• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : سس ِ كيوي
  • نظرات : 9 خصوصي ، 6 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    عالي بود ممنونم.
    سلام
    ازتون ممنونم
    ثابت قدم باشيد
    پاسخ

    سلام. سپاس از دعاي خوب شما.
    + .... 
    سلام
    ميدونم که استاديد تو اين زمينه ها
    ولي دلم خواست بفرستم:)
    http://www.sooran.com/fa/recipes/1699/

    http://www.sooran.com/fa/recipes/search/q-%D9%86%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%B3%D8%B1%D8%AF/

    ببينيد. جذابه و خيلي هاشونم خوشمزه س
    من امتحان کردم
    پاسخ

    سلام. ممنون. لينك‌ها خيلي جالب بود. ولي سؤال من اين است: تركيب اين مواد از نظر سلامتي چطور است؟! مي‌دانيد كه ماست اسيد لاكتيك دارد و كيوي نيز سرشار از اسيد است. سؤال اين است كه مخلوط كردن آن‌ها با هم آيا مي‌تواند تعادل PH‌ خون را به هم بزند و آن را اسيدي كند؟! چيزي كه ما معمولاً با واژه «سردي» از آن ياد مي‌كنيم. يكي از دوستان مي‌گفت اگر مي‌خواهي گوشت را كباب كني، چند دقيقه در كيوي قرار بده، كاملاً نرم مي‌شود! و تأكيد مي‌كرد اگر بيشتر بماند، گوشت بافت خود را از دست داده و له مي‌گردد! يعني قدرت اسيدي كيوي اين‌قدر زياد است! چنين اسيد قدرتمندي با معده بيچاره ما چه مي‌كند؟! با دندان‌هايمان چه؟! شايد مطلع باشيد كه سال‌هاي اخير خوردن آب‌هاي قليايي در كشورهاي غربي زياد شده است. طوري كه اصلاً آب معدني‌هايي‌هايي با عنوان «آلكالاين» توليد و عرضه مي‌كنند و به مردم توصيه مي‌كنند در آب خوراكي اندكي جوش‌شيرين بريزند! زيرا مدعي هستند اسيدي شدن خون براي اندام‌هاي داخلي بدن انسان مضرّ است! http://www.healthline.com/health/food-nutrition/alkaline-water-benefits-risks#risk-factors تشكر.
    + محمد 
    مشکل ما اينه که همه چي تخصصي شده و مثلا يه دکتر جامع نگر نيست
    مثلا جالبه بدونيد «حکبم» هاي قديم در ادويه هايي که ما به غذاهاي خودمون اضافه مي کنيم نقش داشتند و يکي از دلايل لذيذ بودن غذاهاي ايراني همينه که تعادل دارند و با به اصطلاح با مصلح خودشون مصرف مي شن.
    اين تخصصي شدن علوم ظاهرا بيش تر مشکل زا شده
    فکر مي کنم علماي قديم که علوم مختلف رو ياد مي گرفتن به مراتب حکيمانه تر تصميم مي گرفتن
    نمونه اش شيخ بهايي (ره) که مثلا آثار مهندسي اش هنوز هم جاي تعجب داره

    طولاني شد ببخشيد
    پاسخ

    بله. چنين است. علوم ميان‌رشته‌اي بيشتر بوده در گذشته. جالب اين‌كه داشتم چند وقت پيش درباره نظام آموزش و پرورش كشورهاي ديگر مطالعه مي‌كردم، به مطلب جالبي در نظام آموزشي فنلاند برخوردم. تمامي درس‌هاي مرسوم را حذف كرده‌اند و به جاي آن‌ها، دروس ميان‌رشته‌اي را تدريس مي‌كنند. «در يک اقدام عجيب، نظام آموزشي فنلاند تدريس مواد درسي معمول را کنار گذاشته و ديگر دروسي تحت عنوان شيمي، رياضي، جغرافيا و تاريخ تدريس نمي شوند. به عبارت ديگر مدارس فنلاند تدريس زمينه هاي درسي گذشته و سنتي را متوقف کرده و آن را با تدريس موضوعات جايگزين کرده است. براي مثال دانش آموزان دروس کاربردي مي خوانند که در آن ها مجموعه اي از دانش و مهارت هاي متنوع از محاسبات رياضي پيشرفته تا تاريخ و بازاريابي وجود دارد مثلا درسي تحت عنوان "مديريت کافه تريا" که در اين درس هم از رياضيات، هم اصول مديريت و حسابداري، هم زبان خارجه براي ارتباط با جهانگردان و غيره استفاده شده است». در پناه خدا.
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ شنبه 96 دي 16 نوشته شما با عنوان سس ِکيوي برگزيده شده و در جايگاه تيتر يک در مجله پارسي نامه قرار گرفته است. دبير تحريريه ي اين انتخاب هايدي و دبير سرويس آن منيره غلامي توکلي بوده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    حقيقتاً سپاسگزارم. منّت گذاشتيد. تشكر.