• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : پاورچين
  • نظرات : 1 خصوصي ، 8 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + منتظر 
    با سلام. پادشاهي کودک در 7 سال اول مشکلي ندارد. منتها عده اي فکر کرده اند پادشاهي مساوي آزادي مطلق کودک است. به پادشاه هم وزير و... مشورت مي دهند و او را از آسيب خطراتي که ممکن است تهديدش کند مطلع کرده و مصون مي دارند.
    پاسخ

    سلام. شما فرزند داريد؟ داشته‌ايد؟ زير هفت سال هستند؟ يا بوده‌اند؟ اگر اين مطلب را تجربه فرموده‌ايد و وزير براي پادشاه زير 7 سال خود بوده‌ايد، بنويسيد تا استفاده كنيم. بنده نديده‌ام كه اين نظريه جواب داده باشد. موفق باشيد.
    من کودکي پنجاه ساله هستم و پاورچين را دوست دارم
    پاسخ

    كودكي‌تان عالي، پاورچين‌تان متعالي! مستدام در پنجاه باشيد. :)
    با عرض ادب و سلام مجدد و تشکر بابت پاسخ .
    بنده اطلاعي از 18 مصوب نداشتم ! الانم بنا برنقل شما باخبرم .
    ولي تا جاييکه بنده اطلاع دارم 15 و 9 اختصاص به فقط نماز و روزه نداره !
    نکته ي ديگر اينکه پس چرا برا مثلا راي دادن 18 رعايت نميشه !؟
    پاسخ

    سلام. «سن رشد در کشور ما 18 سال تمام است (اول نوزده سالگي) است يعني از فاصله سن بلوغ تا 18 سالگي باز هم شخص محجور است و نمي تواند در امور مالي خود به تنهايي ورود پيدا کند» و «مطابق ماده 220 قانون آيين دادرسي دادگاههاي عمومي وانقلاب در امور کيفري وهمچنين ماده 89 قانون مجازات اسلامي مصوب 1392 صلاحيت دادگاه اطفال ونوجوانان در رسيدگي به جرايم اشخاص تا 18 سال تمام شمسي بيان شده است» و «در مادة 1209 و 1210 قانون مدني نيز مفاد قانون راجع به رشد متعاملين منعكس گرديده است و ملاك را 18 سال قرار داده است» و در توضيح دليل آن نوشته‌اند: «از آنجايي كه قانونگذار لازم است سن خاصي را به عنوان اماره رشد، مطرح نمايد تا مشكلات عملي در سطح جامعه لازم نيايد، لذا با توجه به عرف و عادت كه سن 18 سالگي را به جهت كمال نيروي جسماني كه غالباً در اين سن هست و اتمام تحصيلات عمومي كه نشانه رشد عقلي و فكري لازم براي زندگي است، نشانة رشد ميداند، سن 18 سالگي را به عنوان اماره رشد در نظر گرفته است». والله العالم.
    + .... 
    راستش ما هم خيلي انرژي مثبت ميگيريم وقتي صاحب وبلاگ تند تند پست ميذاره:)
    پاسخ

    انصافاً شما هم خيلي لطف داريد كه در اين عصر تلگرام هنوز براي خواندن وبلاگ به اينترنت سر مي‌زنيد! مثل اين مي‌ماند كه آدم شهر را ترك كند و چند ساعتي برود در روستا قدم بزند! :)
    + سعيد 
    سلام

    نمي دونم روايت چقدر سند داره اما محبت و ادب تؤامان بايد پيش بره با توازن متناسب بدون زور و فشار

    و اينکه کلا مطالب سبکش قشنگه به جز اون يک کلمه که تو بيوگرافي نوشتيد کاش اين خاطره‌نگاري زيبا با همه اعضاي خانواده پيش مي‌رفت
    پاسخ

