• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : آدمكان ِ الكي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    پيشنهاد مي کنم در بهار پيش رو به باغ زيباي کتابخانه فرهنگستان علوم سري بزنيد. ساختمان آن در تپه هاي سرسيز کنار اتوبان حقاني قرار دارد. فکر کنم از مترو حقاني بتوانيد به راحتي به آن دسترسي پيدا کنيد. شهرداري هزينه نگهداري باغ زيباي فرهنگستان علوم مي پردازد بنابراين متعلق به همه شهروندان تهراني و مهمانان آنها از شهرستان ها و خارج از کشور است. جاي خوبي براي قدم زدن و انديشيدن و بحث و نظر و مطالعه است. باغ کتاب و نمايشگاه هاي علمي هم در همان محوطه است. کتابخانه ملي هم در همان نزديکي است. مجموعه خوبي است. کيف و لذتش را ببريد که مال مشترک شهروندان تهراني است که از جيب آنها توسط شهرداري تهران تأمين شده هست!

    هزينه نگهداري و آبياري از فضاي سبز اين موسسات توسط شهرداري تهران تأمين مي شود (يعني از جيب شهروندان تهراني) و به همين دليل به دستور شهرداري تهران اين موسسات ديوار اطراف فضاي سبز خود را برداشته اند و شما مي توانيد در تمام روزهاي تعطيل مثل روز اول عيد نوروز يا روز عاشورا که همه جا تعطيل است به راحتي در فضاي سبز اين موسسات مطالعه کنيد،

    به همين ترتيب هزينه نگهداري و آبياري از فضاي سبز بسياري از موسسات حوزوي و دانشگاهي قم توسط شهرداري قم تأمين مي شود (يعني از جيب شهروندان قمي) ولي نه تنها ديوار اطراف فضاي سبز اين مراکز جمع آوري نشده بلکه به هيچ عنوان اجازه ورود به ديگران داده نمي شود.
    بطور در لينک زير گفته شده است که دادستاني به شهرداري قم دستور داده است در محوطه مربوط به دانشگاه امام صادق (ع) درختکاري کند
    http://www.tabnakqom.ir/fa/print/722399
    پاسخ

    ممنونم از پيشنهاد خوبتون. مي‌گذارم در برنامه نوروز 1399. قطعاً فرزندانم هم خوشحال خواهند شد. لطف فرموديد و سپاسگزارم. :)
    شما خودتان گويا در تعطيلات نوروز آنجا رفته ايد، کار کردن در تمامي روزهاي پنج شنبه و تعطيلات رسمي در باغ کتاب امکان دارد مگر برخي تعطيلات بسيار مهم مثل راهپيمايي 22 بهمن که تا ظهر تعطيل است در استان مقدس قم شما با وجود دهها هزار طلبه زن و مرد و هزاران موسسه و دانشگاه و موسسه پژوهشي هيچ کتابخانه اي در روزهاي تعطيل باز نيست. و تعداد خيلي کمي کتابخانه قبل از ساعت هشت صبح و يا بعد از ساعت هشت شب باز است.
    پاسخ

    ممنونم از پاسخ شما. البته منظور حقير «كار كردن» نبود. كتاب‌فروشي‌هاي باغ كتاب را عرض كردم. ما هر چه فروشگاه ديديم تعطيل بود. ولي شما در شناخت بيشتر كافي‌شاپ‌هاي كشور تخصص داريد. توجه‌تان ظاهراً بيشتر به كافي‌شاپ باغ كتاب است. سپاس.‌ راستي هنوز «استان مقدّس قم» را به نام خودم نتوانسته‌ام سند بزنم. بنابراين اضافه «استان مقدّس قم» به «شما» نمي‌تواند اضافه مِلكي باشد. شايد نوع ديگري از اضافه مدّ نظر شما بوده است. در پناه خدا. :)
    + ... 
    سلام
    عکسها مال تابستونه؟
    لباس سيدمرتضي بنظر کامواست؟!
    پاسخ

    سلام. روزهاي آخر اسفند است و اول فروردين كه رفته بوديم تهران. ما سالي يك‌بار تهران مي‌رويم و آن هم نوروز است. اين تصاوير و ماجراها مربوط به نوروز امسال مي‌شود. ممنون از توجه‌تان. فقط چرا ديگر با همان نام «سميرا» يا «حيران»‌ نمي‌نويسيد؟ مگر قبلاً با اين نام‌ها نمي‌نوشتيد؟ :)
    بخش «لمکده» باغ کتاب و بخش «ميز پژوهش» باغ کتاب پياده سازي تجربه کار کردن در کافي شاپ غربي ها در باغ کتاب تهران است، زيرا به دليل گراني بسيار زياد زمين در ايران، امکان کار کردن در کافي شاپ در ايران نيست، غربي ها معمولاً با سفارش يک قهوه ساعتهاي طولاني به رايگان در کافي شاپ کار مي کنند.

    https://reserve.bagheketab.ir/%D8%B9%D8%B6%D9%88%DB%8C%D8%AA?returnurl=%2F%D9%85%DB%8C%D8%B2-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4


    https://bagheketab.com/places/ID/317/%D9%85%DB%8C%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4


    https://reserve.bagheketab.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/ImageHandler.ashx?Width=800&Height=350&HomeDirectory=%2fPortals%2f0%2f&FileName=images%2fnews%2fdesk.jpg&PortalID=0&q=1&s=1

    https://www.instagram.com/p/B0f5Rjqn5eA/

    https://bagheketab.com/Portals/0/Images/places/%D9%85%DB%8C%D8%B2_%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4.jpg

    https://bagheketab.com/Portals/0/Images/places/%D9%85%DB%8C%D8%B2_%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B42.jpg

    https://bagheketab.com/Portals/0/Images/places/miz%20(1).jpeg

    https://bagheketab.com/Portals/0/Images/places/miz%20(2).jpeg

    پاسخ

    نظرات ارائه شده توسط مراجعه‌كنندگان لمكده را خواندم. تقريباً همه ناراضي بودند!