• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : دامنه و محدوده تمام IPهاي ايراني (Iran\s IP index)
  • نظرات : 6 خصوصي ، 16 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + حبيب زاده 
    سلام و عرض ادب.
    آيا اين ليست همچنان صحيح هست يا تغيير کرده? اگر تغيير داشته تغيير در جهت آي پي هاي موجود در ليست هست يا تغيير شهرهاي همين ليست و يا نه اينها تغييري نداشته و شايد فقط تعدادي اضافه شده باشد نهايتاً ؟ ممنون از راهنمايي
    پاسخ

    سلام. براي جمع‌آوري اين اطلاعات يك برنامه نوشتم تا داده‌ها را از سايت https://www.iplocation.net استخراج كند. يعني يك به يك آي‌پي‌ها را ارسال كردم و شهر و شركت ثبت شده را دريافت. اطلاعي ندارم آيا تغييري كرده است در سال‌هاي اخير يا خير. مي‌توانيد با اين سايت يا سايت‌هاي مشابه بررسي بفرماييد.
    + new 
    سلام استاد با سپاس فروان از زحمات چندين ياله شما در راه تحقق ارمانهاي انقلاب ?_?
    دوست من همين جدول در فرمت xml مي شه با چند دستور ساده در توابع (حتي منسوخ شده )لينوکس به کسري از دقيقه بگيري
    دستت درد نکنه ولي ايستا يا داينا بودن محدوده براي هر isp رو اگر مشخص ميکردي خوب مي بود....
    پاسخ

    سلام. خب من همين‌قدر بلد بودم. دانش بيشتري نداشتم. كار با لينوكس را هم ياد نگرفته‌ام. معذرت. إن‌شاءالله شما بتوانيد باقي كار را به انجام برسانيد. :)
    + عليرضا 
    سلام اقا مهدي اگه ميشه راه ارتباط شخصي با خودتون رو برام بفرستيد .
    پاسخ

    سلام. مي‌توانيد از طريق ايميل movashah@gmail.com مطلب خود را ارسال بفرماييد. در خدمت هستم. ياعلي
    با سلام
    اين آدرس سايتي که دادم باز نميشه هر کاري ميکنم
    پاسخ

    اگر منظور شما نشاني http://db-ip.com است، همين الآن امتحان كردم و باز شد. كدام آدرس را مي‌فرماييد كه باز نمي‌شود؟
    + farzin 
    سلام خسته نباشيد من ميخواستم بدونم چه جوري اي پي يک شهرو پيدا کنم لازم دارم اگه ميشه به شمارم پيام يا تلگرام کنيد بگيد 0901662772
    پاسخ

    سلام. اين شركت http://db-ip.com فهرست ipها را بر اساس شهر براي دانلود قرار داده. البته بخش رايگان آن اطلاعات كامل شايد نداشته باشد، ولي با پرداخت هزينه اطلاعات بيشتري ارائه مي‌نمايد. يك مسأله مهم در كشور ما اين است كه ظاهراً اطلاعات دقيقي بر اساس شهرها وجود ندارد و اگر وجود هم دارد، ارائه نشده. موفق باشيد.
    تشکر از سايت خوبتون.
    پاسخ

    موفق باشيد.
    + محمود 
    سلام وبلاگ خيلي خوبيه!
    چند وقتي ميشه همچين وبلاگ پور توپي نديده بودم!
    چقدر زيادي توضيح داديد! :D
    راستي .ini هم ويروسي چند لايه استفاده ميکنه براي اينکه شکل اي کون فايل رو تغيير بده مثلا همچين ويروسي روي رايانه من بود منم فکر کردم يه فايل رو چند بار دارم و پاک کردم و يا اين که بجه باز کردن برنامه مورد نظر من رفتم يه برنامه باگ داره باز کردم!
    اين قضيه هنوز ديده ميشه!
    بازم از اطلاعات شما متشکرم!
    راستي شما خوزستاني هستيد؟
    پاسخ

