• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : شايد آخرين بچه مدرسه اي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 9 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + دانوش 
    با سلام
    سايت شما توجهم را جلب کرد، تصميم گرفتم رندم وار مطالبي را انتخاب و بخوانم...
    از لحاظ انديشه بسيار با شما فاصله دارم ، اما اين مطلب راجع به تکنولوژي و هجوم بيهوده سيل اطلاعات کم ارزش به زندگي انسانها را کاملا قبول دارم...
    موفق باشيد
    پاسخ

    سلام. لطف داريد به حقير كه توجه نموديد. متشكرم.
    + پايان نامه نويس 
    خيلي ممنون خيلي مفيد بود
    پاسخ

    موفق باشيد.
    + پايان نامه نويس 
    سلام مجدد، يک سؤال مهم، اگر بگذارم بطور اتوماتيک به ويندوز ده ارتقاء پيدا کند، کداميک از نرم افزارهاي نور با ويندوز ده مشکلي ندارند؟، اکثرا من آخرين نسخه نرم افزارهاي علوم اسلامي را نصب کرده ام ، کتابخانه اهل بيت (ع) توليدي معجم فقهي، مکتبة الشامله، جوامع الکلم، کداميک با ويندوز ده مشکل دارند و کداميک مشکلي ندارند؟ با تشکر مجدد
    پاسخ

    يكي از مشكلات ما نرم‌افزارهايي هستند كه بدون اجازه ما نصب مي‌گردند و منابع سيستم را به خود اختصاص مي‌دهند. مثلاً كافيست يك‌بار يك پرينتر را به رايانه‌تان متصل كنيد و درايور آن را نصب كنيد. كلي سرويس و ابزار اضافه مي‌شود كه چندتاي‌شان فقط براي آپديت هستند! همين مرورگر كروم، روزهاي اول خيلي سريع و عالي بود. از نگارش 30 به اين طرف آن‌قدر سرويس و ابزار به خودش چسباند كه واقعاً سرعتش از قبل كمتر شد. يكي از كارهايي كه من كردم، بعد از نصب ويندوز، رفتم و كلي از سرويس‌هايي كه نياز نداشتم را غيرفعال كردم. آنتي‌ويروس‌ها هم به جهت اين‌كه ناگزير هستند نقل و انتقالات دستگاه را كنترل كنند، طبيعتاً خواه‌ناخواه سرعت را مي‌كاهند. تا آن‌جا كه مي‌شود خودمان مي‌توانيم با مراقبت‌هايي (مثلاً نگهداشتن كليد Shift هنگام اتصال كول‌ديسك يا گذاشتن CD براي فعال نشدن اتوران‌ها) جلوي نفوذ را بگيريم. حالا اگر هم يك‌وقت ويروسي آمد، سريع C را فرمت كنيم و ويندوز جديد بريزيم. اين به نظرم خيلي راحت‌تر آمد تا استفاده از آنتي‌ويروس. من قبلاً حتي يك‌سال كاسپراسكاي اوريجينال داشتم قديم‌ها، فكر نكنيم مشكل ما فقط كرك بودن آنتي‌ويروس‌هاي‌مان است، من از آن هم راضي نبودم. بالاخره كارهايي مي‌كرد كه Ram و CPU را به خودش اختصاص مي‌داد. فقط يك نكته، سرعتي كه هارد SSD به رايانه مي‌دهد، خيلي از مشكلات را برطرف مي‌نمايد. Word از وقتي كه فرمت خود را به docx تغيير داد، وارد فضاي open source شد، فشار زيادي را متحمل مي‌شود وقتي مي‌خواهد فايل‌ها را باز نمايد. زيرا ابتدا بايد Zip آن را باز كند و يك پوشه موقت بسازد، بعد بيافتد داخل چندين فايل لينك‌شده به هم به صورت تودرتو. قبلاً باز و بسته كردن فايل‌ها بيشتر cpu را درگير مي‌كرد و ram را. الآن كلي هارد درگير مي‌شود. اگر سرعت هارد پايين باشد كه در هاردهاي معمولي هست، مشكل محسوس مي‌گردد. ولي با خريد يك SSD سرعت باز كردن فايل و ذخيره‌سازي زياد مي‌شود. موفق باشيد.
    + پايان نامه نويس 
    خيلي ممنون و تشکر فراوان ، شما آنتي ويروس نداريد؟ منم از فرد ديگري که زياد با اينترنت سرو کار داشت شنيدم چند سالي است آنتي ويروس ندارد، و مشکلي هم نداشته است خوب پس لااقل بعد از روش کردن دستگاه آنتي ويروس را غير فعال کنم.

    ويندوز لب تاپ ويندوز سون ورژن هوم، با سريال اصلي و قانوني است که همراه با لب تاپ خريده مي شود يعني سريال قانوني آن خريده شده توسط خود کارخانه سازنده لب تاپ است که نسخه ويندوز ورژن هوم از نسخه کامل ويندوز سون امکانات اش کمتر است، ويندوزهاي بازار ويندوزهاي کامل است شايد يک دليل کندي همين ويندوز نسخه هوم باشد ولي چکار کنم حيفم مي آيد پاکش کنم ويندوز کامل نصب کنم چون پول خريد ويندوز هوم را هنگام خريد لب تاپ داده ام، يعني سريال ويندوز قانوني است و هنگام خريد لب تاپ ، سريال ويندوز هم با لب تاپ به ما فروخته شده است(از مرکز خدمات حوزه خريدم)(رم هم چهار گيگ دارد). هر چند ظاهراً مقصر اصلي همين ويندوز ورژن هوم است

    ولي آن مورد کامپيوتر هوشمند اگر با همين حدود قيمت هزار تومان کامپيوتر دسک تاپ من را حتي با قطعات دست دوم ارتقاء بدهد عالي است. حتما بررسي مي کنم

    يعني شما الان يک ورد دويست و پنجاه يا سيصد صفحه اي را باز کنيد و در کنار هم يکي دو تا نرم افزار علوم اسلامي در کنارش باز باشد، تايپ و ويرايش در ورد براي شما به شدت کند نمي شود؟؟!!

