• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : من؛ مسئول 7
  • نظرات : 0 خصوصي ، 2 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + حامد 
    سلام، آيا از اين حديث زير مي توان نتيجه گرفت که بشر تا زمان ظهور قادر به توليد علم جديدي اضافه بر آنچه رسولان الهي آورده اند نخواهد بود؟ و تنها بعد از ظهور حضرت قائم به بقيه علوم آگاه مي شود.
    علم، بيست و هفت حرف است. همه آنچه تا به امروز رسولان الهي آورده اند، تنها دو حرف است و مردم بيش از اين دو حرف نمي دانند. هر گاه قائم ـ عج الله تعالي فرجه الشريف ـ قيام کند، بيست و پنج حرف ديگر را به اضافه آن دو حرف ارائه و در ميان مردم اشاعه و آموزش مي دهد.
    پاسخ

    سلام. منظور از «علم» در اين حديث روشن و واضح نيست. با توجه به اين‌كه در پاره‌اي از احاديث منظور از علم، فقط علم حقيقي‌ست، نه فيزيك و شيمي و رياضي، به نظر مي‌رسد نشود با قطعيت آن نتيجه‌اي كه شما فرموديد را گرفت. مراد از علم مي‌تواند آگاهي از احكام الهي باشد، يا مصالح و مفاسد بشريّت. در هر صورت ما با چشمان خود مي‌بينيم كه بشر توانسته به دانش‌هايي دست پيدا كند كه در تعاليم انبياء عظام الهي نبوده است. معمولاً در زبان دين، به اين دانش‌هاي مادّي بشري «علم» گفته نمي‌شود. با توجه به اين‌كه تعريف علم در نزد بزرگان ما نوري‌ست كه خداوند بر قلب انسان فرو مي‌فرستد (العلم نورٌ يقذفه الله في قلب من يشاء)، فناوري‌هاي امروز از اين تعريف خارج مي‌گردند. در پناه خدا.
    + رضا 
    مسئول يعني طبيب دوار بطبه
    ساعتي براي دور زدن و سرکشي و دستگيري
    بعضي در کار کردم مسکين هستند يعني با وجود آنکه توجيه اوليه هم شده اند ولي نمي دانند چگونه تخصص خود را براي مسائلي که بعدا پيش مي آيد بکار برند يا چگونه مشکل را درک کنند تا بتوانند تبديل به يک سؤال خوب کنند تا اينکه بتوانند آن را حل کنند. مسئول زماني را براي سرزدن و حتي براي اينکه چرا بعضي به او سرنمي زنند بايد بگذارد. بعضي زبان ندارند. شايد هم اعتماد. بايد رفت و بنده بود تا قوي و بزرگ شد. هم مسئول بايد برود هم معتمدش را بايد بفرستد. مسئول بايد تا دو سطح زير ساختارش را مداوم چک کند تا اگر سطحي مانع شد مشکل را حل کند. مسئول سطوح ديگر را کمتر ولي حتما بررسي مي کند. در محيط کار خصوصا محيط هاي بزرگ و محيط هاي دولتي زمان بسيار زيادي صرف موثر کردن ارتباطات مي شود چرا که برداشت ها از کار واحد متعدد مي گردد. اين با سرکشي مسئول سرعت گرفته و تعدد را به وحدت مي رساند.
    پاسخ

    احسنت. بله، صحيح مي‌فرماييد. سپاسگزارم از نكته خوبي كه اضافه فرموديد. در پناه خدا.