• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : فلسفه سيگار
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + sarv 
    اگر تمامي آنچه را که نوشته ايد گفته ي آن مرد سيگار فروش باشد و قلم زيباي شما در آن تراوش نکرده باشد، براستي که اين مرد در امر .
    .ويزيتوري بسيا مهارت داشته اند(طوري تبليغ صورت گرفته که اگر نيت نويسنده رو از گذاشتن اين پست ندوني، پيش خودت ميگي حيف!!چرا زودتر از اينا سيگاري نشدم!!:))
    از اونجايي که ميدونم ميدونيد، فقط براي مطالعه افرادي که شايد ندونن توضيح مختصري رو مينويسم.
    بيش از 40 ذره سرطان زا در دود سيگار وجود دارد از سرطان ريه،دهان،گلو،حلق،بزاق، معده، لوزالمعده.... تا الي تمام اعضاي بدن!!
    پوست!!
    مگر مي شود نيکوتين با اپيدرم پوست دوستي کند؟؟!!
    اصلا مگر نيکوتين دوستي هم مي کند؟؟!!
    نيکوتين و يا هر ماده اعتياد آور به مرور زمان پروتئين انعطاف پذير پوست رو از بين مي برد و وقتي پروتئين ها از بين رفتن حالا نوبت نابودي ويتامين هاي A در جريان خون هستش که اينها باعث شروع ترک و پوسته پوسته شدن و همچنين چروک پوست ميشه!!
    البته اين رو هم بگم از نيکوتين که اين ماده ميتونه در درمان آفت دهاني و بيماري کوليت اولسروز استفاده کرد اما نه به عنوان سيگار، بلکه از چسب هاي نيکوتين استفاده ميشه.
    از بيماري هاي شايع که مرور ميتونه دامن گير بشه کم شدن ميل جنسي در مردان و همچنين سقط جنين و يا ايجاد ناباروري در زنان.
    مضرات زيادي داره اين سيگار...
    از پرگويي که کردم عذر خواه ميکنم.
    پاسخ

    تشكر از توضيحات مفيدي كه فرموديد. غرض نگارنده اين بود كه بگويد: «كسي كه تنها چهار متر از خيابان را مي‌بيند، وقتي براي تمام جهانيان نسخه بپيچد، چه نسخه خنده‌دار و مضحكي خواهد شد! هزاران آسيب را نمي‌بيند و از آن‌ها غفلت مي‌:كند. حالا انسان امروز، با ديدن بخشي از واقعيت، براي بشريت نسخه پيچيده و شده سبك زندگي امروز ما، نه آخرت را ديده، نه قبل از تولد را، و نه حتي همه جاي همين دنيا را. تفاوت دين الهي با مكاتب انساني همين است. تشكر از توجه و عنايت شما به نوشته‌هاي حقير. موفق باشيد.


    محشر مي نويسي

    شايدم من محشر مي خونم

    پاسخ

    يحتمل شما نگاه‌تان گرم است و قوي. تشكر
    سلام و رحمت خدا برشما. البته نوشته ي خوب شما آنقدر شفاف و روشن و البته شيرين است که بي شک هرخواننده ي فهيمي به پيام مطلب دست خواهد يافت و بعيد است کسي از اين رهگذردچار انحراف شود و يا کار به ترور شما بکشداگر چه دراينصورت هم مأجور هستيد ان شاء الله :) اما درخصوص اسم نويسنده درتيتر،بسته به سلايق افراد والبته نوشته ها متفاوت است، حقير درمدتي که درخدمت دوستان بوده ام درخصوص مطالب مفيد و دست اول و ناب باتوجه به کوتاه و بلندبودن عناوين و امکان اضافه کردن اسامي نويسندگان ارجمندباتوجه به محدوديت تعداد حروف درعناوين به نظرم امده که اين کار درتيتر زني مفيد و به جاست.حالا اگر اين هم به ترور شما کمکي کند که البته حقيرهم دراجرتان شريک مي شوم :)) درهرصورت هميشه از مطالب خوب شما بهره مند مي شوم .درپناه خداوند باشيد.

    پاسخ

    آجرك الله في‏الدارين! خيلي سپاس. بزرگواري فرموديد با اين پاسخ سرشار از محبت. غرض از آن مطلب هم فقط يك جور شيرين‏كاري بود :) وگرنه بنده كه به تمامي منتخبين ملّت احترام مي‏‏گذارم و ارادت تامّ و تمام دارم، خصوص منتخبين دبيري پارسي‏بلاگ كه خانه خودمان است و نسبت به آن حسّ متفاوتي داريم. شهر ما خانه ما كه گفتند همين پارسي‏بلاگ است. ممنون از همه دبيران زحمتكش. پايدار باشيد!
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ چهارشنبه 27 ارديبهشت 91 نوشته (فلسفه سيگار؛سيدمهدي موشَّح) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    تشكر. ولي يه سؤال: يه وقت نكنه جوان‌هاي مردم منحرف شوندها...! غرض نويسنده اين بود كه بگويد كسي كه زاويه نگاه «كوچكي» دارد و تمام جهان را از منظر دكه سيگارفروشي مي‌بيند، اگر فلسفه‌بافي هم كند، فلسفه نادرستي خواهد داشت. چه بسا فيلسوفاني كه همين نقص در انديشه‌شان يافت مي‌شود. يك وقت نرويد سيگاري شويد بگوييد فلاني گفت خوب است! (خودم هم سيگار را ترور كنم :) اما يه سؤال ديگه: نديده بودم در عنوان مطلب مجله، نام نويسنده را هم بگذارند! نكند ترور نويسنده هم منظور بوده است؟! :]