• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : بازي روزآمد
  • نظرات : 2 خصوصي ، 7 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + توليد تجاري براي نسل تبلت دار 
    خوب الان که مدتي گذشته ممکن است تجارب بيشتري بدست آورده باشيد. لذا صبر کردم مدتي بگذرد و بعد سؤالم را بپرسم
    اين کارت نزد بچه هاي شما ، هنوز گاهي مورد استفاده است يا بطور کلي کنار گذاشته اند؟ (چون فکر کنم دليل استفبال بچه ها در گذشته اين بود که همه بقالي ها مي فروختند و همه بچه ها بازي مي کردند ، اين عمومي بودن در کشور انگيزه اي براي بچه هاي ديگر مي شد که آنها هم بازي کنند الان ديگه سالها است که هيچ بقالي گويا ديگر شبيه اين ها را نمي فروشد)
    در مورد انتخاب تم موضوع موبايل ها چه نظري داريد؟ مثلاً تم هاي مذهبي؟(همان طور که گفته ايد ظاهراً در گذشته ها تم هاي مذهبي هم منتشر شده و اينکه الان وجود ندارد دليل آن است که استقبال نمي شود)
    چرا 114 تا؟ فکر کنم پاسورهاي قديمي خيلي کمتر بودند؟ شايد کمتر از 100 تا بود؟
    در هر صورت در فکر ساخت تجاري اينها هستم (با تم مذهبي)، ولي به دليل همين موارد بالا (پاسور بازي يا کارت بازي ديگر رونقي ندارد مخصوصاً کودکاني که تبليت و موبايل دارند و اينکه تم هاي مذهبي در گذشته گويا منتشر شده و استقبالي نشده است) در ترديدم
    نظر شما چيست؟ بچه هايي که تبلت و موبايل دارند سراغ اينها مي روند؟(استقبال تجاري از کارت مذهبي منظورم است)
    ارزش سرمايه گذاري و بيشتر از آن ارزش صرف وقت و فکر دارد؟ (فکر کنم قديم ها در مورد عمليات هاي دفاع مقدس هم از اين کارت ها زده بودند که خوب اينها توليدش آسان است)
    من فکر توليد کارت بازي مخصوص بزرگسالان است، يعني اطلاعات علمي ديني دقيق و صحيح مخصوص بزرگسالان که تنظيم و جمع آوري اين اطلاعات ديني کاملاً صحيح کار مشکلي است زيرا منابع ما مثلاً در مسايل تاريخي اختلافات زيادي دارند.
    پاسخ

    تشكر. سؤالات خوبي پرسيده‌ايد. يك به يك پاسخ عرض مي‌كنم. حقيقتش تا كارت‌ها را درست كردم، يكي از دوستان طلبه ديد، دوازده هزار تومان هزينه پرينت رنگي‌اش را داد و برد! با همان جعبه صورتي زيبايي كه درست كرده بودم! گفت مي‌خواهد ببرد براي پسرش كه ديوانه تبلت است! ناچار شدم دوباره پرينت بگيرم و يك‌بار ديگر با بچه‌ها قيچي كنيم. اما درباره تعداد 114 عدد، حقيقتاً منظور خاصي نداشتم. دليلش سايز كاغذ بود. نه اين‌كه مانند مهريه به خاطر «عدد»! قصد داشتم سايز كارت‌ها شبيه موبايل باشد. به همين خاطر رفتم و اندازه iphone 5s را مبنا قرار دادم. وقتي كارت‌ها را در فتوشاپ چيدم، خود به خود 114 عدد جا شد! همين! البته بچه‌ها از اين سايز خيلي خوششان آمد، خود كارت را كنار گوششان نگه مي‌داشتند و اداي تماس موبايل را در مي‌آوردند! اما از باب عدم استقبال، مسأله اين است كه كارت‌ها را تابستان درست كردم و آن يكي دو ماه حسابي بازي مي‌كرديم. اما با شروع سال تحصيلي، فضاي بازي محدود شد؛ بخشي به دليل مدرسه و مشق در خانه، بخشي به خاطر اين‌كه دخترها با پسرها در محل ما شيفت‌شان برعكس است و معمولاً بچه‌ها سه‌تايي در خانه نيستند، بخشي هم به دليل اين‌كه شخصاً كلي از بازي‌ها را ممنوع كرده و جمع كرده‌ام و محدوديت‌هاي زماني براي بازي قائل شده‌ام، تا بيشتر به درس و مشق برسند...