• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : تبديل ساده تاريخ ميلادي به شمسي در SQL Server
  • نظرات : 1 خصوصي ، 28 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + محسن 
    سلام، وقت بخير، خداقوت، عالي بود
    پاسخ

    سلام. ممنونم. در پناه خدا
    + حسين طاهري 
    خدا خيرت بده
    پاسخ

    ممنون از دعاي خير شما.
    + پارسا 
    سلام خوبين؟
    مرسي براي من خيلي مفيد بود. و پيجتون رو سيو کردم.

    پاسخ

    سلام. تشكر.
    + البلا 
    الابلااللبا
    پاسخ

    بهترين پاسخ به اين كامنت اين است: «تتتاتاااتتااتتات» :))
    تابع اصلاح شد
    بعلت مشغله بسيار زياد و طولاني شدن زمان پاسخها عذرخواهي مينمايم با تشکر از تمام بازديد کنندگان
    در ضمن nvarchar max را به 50 کاهش دادم در صورت استفاده از متن طولاني تر خودتان به مقدار مورد نياز تنظيم کنيد با تشکر از تذکر بازديد کننده گرامي

    ميراصغر مهدي زاده
    پاسخ

    سپاسگزارم. اميدوارم مورد استفاده همگان قرار گيرد. تابع اين بزرگوار در نشاني http://mamehdi.parsiblog.com قابل استفاده براي بازديدكنندگان است.
    + hossein 
    عالي بود

    خيلي ممنون
    پاسخ

    در پناه خدا.
    + محمد 
    عاااااااااالي بود ممنون
    پاسخ

    تشكر. إن‌شاءالله موفق باشيد.
    + محسن 
    لطفا خروجي اين تاريخ رو ببينين چي ميده
    ("1988-09-23 00:00:00.000")
    پاسخ

    :) ظاهراً شما پي‌نوشت ششم را مطالعه نفرموديد! پس يك نظري به آن بياندازيد. سالي كه شما نوشتيد خارج از دامنه محاسبه اين تابع است. اين تابع بر اساس يك فرمول مطلق عمل نمي‌نمايد. بلكه از يك روز خاصي شروع مي‌كند به شمارش روزها و ماه‌ها و سال‌ها. بنابراين بازه محدودي دارد. همان بازه‌اي كه در آن لحاظ شده است. ولي يك تابعي را يكي از مخاطبين طراحي نموده‌اند كه به نظر مي‌رسد بازه وسيع‌تري داشته باشند. لينك آن را در پي‌نوشت هفتم مي‌يابيد. موفق باشيد و در پناه خدا.
    + ميثم محمودي 
    با سلام.
    جالب اينجاست بعد اين همه سال فقط همين يک مطلب در مورد تاريخ شمسي در sql توي اينترنت موجود بود. ميخواستم خدمت تون عرض کنم بنده خودم براي مشکلاتي که داشتم ، اسکريپتي مشابه اسکريپت شما نوشته ام و الان چندين ساله که دارم ازش استفاده مي کنم و بدون هيچ مشکلي داره کار مي کنه.
    موردي که الان پيش اومده اينکه نياز بنده پيشرفت کرده و من نياز به چندمين روز سال و چندمين هفته سال و ديتايي از اين دست دارم.
    اسکريپتي بابت اين موضوع داريد؟ ممنون ميشم ازتون.
    پاسخ

    سلام. در اين سايت: https://jdf.scr.ir/jdf كدهاي خوبي پيدا مي‌شود. زحمات زيادي هم كشيده‌اند. شايد بتوانيد قسمت‌هايي از كدهاي آن‌ها را تبديل به SQL نماييد. موفق باشيد.
    + نصير 
    بسيار عالي کار ميکنه
    ممنون
    خانواده اي را از نگراني درآورديد با اين فانکشن
    خدا به شما خير بده
    پاسخ

    سلام. خدا را شكر. من هم سال‌هاست دارم از همين تابع استفاده مي‌كنم. تا به حال راضي بودم. تشكر.
    سلام و احترام . ممکنه بفرمائيد کدهائي که نوشته ايد را چگونه در sql server پياده کنم . ببخشيد مبتدي هستم .
    پاسخ

    سلام. مي‌توانيد از آموزش‌هايي مانند: http://www.taktemp.com/1388/08/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-sql-server-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%85-2/ و موارد مشابهي مانند: http://barnamenevis.org/showthread.php?222041-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-function-%D8%AF%D8%B1-SQL يا http://www.hozhan.ir/Article/71/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-Stored-Procedure-%D9%88-Function-%D8%AF%D8%B1-SQL-Server/ استفاده بفرماييد. در اينترنت اطلاعات زيادي در اين زمينه به زبان فارسي پيدا مي‌:كنيد. موفق باشيد.
    سلام
    خيلي خيلي ممنون بابت انتشار اين اسکريپ کاربردي و پي‌نوشت‌هاي بعد از اون!

