• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : همزادپنداري ِ نام
  • نظرات : 2 خصوصي ، 14 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + مهدي 
    با سلام
    عذرخواهي ميكنم به خاطر اينكه منظورم مفهوم نبود .
    5 خط آخر خطاب به شما نبود . (از آنجاييكه يكي از كاربران زن وشوهر را 2 بال يك پرنده تشبيه كرده بودند آن 5 خط را خطاب به بال سقوط كرده (همسر سابق) شما نوشتم چرا كه يقين دارم خواهند خواند . ان شاالله)
    در مورد شما حق الناسي عرض نكردم بلكه حرفم در مورد بخشش طرف مقابل و تخفيف در شروط بازگشت بود . البته در صورتي كه احساس پشيماني واقعي و تغيير جدي از طرف ايشان ببينيد .
    از دخالت و جسارت خود عذرخواهي ميكنم . احساس كردم شايد گاهي اوقات كسي كه بيرون گود است حتي با وجود عقل كمتر بتواند پيشنهادي جهت بهبود امور بدهد . با توكل واميد به ياري خداوند
    پاسخ

    سلام برادر. تشكر از توضيح خوب‌تان. إن‌شاءالله كه خداوند توفيق توبه، جبران و بازگشت به همه بندگان خود عطا نموده و ما بندگان نيز پذيراي چنين توفيقي باشيم و آن را هدر ندهيم. همان‌طور كه فرموديد هدف از بخشش و گذشت ايجاد فرصتي دوباره براي اصلاح افراد است. جايي كه اميد اصلاح نبوده، پروردگار عزيز نيز باران سنگ باريده، يا توفان... و انواع عذاب‌هاي ويرانگر. در پرونده مذكور، چندين نوبت گذشت روي داده، در طول چهار سال، و چون نتيجه همان بوده كه بوده، زوج نااميد گشته. اتفاقاً اخيراً نيز اخبار حاكي از آن است كه پيامك‌هايي از طرف زوجه ارسال شده براي زوج (حدود دو ماه پيش) و باز هم حاكي از عدم تغيير و اصرار بر عدم جبران است. هفته گذشته نيز مادر زوج در مدرسه يكي از كودكان با زوجه برخورد داشته و مفصلاً صحبت نموده و گزارش كرده: «اين آدم درست بشو نيست اصلاً. ميگه مي‌خوام برگردم، بهش كه ميگم: بايد دروغهايي كه گفتي و كاراي بدتو جبران كني، ميگه: اونوقت اگه برگردم ديگه نمي‌تونم زندگي كنم كه، له ميشم تو زندگي!» آن‌چه پيداست، فرد خودشيفته مدام و پيوسته درصدد قدرت‌يابي و افزون‌طلبي است، نمي‌تواند با معذرت‌خواهي خود را خوار گرداند! او بايد خود را در صدر ببيند و چون نبيند، مرگ را به هر توبه و بازگشت و جبران تحقيرآميزي ترجيح مي‌دهد. خدايا ما را از اين بيماري‌هاي روحي و شخصيتي حفظ بفرما. آمين.