• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : شايد آخرين بچه مدرسه اي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 9 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + پايان نامه نويس کلافه 
    سلام ، وقت بخير، الان پايان نامه سطح چهار مي نويسم ، تعداد صفحات پايان نامه شايد در آينده سيصد صفحه بشود، ,ولي از الان در صفحات شصت و هفتاد، نرم افزار ورد خيلي خيلي کند شده است آيا نمي توان با اقزايش بسيار گران قيمت قطعات کامپيوتر کاري براي سرعت ورد کرد؟ کامپيوترم ضعيف نيست ولي بهرحال اگر يک سيستم با رم ddr4 بخرم مشکل حل مي شود؟ يعني مي توان مطالبي پايان نامه اي با سيصد صفحه را در آن ويرايش کرد ؟ براي تايپ پايان نامه و کتاب کدام پيشنهاد مي شود؟ زرنگار يا ورد يا لاتکس؟
    ظاهراً اکثر مؤسسات علوم اسلامي تحقيقات پژوهشگران در مرحله تحقيق و پژوهش با ورد انجام مي شود يعني چندين فايل ورد تشکيل مي دهند که سيستم ورد کند نشود، ولي بعدا اگر بخواهد بصورت کتاب چاپ شود، کتابهاي که مي خواهد چاپ شودبا زرنگار انجام مي شود، ولي ورد که خيلي کند است و تقسيم کردن فايل هاي ورد هم به نظرم زياد جالب نيست. هيچ راهي به غير از تقسيم کار به چندين فايل ورد وجود ندارد؟
    لاتکس براي علوم اسلامي مناسب است ؟
    کشورهاي عربي پايان نامه هاي خود را به غير از ورد آيا با چيز ديگري مي نويسند؟
    با عرض پوزش از سؤالات پراکنده ام، خلاصه مطلب اين است که در ايران در علوم اسلامي ورد براي انتشار کتاب مناسب نيست، و از زرنگار استفاده مي شود، ولي سؤالم اين است که کشورهاي عربي چه مي کنند؟ اگر ما از زرنگار استفاده مي کنيم آنها چه مي کنند؟ هيچ راه ديگر به غير از تشکيل چندين فايل ورد به جاي يک فايل ورد نيست؟
    اين کامپيوترهاي مرکز خدمات حوزه گران ترين شان ، يک کيس يک ميليون و سيصد هزار تومان است که رم ddr3 است، که البته مثل بقيه کالا ديگر قسطي نيستند و فقط چک دو ماهه مي شود داد، اين را بخرم فايل ورد سيصدصفحه را راحت مي شود ويرايش کرد؟
    پاسخ

    نفرموديد از چه نسخه Word استفاده مي‌فرماييد، يا ويندوز شما چه نگارشي‌ست. ولي اگر با XP كار مي‌كنيد و Word شما هم با پسوند doc فايل مي‌سازد، اگر Ram دستگاه هم پايين باشد، كار تمام است (يعني پايين بودن سرعت در حجم بالاي صفحات طبيعي‌ست)! درباره با زرنگار، هنوز هم كيفيتي كه قلم‌ها در زرنگار دارند اصلاً با Word قابل مقايسه نيست. زرنگار هنگام تراز كردن، كلمات را از نقاطي مي‌كشد كه كاملاً به چشم فارسي‌پسند ما زيبا مي‌آيد. ولي كشش‌ها در Word به آن زيبايي نيستند. از نظر سرعت نيز، چون زرنگار محيط كارش مستقل از پيش‌نمايش است، كند نمي‌شود و سرعت بالايي دارد. اين‌كه در كشورهاي عربي چه مي‌كنند... خبر دقيق ندارم، فقط اين را مي‌دانم كه قبل از اين‌كه ما Word را در ايران به كار ببريم، آن‌ها نسخه‌هاي عربي‌اش را در اختيار داشتند! پيشنهاد مي‌كنم به جاي خريد رايانه، موقتاً Ram آن را افزايش دهيد، يا با مراجعه به شركت‌هاي مورد اعتماد در شهر قم، Cpu را تغيير دهيد. بنده خودم رايانه خانگي را چند وقت پيش بردم «هوشمند» (دم پل صفاييه)، يكي از رفقا معرفي كرده بود، مادربورد و Cpu را عوض كرد، شد LGA، با 50 تومان (البته دست دوم گذاشت). ولي كلي تغيير پيدا كرد در كاركرد. اگر مادربورد را تغيير دهيد خودبه‌خود ddr3 هم مي‌شود. نيازي نيست يك رايانه نو و جديد بخريد. هارد و پاور و درايور نوري و كيس كه تغيير نمي‌خواهد. شايد كارت گرافيك هم تغيير نخواهد. فقط يك مادربورد و cpu و ram. موفق باشيد.