    تابع SDAT که سريع‌تر خروجي رو توليد مي‌کنه و آقاي مهدي‌زاده لطف کردند و منتشرش کردند، در مورد «چندمين روز سال» يعني همون فرمت «SaalRooz» مشکل داره. به نظر مي‌رسه اين مشکل براي تاريخ‌هاي بين 11 دي تا 29 اسفند (مثلا 2015-01-01 تا 2015-03-20) ايجاد مي‌شه.
    يک نمونه از مقايسه خروجي تابع G2J و SDAT:
    http://s9.picofile.com/file/8273810250/DateDimension.PNG

    به هر حال تشکر بابت اشتراک‌گذاري هر دو تابع.
    موفق باشيد
    پاسخ

    سلام. تشكر از اين كه به اين نكته اشاره فرموديد. اميدوارم ايشان مطلب شما را مشاهده كرده و تابع خود را اصلاح نمايند. تابع ايشان فرآيند به ظاهر بسيار پيچيده‌اي دارد كه فهم آن نياز به دقت و بررسي فراوان دارد و من نيز هنوز از آن سر در نياورده‌ام. اما اين تابعي كه بنده منبع اصلي آن را از كامنتي در سايت آقاي فعال‌خواه يافته‌ام، نوشته شده توسط «روح‌اله» در 29 آذر 1393، الگوريتم بسيار ساده‌اي دارد كه به راحتي درك مي‌شود. اگر چه كبيسه‌هاي پنج‌ساله در آن ديده نشده است، ولي هر زمان چنين كبيسه‌هايي رخ داد، به دليل سادگي فرآيند، با اضافه كردن يك IF مي‌توان مشكل را حل نمود. موفق باشيد.
    + بنده 
    الگوريتم تاريخ اشتباه است
    پاسخ

    همين الآن تابع G2J را مجدداً بر اساس همين كد كه در صفحه فوق آمده است در ديتابيس ساختم و با ورودي 2016/10/16 تست كردم و جواب گرفتم: يکشنبه 25 مهر 1395 كه كاملاً صحيح مي‌باشد. اين‌كه مي‌فرماييد الگوريتم اشتباه است، لطفاً بفرماييد كجاي آن غلط است تا اصلاح كنم. فعلاً خروجي تابع كه صحيح است. تشكر.
    + علي 
    سلام؛
    با تشکر از کدهايي که در اختيار بقيه گذاشتيد
    نکته اي رو مي خواستم بگم که به نظر مهم اومد و البته اشتباه خيلي از برنامه نويس هاي عزيز هست. داخل کد آخر براي خروجي از nvarchar(max) استفاده شده که واقعا نبايد اين اتفاق بيوفته. همه ميدونن که max بودن نوع متغير يعني فضاي هارد اشغال شده که البته هم ارزون هست و هم فراوان. اما توجه داشته باشيد که مموري و کش مورد استفاده SQL نه ارزون هست و نه فراوان. اگر از اين پروسيجر براي مثلا يک جدول Log استفاده کنيد ( مثلا براي 10000 رکورد ) اين قضيه خودش رو سرعت و خيلي چيزهاي ديگه نشون ميده.
    nvarchar(30) براي خروجي اين پروسيجر کافي هست.
    موفق باشيد
    پاسخ

    تشكر از نكته خوب و ارزشمندي كه فرموديد. به ميزان منابعي كه به اين طريق مصرف مي‌شود توجه نداشتم. خيلي ممنون.
    + احمدي 
    باسلام
    کد معرفي شده با sql 2005 کار نميکنه
    پاسخ

    سلام. ولي كدي كه در داخل همين پست وبلاگي نوشته‌ام و جديداً ويرايش و اصلاح كردم به نظرم با هر نگارشي از SQL كار كند، زيرا از دستورات عمومي و ساده‌اي استفاده مي‌كند. چند روز پيش تست كردم و تاريخ درست را خروجي داد. راستي، فراموش نفرماييد كه ما براي اولين بار در SQL 2008 حروف فارسي به صورت مستقل داريم (Persian-100) در حالي كه در 2005 از عربي استفاده مي‌شود. دو حرف ي و ك در عربي با فارسي تفاوت دارند. وقتي حروف «ي» و «ک» فارسي بخواهند مورد استفاده قرار بگيرند معمولاً دچار مشكل مي‌شوند. اين احتمال را هم بررسي بفرماييد، با توجه به اين‌كه در ابتداي تابع از حروف فارسي استفاده شده است. براي تست، مي‌توانيد تمام بخش‌هاي فارسي داخل كد را موقتاً به انگليسي بر گردانيد و تست كنيد. اگر جواب داد مشكل از همين تفاوت فارسي و عربي‌ست. موفق باشيد.
       1   2      >