• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : شاهان ِ بد
  • نظرات : 0 خصوصي ، 12 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ام محمد 
    سلام وسپاس از مطالب بسيار خوبتان
    متاسفم از خزعبلاتي که برخي ها در تحليل مطالب حضرتعالي مطرح مي کنند و متاسفم از نگاه منفي ومغرضانه بعض احدالناس بقول مارک تواين : سخت ترين کار دردنيابحث کردن باکسي هست که بخودش قول داده نفهمد
    استاد سوال داشتم در خصوص دعاي شرف الشمس وصحت وسقم آن در روايات جهت حکاکي آن برعقيق زرد اگر راهنمايي ام بفرماييد ممنون خواهم بود .

    پاسخ

    سلام. ممنون از لطف شما. درباره شرف‌الشمس همان‌قدر مي‌دانم كه شما. آن‌چه از دوستان شنيده‌ام اين است كه قطعيتي در آن نيست و نمي‌توان با يقين چيزي درباره آن گفت. علامت‌ها را هم كه ديدم مفهوم نبود. يعني نه خط انسان است و نه به نظر مي‌رسد خط جن باشد! (خط جنّي را در بعضي طلسمات ديده‌ام، اين شكلي نبودند) چند علامت عجيب و غريب است كه بايد در لحظه و ساعت خاصي از سال بر روي سنگ مخصوصي تراشيده شود. حقير بيشتر از اين نمي‌داند،‌ ولي با خود مي‌انديشم در ديني كه پيامبر (ص) آن در كودكي‌اش نمي‌پذيرد سنگي براي حفاظت او بر گردنش بياندازند، اين كه پناه بردن به سنگ براي حفظ انسان تشريع شود معقول به نظر نمي‌رسد. سنگ عقيق هم به عنوان نشانه توصيه مي‌شود كه مورد استفاده قرار گيرد. البته شايد مطلب ديگري در بين باشد كه بنده بي‌اطلاعم. موفق باشيد.