وبلاگ :
شايد سخن حق
يادداشت :
تضاد حقوق زوج و زوجه
نظرات :
0
خصوصي ،
8
عمومي
نام:
ايميل:
سايت:
مشخصات شما ذخيره شود.
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
اين پيام به صورت
خصوصي
ارسال شود.
+
يه دختر
اين فاحشگي شرعي هم که شما اسم ان را متعه ميگزاريد چيزي جز خريد زن براي مدتي و صرفا براي بهره برداري جنسي نيست
عشق را با هوس اشتباه نگيريد
پاسخ
و يا خريد مرد! اگر زني كه به دليل اشتغال خود نميخواهد ازدواج كند، يا به هر دليل ديگري تمايلي به تعهدات خانواده و سرپرستي اطفال ندارد، اگر زن نخواهد باردار شود و رنج 9ماهه را برتابد، تكليف او چيست؟ متعه يا به قول شما فاحشگي يك ارتباط جنسي براي ارضاي نيازهاي طرفين است. جايي هم ممكن است زن نياز داشته باشد تا با مردي همبستر شود. چه مانعي كه به اين فاحشگي دست زند؟! مگر فاحشگي بد است؟! در تمدن امروز روسپيگري پذيرفته شده است و رسماً در دنيا وجود دارد. پروانه كسب ميدهند، بيمه ميشوند و از خدمات بازنشستگي برخوردارند. دنياي مدرن حتي گواهي سلامت به آنها ميدهد و بهداشت رايگان دارند. به خيابان برويد و به كارگران نگاه كنيد. در كناري ميايستند و وقتي سازندهاي يا پيمانكار و معماري كارگر بخواهد آنها را صدا ميكند. همه جمع ميشوند، يك فحل و قدرتمندش را صدا ميكند، دستمزد را طي مينمايد و سوار كرده به محل ساخت و ساز ميبرد. كارگر نه تحقير ميشود و نه احساس گناه دارد. اگر بپرسي آخر وقت كه اين پول چيست در دست تو؟ ميگويد از زور بازو نان ميخورم كه زحمت فراوان براي ارائه خدمات به كارفرما كشيدهام. حال تصور كنيد يك زن يا مرد را، اگر خدمات به كارفرماي خود بدهد و از تواناييهاي خود براي ارضاي نيازهاي او استفاده كند، دستمزدي كه ميگيرد زشت است؟! اصلاً زشت و زيبا چيست؟ اين مثال را زدم كه ذهن شما را باز كنم نسبت به اين موضوع كه زيبا و زشت، حُسن و قُبح و خوبي و بدي را «فرهنگ» بر ما تحميل ميكند. اگر كارگر را تقبيح نميكنيم و مذمّت نمينماييم و روسپي را فحش ميدهيم و اهل فحشا ميپنداريم، به جهت دين و مذهب و مكتبي است كه به آن باور داريم. زيرا خدا گفته است آن باشد و اين نباشد. چرا خدا اين تبعيض را قائل شده؟ زيرا جهان را هدفمند خلق كرده و انسان را براي تشكيل جامعه و بنيانهاي جامعه را ميداند كه چگونه استوار كند. اگر خوب انديشه كنيم و بفهميم كه دليل زشت بودن فاحشگي تشخيص پروردگار است از صلاح بشر، ميپذيريم در جايي كه ميگويد ارتباط جنسي را آزاد گذاشتم، يا خطري تهديد نميكند جامعه را و يا چه بسا مصلحتي در آن مطلب است. ازدواج را خداوند دو نوع تشريع كرده است: نكاح دائم و نكاح منقطع. از ابتدا اينگونه بر پيامبر ص نازل كرد و در قرآن آورد. حال اينكه يك خليفهاي آن را حرام كرد و اقرار نمود: دو متعه در زمان پيامبر حلال بود كه من حرام ميكنم؛ متعه نكاح و متعه حج، دليل نميشود ما آن را حرام بدانيم! بنده پس از سالها مبادرت به متعه و تجربه آن به يك نظريه در اين باب رسيدهام كه در مقاله مختصري به نگارش درآوردم. اگر مايل باشيد و ميپنداريد تحمّل آن را داريد به صورت خلاصه و تمثيلي در مجالي ديگر خدمت شما بيان خواهم كرد، تا دانسته شود چرا ازدواج موقت براي سلامتي جامعه لازم است.