وبلاگ :
شايد سخن حق
يادداشت :
نرم افزار انتخاب نام فرزند بر اساس طالع بيني ابجدي
نظرات :
231
خصوصي ،
117
عمومي
نام:
ايميل:
سايت:
مشخصات شما ذخيره شود.
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
اين پيام به صورت
خصوصي
ارسال شود.
+
محمد
جالب بود تمام نظرات رو تا جايي كه ميشد خوندم همه حرف هاي شما درست سيد جان ولي يه جواب به من بده :كفر نيست ولي جواب قانع كننده ايي بده لطفا اون چيزي كه من در موردش گفتم خوب ميدوني :چرا وقتي يه كسي كه هيچ ديني نداره مثلا (سوبي ) براي يه كسي دعاي سياه بختي (جدايي از همسر بيكاري و .....)درست ميكنه و كاملا موفق ميشه تو كارش بعد اون شخص با دين خدا پرست قران خون نماز خون هر چي رو به قبله ميشينه كه اي خداااااااا از اين بيچارگي نجاتم بده - جالبيش اينه به هر دري ميزنه هر چه تلاش ميكنه بازم بسته ميشه .... ولي چيزي تغيير نميكنه - قابل توجه شما سيد ميدوني كه دعا هر چقدر كه قديمي تر شه خراب كردنش سخت تر و مشكل تر ميشه و همينطور اون طرف هر روزش بدتر از روز بعدش ميشه - من زماني كه بارون ميزنه به اسمون خيره ميشم ياد عضمت الهي و يكي از فرشته خدا به اسم ( حول ) مي افتم كه تمام قطرات بارون رو مي شماره بعد به خودم ميگم شكي نيست كه كارت حساب كتاب داره يه نگاهي به منم كن ولي بازم با اين حرفا چيزي تغيير نميكنه چرااااااا؟
پاسخ
شايد برداشتم از سخن شما صحيح نباشد، ولي اينطور به نظرم آمد كه شما فرمايشتان اين است: چرا طلسم اثر دارد، حتي براي يك بيدين، ولي دعا بياثر است، حتي از سوي يك متديّن؟! بنده سه پاسخ به نظرم رسيد كه عرض ميكنم. يك. ظاهراً رواياتي داريم مبني بر اينكه خداوند اجر زحمات و پاداش تلاشهاي كفار و غيرمتديّنين را در دنيا ميدهد، تا براي آخرت طلبكار نباشند و آسوده به جهنم بروند. از سوي ديگر، مؤمنين اگر خطايي بكنند، در همين دنيا كفّارهاش را ميدهند، تا براي آخرت نماند. اگر هم در دنيا تمام نشد، در برزخ تلافي ميشود، تا به جهنم نكشد و پس از صور سوم اسرافيل به بهشت بروند. مثلاً اديسون، با اين همه خدمت كه به بشريت كرده، پاداشش را در همين دنيا گرفت، با ثروت هنگفتي كه نصيبش شد و شركت بزرگي كه تأسيس كرد و در نهايت شهرتي كه به دست آورد. حالش را كرد و بعد رفت! دو. دنيا محل امتحان است، اصلاً خود ِ جلسه امتحان. در جلسه امتحان هميشه يك جبر وجود دارد، جبر تصميماتي كه مديران مدرسه و معلمان ميگيرند! ما نسبت به اصل ِ امتحان اختياري نداريم. لاجرم تصميم را آنان ميگيرند و ما مجبوريم در اين مطلب. اما در نوشتن پاسخها اختيار داريم. تمام رنجهاي دنيا پرسش امتحاني است، رفتار مناسب ما جوابي است كه ميدهيم و ما را به فوز ميرساند. علي(ع) به فوز رسيد كه گفت: فزتُ و ربالكعبه!