    خير، خوزستاني نيستم. تشكر. موفق باشيد.
    + [...ادامه پاسخ] 
    ... ما روت‌سرورهاي پسيو مي‌توانيم داشته باشيم، همين‌چيزي كه الآن هم داريم، يعني اين‌كه سرور ما برود و DNSها را از سرورهاي جهاني بگيرد و در اختيار كاربران بگذارد. كاري DNSسروهاي معمول پاپ‌ها انجام مي‌دهند. خب اين سرعت دسترسي ما به سايت‌ها را افزايش مي‌دهد. اما اگر روت‌سرور فعال، به همان معناي روت‌سروري كه مدّ نظر شماست، اين به معناي اين است كه ما هم مي‌توانيم DNS تعريف كنيم و ساير روت‌سرورهاي دنيا و همچنين DNSسرورها از ما كپي كنند. يعني ما هم جزيي از متصل‌كننده‌هاي نام در حوزه‌هايي غير از ir بشويم. زيرا روت‌سرورها همديگر را مي‌شناسند و عمليات رپليكيت روي ديتابيس‌هاي هم انجام مي‌دهند و به محض اين‌كه در يكي از آن‌ها يك دامين تعريف شد، در باقي هم ثبت مي‌شود. هر چه ما اين قبيل خدمات را در داخل كشور راه‌اندازي نماييم، براي وقتي كه اينترنت جهاني مختل شود آمادگي بيشتري خواهيم داشت. تصور بفرماييد يك روز اينترنت ما را هم تحريم كنند و چند ارتباط اصلي ما را با شبكه جهاني مسدود نمايند، ما داخل كشور خود ارتباط را از دست نخواهيم داد و هاست‌هاي داخلي مي‌توانند به كاربران داخلي سرويس دهند. در هر صورت ما از گذشته دور روت‌سرور حوزه ir را داشتيم و تمام سرورهاي دنيا براي ترجمه دامين‌هاي ir‌ به اين سرور مراجعه مي‌نمايند. بحث سر com و net و حوزه‌هاي ديگر است. موفق باشيد.
    پاسخ

    (البته فراموش نكنيد اين خبري كه به آن اشاره داريد حاكي از راه‌اندازي يك روت‌سرور نيست، بلكه تنها يك كپي رسمي از آن است. يعني نمايندگي چند حوزه را از چند شركت دنيا مي‌گيرد و در ليست رپلكيت‌هاي آن شركت‌ها قرار مي‌گيرد، تا در صورت ثبت هر دامنه جديدي، آناً در اين سرور هم كپي شود! بنابراين همچنان غير از ir هيچ روت‌سرور مستقل ديگري در كشور نداريم!)
    + مرتضي 

    سلام مهندس جان
    اقا ممکنه راهنمايي کني که با توجه به اينکه تعداد آي پي ها در ايران رشد چنداني نکرده، آيا در اينده و دراز مدت چه مشکلي براي کاربران ممکنه ايجاد شود؟
    سوال ديگه اينکه، تو خبرا خوندم که در کشور ما با موافقت سازمان هماهنگي شبکه اروپايي نشانه هاي اينترنتي «رايپ»، يک سرويس دهنده DNS اصلي – کپي ROOTDNS – در ايران ايجاد شده است و قراره يکي ديگه هم ايجاد بشه. مزيت واقعي اين مسئله چيه؟ وقعاً خيلي مهم و تحول بزرگ محسوب ميشه؟ نبودنش چه مشکلاتي داره؟
    ممنون ميشم راهنمايي ام کني
    با سپاس
    پاسخ

    سلام. تعداد آي‌پي‌ها ديگر قابل افزايش نيست. چهاربايت ديگر نمي‌تواند بيش از اين، آدرس‌دهي كند. اما نسخه IPv6 فضاي جديدي را گسترده. طبيعتاً به زودي در ايران نيز به كار گرفته خواهد شد. تمامي نسخه‌هاي جديد سيستم‌عامل‌ها نيز از آن پشتيباني مي‌كنند. البته اگر IP‌ هم كم باشد مشكل چنداني متوجه كاربران عادي نخواهد بود. زيرا ما كاربران عادي كه از IP هاي مستقل و استاتيك كه معمولاً استفاده نمي‌كنيم. ما IPهاي مشترك داريم و از اين بابت اتفاقاً بهتر ردپاي‌مان در اينترنت گم و گور مي‌شود! مگر كساني كه دنبال راه‌اندازي سرور و فعاليت‌هاي خدماتي گسترده‌تر باشند. البته، تنها يك مشكل كم‌كم زياد مي‌شود؛ بعضي سايت‌ها وقتي از يك IP‌ مورد حمله قرار مي‌گيرند آن را بلاك مي‌كنند، يا مثلاً سايت‌هاي دانلود،‌ بعد از اين‌كه حجم مشخصي از يك IP دانلود مي‌شود. حالا شما وارد سايت مي‌شويد و چون IP‌ مشترك با فرد ديگري داريد، شما نيز بلاك شده‌ايد! اما مسأله ديگري بعيد مي‌دانم متوجه كاربران عادي شود. اما درباره روت‌سرورها، تقريباً هر ISP براي خودش DNS server دارد. تمام روترها نيز يك روت‌تيبل دارند كه IPها را در آن نگهداري مي‌كنند. مثلاً شما تا به اينترنت مخابرات بپيونديد، فوراً DNSهاي رايانه شما را روي سرورهاي خودش ست مي‌نمايد. حاصل كار هم اين مي‌شود كه با وارد كردن مثلاً دامين parsiblog.ir بلافاصله به IP آن ارجاع داده شده و به سرور آن مرتبط مي‌شويد. ما سال‌هاست كه يك روت‌سرور در كشور داريم. زيرا حوزه ir را از وقتي كه مركز تحقيقات فيزيك گرفت، روت‌سرورهايش را خودش راه‌اندازي كرد. اما بحث سر روت‌سرورهايي‌ست كه ساير حوزه‌ها را هم پشتيباني نمايد. ...
    + احسان 
    سلام دادا ب اين ايميل من sun86452@gmail.com
    ادرس سايت هاي ک ويروس با شن و اموز ش هک تو ش باشه سپاس
    پاسخ

