• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : يلداي تاريخ گذشته
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محمد مرادي 
    اينکه بخواهيم با نگاه "تاريخ گذشته" به عقايد و رسوم ها توجه کنيم، شايد خيلي هايشان را از دست بدهيم. حتي آنهايي که امروز براي من و شما ارزش دارند تاريخشان گذشته است.
    شب يلدا براي خود من هم مهم نيست، ولي با نگاه شما به آن کاملا مخالفم. نوروز ولي بنظرم ارزشمند است.
    در کل جامعه ما امروز بايد ارزش هاي مذهبي و تاريخي خودش را حفظ کند. مخصوصاً با هجوم فرهنگ هاي بيگانه، وقتي ارزش هاي قديمي خودمان را از دست بدهيم و برايشان جايگزين نداشته باشيم، برايمان جايگزين هاي نامناسب پيدا مي شود.
    پاسخ

    از اين‌كه نظر خود را بيان فرموديد متشكرم.
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ يكشنبه 97 دي 9 نوشته شما با عنوان يلداي تاريخ گذشته برگزيده شده و در جايگاه تيتر يک در مجله پارسي نامه قرار گرفته است. دبير تحريريه ي اين انتخاب غزل ِ صداقت و دبير سرويس آن هما ص بوده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    ممنون از لطف شما.
    + منير الدين شيرازي 
    ممنون از پاسخ شما منم نظر خاصي نداشتم فقط کنجکاو شدم
    پاسخ

    در پناه خدا.
    اين منير الدين شيرازي همان استاد شماست؟

    به عنوان نمونه اي ديگر، مي توان به اين گفته منيرالدين شيرازي، از شاگردان آيت الله خميني در نجف، اشاره کرد که شش سال بعد از درگذشت آيت الله روحاني، در کتاب خاطرات خود و در دفاع از انتساب اين مرجع تقليد به ساواک نوشته است: "اگر کسي آب به آسياب ابليس ريخت، نفس همين امر براي انتساب به ساواک کافي و از هر سندي بالاتر است."
    http://www.bbc.com/persian/iran-features-46593800
    پاسخ

    سيدمنيرالدين حسيني الهاشمي شيرازي. بله، ايشان مؤسس دفتر مجامع مقدماتي فرهنگستان علوم اسلامي قم مي‌باشند. بنده نيز سه ماه قبل از وفات ايشان موفق به شركت در بعضي جلسات درس‌شان شدم. سال 1379. كتاب خاطرات ايشان، در حقيقت چند جلسه مصاحبه مركز اسناد انقلاب اسلامي با ايشان زير نظر آقاي روح‌الله حسينيان است. من آن كتاب را پس از چاپ خريده و كامل خواندم. مطالب بسيار جالبي از بحبوحه انقلاب است. اتفاقاً يك فصل درباره تأسيس فرهنگستان بوده كه از كتاب حذف شده، چون چندان مرتبط با موضوع بحث نبوده است. آن فصل را هم پيدا كردم و خواندم. اما درباره با نظر ايشان نسبت به آيت‌الله روحاني چيزي نمي‌دانم و يادم نيست چيزي در آن كتاب در اين رابطه ديده باشم. در پناه خدا.