• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : كاخ ِ فين
  • نظرات : 1 خصوصي ، 3 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + قاصدك 
    دوره افول علمي مسلمان ها و به طور خاص ايراني ها،‌ خيلي قبل از تر از نفوذ غرب (قرن 18 و 19) اتفاق افتاده
    نفوذ غرب تشديد كرده وضعي كه از قبل ايجاد شده بوده
    پاسخ

    شما نفوذ غرب را چه زماني در نظر گرفته‌ايد؟ شواهدي كه من در كتاب‌ها ديده‌ام، به دوران صفويه باز مي‌گردد، قرن 16 و 17 ميلادي. نام مستشاران غربي در دربار صفويان ديده مي‌شود. غرب خيلي پيش از آن‌كه ما تصوّر مي‌كنيم در شرق نفوذ كرد و آن‌چه اواخر دوران قاجار به چشم مي‌آيد از تسلّط غرب، آثار صد سال تلاش براي نفوذ است. به قول سيدجمال تفكر ناتوراليسم (نيچريسم) با رنسانس در قرن 16 ميلادي پديدار مي‌گردد و غرب مدرن را مي‌سازد و ايشان در مقاله نيچر خود نفوذ غرب در بلاد اسلامي را با ورود تفكر ناتوراليسم هم‌زمان مي‌دانند، يعني ابتدا اين تفكر را رواج دادند و سپس لشكركشي كردند! روزي كه شاه عباس توپخانه و كشتي جنگي از انگليس خريد، تا با مسلمانان عثماني بجنگد، پيش از آن استعمار ورود خود را آغاز كرده بود!
    + Ali 



    خب البته کاخ ديگه/ درست و غلطم کاري ندارم
    اون دوران رسم و سنت بر کاخ داشتن بوده ديگه
    پاسخ

    بله بوده. ولي ديگر نبايد باشد. بچه‌ها بايد ياد بگيرند كه ديگر اجازه ندهند در آينده كسي كاخ داشته باشد. بايد فرا بگيرند مبارزه كنند، با انديشه كاخ‌نشيني! تشكر.
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ سه شنبه 96 آذر 7 نوشته شما با عنوان اردوي كاخ ِ فين برگزيده شده و در جايگاه تيتر دو در مجله پارسي نامه قرار گرفته است. دبير تحريريه ي اين انتخاب انديشه نگار و دبير سرويس آن منيره غلامي توکلي بوده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    سپاس.