    سلام. متوجه امر شما نشدم!
    + برهاني 
    آقاسيد سلام
    مي تونيد برام مشخص کنيد که آي پي ذيل از کجا براي بنده ايميل ارسال کرده و موقعيت آنها ( کافي نت ، شهر ، خيابان .. )
    2.147.128.48 و91.98.46.234
    ممن.نم
    پاسخ

    سلام. براي اين موارد به سايت‌هايي مانند: http://iplocation.net و http://ip2location.com/demo مراجعه بفرماييد. البته اين سايت‌ها نيز حداكثر شركت اصلي مالك IP را مشخص مي‌فرماييد كه در مورد اولي ايرانسل و براي دومي پارس‌آن‌لاين است. اما كلاً اطلاعات بيشتري در اختيار نمي‌گذارند و بنده نيز اطلاعات بيشتري ندارم. موفق باشيد.
    + کيوان 

    37.63.179.169

    مهندس اي پي من اينه
    چرا تو ليست شما نيست
    از اسيا تک گرفتم

    پاسخ

    دليل آن بسيار ساده است، IPها خريد و فروش مي‌شوند و كم و زياد مي‌"گردند. فهرستي كه بنده ارائه كردم همان‌طور كه در پي‌نوشت مطلب آمده است، تا تاريخ اول خرداد 1390 به روز است. يعني حدود يك‌سال و اندي است كه به روز نشده. حالا به اين نشاني برويد: http://www.ip-address.org. اطلاعات مربوط به IP شما اين است: Asiatech Telecommunication Inc. اگر فرصت داشتيد و توانستيد فهرست بنده را به روز كنيد، متشكر مي‌شوم يك نسخه هم در اختيار بنده بگذاريد. من براي دريافت كامل آن اطلاعات يك نرم‌افزار نوشتم و اطلاعات هر رنج 256تايي را از همين سايت گرفتم و در يك بانك كوچك ذخيره كردم. متأسفانه تمام اطلاعات مذكور به صورت كامل در اينترنت يافت نمي‌شود، يا شايد من نيافته باشم. در هر صورت كافيست از سايت ipaddresslocation.org رنج كامل IPهاي ايراني را بگيريد و سپس دسته‌دسته كرده و تك به تك اطلاعات Whois هر كدام را از سايت‌هاي اين‌چيني دربياوريد و ذخيره كنيد. براي من اين كار چندين روز طول كشيد. يعني نرم‌افزار چند روز مشغول كار بود تا موفق شود. ياعلي
    سلام بر شما
    من نتوانستم به فايل اکسل حاوي اي پي ها دسترسي پيدا کنم اگر زحمتي نست لطف کنيد برام ارسال کنيد. متشکر ميشم
    پاسخ

    سلام. طبيعي است كه نتوانيد، چون نشاني com سايت شخصي بنده مدتي است اكسپاير شده و دومين آنقدر گران شده كه نتوانسته‌ام تمديد نمايم! لذا از همان دومين ايراني بايد استفاده كرد. كافيست از اين نشاني دانلود كنيد: http://movashah.ir/o/nIPs.rar
    + احسان 

    عالي بود

    دستتون درد نکنه

    پاسخ

    قابل شما را نداشت :)
       1   2      >