سلام و تشکر از اينکه براي عرايض بنده وقت مي گذاريد و توضيحات مبسوط ارائه مي کنيد....
همهء اين حرفهائي که گفتيد درست؛اما موضوع اينجاست که محدود کردن دايرهء نهي از منکر به اين چيزهائي که اشاره کرديد صحيح نيست.مثلا همين الان در سطح جامعه،خرافات زيادي وجود داره که بايستي علما با اونا برخورد و يا لااقل آگاهي بدهند.مردم عوام که تشخيص نميدن چي جزو دينه و چي جزو خرافات.همين عزاداري هاي ايام محرم رو در نظر بگيريد:تا کي بايد در عزاداري هائي که از سوي ائمه اطهار توصيه شده،شاهد اعمال جاهلانه اي باشيم که لااقل توي اين 38 سالي که از انقلاب گذشته،بايستي از بين ميرفتن؟اصلا از اين همه مراسمي که انجام ميشه،اعم از عزاداري ها و جشن ها و اعياد و ...،چه خروجي مثبتي رو شاهد هستيم؟غير از اينکه عزادارا فکر مي کنن که با اين اعمالشون،شفاعت ابا عبدالله رو در يوم الورود به دست خواهند و آورد و ديگه نيازي به جهاد و امر به معروف و نهي از منکر ندارن؟من نه منکر عزاداري هستم و نه منکر شفاعت؛اما آيا مي توان عمل مستحبي مثل عزاداري رو جايگزين اعمالي واجب مانند جهاد و امر به معروف و ... کرد؟چه کساني بايستي لااقل در اين 38 سال،مردم رو نسبت به اين قضيه توجيه مي کردن؟آيا اين نوع معضلات،مصداق (منکر) نيستند؟