المبدأ و المعاد، الشواهدالربوبیة و أسفار صدرالمتألهین
فصول منتزعة فارابی، شرح إشارات شیخ‌الرئیس
و شرح منظومه ملاهادی سبزواری


نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظرات شما () ^

فهرست کاملی از نوشته‌هایم در این وبلاگ، از روزی که پارسی‌بلاگ افتتاح شد تا همین امروز که به لطف پروردگارم، هنوز قادر به نوشتنم!
از فعالیت
به فرزند
در سفر
به فرزند
با نوشتن
به فرزند

یکشنبه 96 مرداد 29

امروز: 96 بازدید

دیروز: 1241 بازدید

آشنایی
مقاله ‏مان برای همایش مان - شاید سخن حق
سید مهدی موشَّح
آینده را بسیار روشن می‌بینم. شور انقلابی عجیبی در جوانان این دوران احساس می‌کنم. دیدگاه‌های انتقادی نسل سوم را سازگار با تعالی مورد انتظار اسلام تصوّر می‌نمایم. به حضور خود در این عصر افتخار کرده و از این بابت به تمام گذشتگان خود فخر می‌فروشم!
فهرست

[خـانه]

[ RSS ]

[ Atom ]

[پیام‌رسان]

[شناسنامه]

[سایت شخصی]

[نشانی الکترونیکی]

شناسنامه
نام: سید مهدی موشَّح
نام مستعار: موسوی
جنسیت: مرد
استان محل سکونت: قم
زبان: فارسی
سن: 37
تاریخ تولد: 14 بهمن 1358
تاریخ عضویت: 20/5/1383
وضعیت تاهل: طلاق
شغل: خانه‌دار
تحصیلات: کارشناسی ارشد
وزن: 116
قد: 181
سایت شخصی
آرشیو
کتابخانه احادیث شیعه
هوای امروز شهر قم
مختصات بازدیدکنندگان


طراح قالب
خودم
آری! طراح این قالب خودم هستم... زمانی که گرافیک و Html و جاوااسکریپت‌های پارسی‌بلاگ را می‌نوشتم، این قالب را طراحی کردم و پیش‌فرض تمام وبلاگ‌های پارسی‌بلاگ قرار دادم.
البته استفاده از تصویر سرستون‌های تخته‌جمشید و نمایی از مسجد امام اصفهان و مجسمه فردوسی در لوگو به سفارش مدیر بود.

در سال 1383

تعداد 1445609 بازدید