    سلام. از اين‌كه نظر خود را بيان فرموديد خيلي خوشحال شدم. دوست دارم خوانندگان پيگير وبلاگ، نظر خود را صريح بيان فرمايند و اين نظر صريح شما، بسيار ارزشمند است براي نويسنده. تعادل و تناسب هميشه لازم است، در هر امري. مشكل در تعيين مصداق است، در تشخيص وضعيت متعادل. همه پدران و مادران آشپز هستند؛ محبت و ادب را با هم مخلوط مي‌كنند، اما طعم‌هاي مختلف ناشي از تفاوت نسبت ميان اين دوست، تقدّم و تأخرّ آن‌ها و فاصله ميان‌شان. يكي نخود را دير مي‌ريزد و در آش نمي‌پزد، ديگري زود ريخته، له شده و بافت محصول را خراب كرده است. آدم‌هاي مختلف به همين تصميم‌ها متفاوت مي‌گردند. «طلاق» هم واژه‌اي نيست به نظرم كه «زشت»‌ باشد. آن‌چه زشت است، طلاق با دلايل سطحي و بي‌اهميت است. طلاق در اسلام يك راه حل است، راه حلي كه از مسيحيت حذف كردند و كانون خانواده را متلاشي ساختند. بارها هر جا كه صحبت شده عرض كرده‌ام: تربيت فرزند در محيط طلاق بهتر است تا در محيط دعوا. مادر و پدري كه مي‌خواهند فرزند را زير داد و هوار و اختلافات خود تربيت نمايند، ويران مي‌كنند، نه بنا. اما اگر حسّاسيت جامعه ما كم شود، به اين‌كه طلاق را «وحشتناك» نديده، آدم‌ها راحت جدا شوند و دوباره بدون نگاه بد مردم، وصلت كنند، خانواده‌ها سيّال‌تر از حال مي‌شوند. دو نفر كه نمي‌سازند، يك خانواده خراب، باز مي‌شود و دو خانواده بهتر مي‌سازد. دو كانون آرامش ايجاد مي‌شود به جاي يك كانون دعوا. اما البته در جامعه امروز ما كه طلاق وضعيت روشني ندارد، مطلقه‌ها ول مي‌گردند و اين خطرناك است. بايد فرصت ازدواج‌هاي دوباره را چندين برابر كرد. باز هم سپاسگزارم.
    سلام عليکم
    البته فضوليه ! به تعبير معروف صلاح مملکت خويش خسروان دانند .
    خب ماهم طور ديگريم ! همه هرچه مي خواهند مي بينند ! باهم مي بينيم .
    حب ديدنو که نميشه جلوشو گرفت ، بنده با بعد ديدن کار دارم ! با دوست داشتن ديدن ! که فکر نمي کنم بعد سقراط و افلاطون يوناني ديگري اومده باشه که حرفي از دوست داشتن زده باشه ، الا دين يا اسلام !
    که متاسفانه فلاسفه و اونم بعنوان حکيم و حکمت ديني يا اسلامي ، دين يا اسلام رو هم با سقراط يا افلاطون يوناني و يا :"عشق" مسيحي اون ديده ان !
    بگذريم ! قصه سر دراز داره ! فقط مزاحم شدم که بگم اين (18) رو از کجا آوردين !؟
    آخه ما برا آقا زاده ها 15 تمام و برا دختر خانوما 9 تمام داريم .
    موفق باشين ان شاءالله .
    پاسخ

    و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته. عدد 18 را از قانوني گرفتم كه مجلس شوراي اسلامي تصويب كرده و شوراي نگهبان عدم مخالفت آن را با قانون اساسي و شرع اسلام تأييد نموده است. وقتي همه اين نظام را ولايت فقيه تنفيذ نموده، آن را براي خود حجّت فرض كرده و اطاعت مي‌نمايم. از همين روست كه اگر چه 15 و 9 را براي نماز و روزه لازم مي‌دانم، ولي براي استقلال اجتماعي فرزندانم به عدد 18 تمسّك مي‌نمايم. تشكر از توجهي كه به مطلب داشتيد. در پناه حضرت حق.
    + .... 
    سلام
    اين کش لقمه ها رو که هر بار ميگذاريد ما را بدجور به هوس مي اندازيد!!!
    انشالله که هميشه در کنار فررندانتان شاد باشيد و در بهشت در کنار هم کش لقمه بهشتي نوش جان کنيد. البته به اضافه يه .... که کنارتون نشته:)
    پاسخ

    سلام و درود خداوند بر شما. ممنون از دعاي خيرتان. همه‌اش سه تا تصوير داشتيم از يك‌بار كشلقمه‌خوري خياباني! :) گفتم اندك‌اندك بگذارم تا فشار زيادي نياورد به معده مخاطبين! :) و گرنه ما كشلقمه‌هاي دو هفته يك‌بار برنامه نهار جمعه‌هايمان را خودمان طبخ مي‌نماييم، در فر خانگي! اتفاقاً هفته پيش هم نموديم. لذا تا دو هفته، يعني فردا و جمعه بعد كشلقمه نداريم. ممنون كه با گذاشتن پيام خوشحالم كرديد. حقيقت را بگويم هر نظر كه ثبت مي‌شود يك توپ انرژي مثبت براي نويسنده وبلاگ است. خداوند بر انرژي‌هاي مثبت‌تان بيافزايد و هميشه در پناه خود حفظ فرمايد. :)
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ پنج شنبه 96 بهمن 5 نوشته شما با عنوان پاورچين برگزيده شده و در جايگاه تيتر يک در مجله پارسي نامه قرار گرفته است. دبير تحريريه ي اين انتخاب هايدي و دبير سرويس آن هما ص بوده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    تشكر از لطف سردبيران مجله.