• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : درباره چند همسري
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + بخش خصوصي، قانونگذاري 
    اينکه در متن آمده است اين رؤيا فقط در بهشت، پس از مرگ، آن‌طور که خدا در کلام خويش وعده داده است، تصريحي ندارد که چندشوهري براي زن در بهشت خواهد بود؟ و اگرنه، اين تفاوت بين مرد و زن در بهشت چه فلسفه اي دارد؟ به همين ترتيب رابطه زناشويي بين غلمان و مردان در بهشت جايز است؟ اگربله با خبث ذاتي اين عمل، جواز آن در بهشت قابل توجيه است؟ خصوصا که مي گوييم شراب در بهشت مسکر نيست و شراب دنيوي نيست.فارغ از درستي يا نادرستي اصل چندهمسري گويا دليل اينکه تعداد فيلم و سريال هاي شبکه هاي خصوصي پخش، با موضوع چندهمسري محدود است مخالفت نهادهاي رسمي با دادن مجوز توليد به اين موضوع است سوال اين است محدود کردن ترويج و توليد فيلم و سريال با موضوع چند همسري با بودجه بخش خصوصي کار درستي است؟ ، گمان کنم تسهيلات فرزند آوري مثل وام ازدواج دويست ميليوني يا زمين دويست متري رايگان يا قرعه کشي خودرو، به همسران دوم به بعد تعلق نمي گيرد اين قانونگذاري کار درستي است؟اساساً گويا تنها روش قابل قبول براي تلقيح مصنوعي فقط چندهمسري است و اگر تخمک از زن ديگري گرفته شود در واقع مادر واقعي اوست و بهتر است براي هميشه همسر فرد باقي بماند. زن در سي و خرده سالگي يائسه مي شود و به همين دليل اساساً تمايلات جنسي اش خيلي کم مي شود در حاليکه مرد همان تمايلات جنسي سابق را دارد و اين سرد شدن جنسي زن مشکل ايجاد مي کند
    پاسخ

    فرمايش بسيار زيبايي دارند آيةالله جوادي آملي، در درس تفسيرشان، با اين مضمون كه «انسان نه زن است و نه مرد». توضيح ايشان اين است كه «انسان به بهشت وارد مي‌شود، پس همه از يك جنس هستند و زن و مرد ندارند. زن و مرد بودن لازمه اين دنياست براي توالد و تناسل». بنابراين اگر بحث از حوري مي‌شود براي همه است و مسأله فرزندآوري چون مطرح نيست هيچ‌كدام از احكام مربوط به اختلاط مياه در آن وارد نمي‌شود. البته بنده صرفاً نظر ايشان را نقل كردم و اگر به توضيح بيشتر نياز يا اشكال و نقدي بر آن داريد، بايستي به كتاب تفسير ايشان مراجعه بفرماييد. ياعلي