    پاسخ

    درباره جنيون و اوريجينال بودن ويندوز با شما موافقم، حس عجيبي مي‌دهد كه حذفش نكنيم! لپ‌تاپ من ويندوز ويستاي لايسنس‌دار داشت، كاري كه كردم: ابتدا يك ايميج كامل از هارد گرفتم، سپس فرمت و ويندوز مورد نظر خودم را نصب كردم! به اين روش مي‌توانيد نگراني خود را برطرف نماييد. هر وقت هم قصد فروش داشتيد، ايميج را باز مي‌گردانيد. با آپديت ويندوز موافق نيستم. سال‌ها تلاش مي‌كردم ويندوز خود و تمام نرم‌افزارهاي آن را به روز نگهدارم. آنقدر مشكل داشتم كه نگو. در اين شش‌هفت‌سالي كه هميشه آپديت ويندوز را مي‌بندم، تقريباً بي‌مشكل شده‌ام! سرويس‌پك‌ها مي‌آيند. نسخه‌هاي بعدي هم در راهند، ولي با آپديت، هميشه مشكلاتي در كمين ما هستند! سيصد صفحه مشكلي نيست، چون تجربه آن را دارم، مشكل زماني‌ حاصل مي‌شود كه تنوع استايل‌ها و قلم‌ها زياد شود. يعني وقتي هر تكه از متن يك نقل قول يا پاورقي يا شيوه‌هاي مختلف دارد. ترجيحاً كار تا انتها با يك قلم و چند فرمت ساده انجام شود و در نهايت صفحه‌بندي. نرم‌افزارهاي كامپوتر نور كه واقعاً عالي‌اند، از نظر سرعت و كارآيي. چون در سكوهايي نوشته‌شده‌اند كه خيلي به زبان ماشين نزديك است، من كه چندتا از آن‌ها را گاهي با هم باز مي‌كنم، مشكلي بر نخورده‌ام تا به حال. اما درباره با آپديت، كلاً با آمدن ويندوز 7 مشكلي در آن‌ها پديد آمد كه با يك فايل كه در سايت نورنت گذاشتند، حل شده، كافيست آن را دانلود كنيد و جايگزين dll قبلي نماييد. البته اگر مثل من از نسخه‌هاي قديمي نرم‌افزارهاي نور استفاده مي‌كنيد.
    + پايان نامه نويس کلافه 
    البته منظور از خريد سيستم جديد با رم ddr4، تعداد بالايي از رم مثل هشت گيگ بود مثلا سيستمي با هشت گيگ رم ddr4 بخريم

    در حال حاضر بهترين کيس مرکز خدمات حوزه هم، همان ddr3 است

    پاسخ

    حقيقتش من خودم يك لپ‌تاپ سامسونگ سه سال پيش خريدم از صدراسيستم،‌ اول سميه، كه 6 گيگابايت رم داشت (چون سامسونگ ارزان‌تر از همه برندهاي ديگر بود!). بعد رفتم يك هارد SSD خريدم و جايگزين هارد اصلي خودش كردم. با اين‌كه حجم هاردم از 750 به 120 گيگابايت كاهش يافت، ولي سرعتي كه سه سال است روي لپ‌تاپم دارم اعجاب‌آور است. يعني با اين‌كه تقريباً هر روز كارم با Word است، ولي حقيقتاً به مشكلاتي كه شما فرموديد برنخوردم. حالا اين‌كه باس دستگاه ddr4 باشد، فكر كنم بيشتر به درد تدوين فيلم يا بازي‌هاي گرافيك بالا بخورد تا كار روزمره با Office. مهم اين است كه xp را ترك كرده‌ام، ويندوزي كه پيوسته دچار ويروس و تروجان و هايجكر مي‌شود و كند است. ويندوز 7 نصب كرده‌ام و هيچ آنتي‌ويروسي كه رايانه را كند كند هم ندارم! بعضي نرم‌افزارهاي مقيم حافظه را كه كنار بگذاريد، كاربري ويندوز خيلي بهتر مي‌شود. مشكل حجم بالاي فايل‌هاي Word گمان مي‌كنم بيشتر به كمبود Ram باز مي‌گردد تا سرعت و باس آن. موفق باشيد.
    + پايان نامه نويس کلافه 
    سلام ، وقت بخير، الان پايان نامه سطح چهار مي نويسم ، تعداد صفحات پايان نامه شايد در آينده سيصد صفحه بشود، ,ولي از الان در صفحات شصت و هفتاد، نرم افزار ورد خيلي خيلي کند شده است آيا نمي توان با اقزايش بسيار گران قيمت قطعات کامپيوتر کاري براي سرعت ورد کرد؟ کامپيوترم ضعيف نيست ولي بهرحال اگر يک سيستم با رم ddr4 بخرم مشکل حل مي شود؟ يعني مي توان مطالبي پايان نامه اي با سيصد صفحه را در آن ويرايش کرد ؟ براي تايپ پايان نامه و کتاب کدام پيشنهاد مي شود؟ زرنگار يا ورد يا لاتکس؟
    ظاهراً اکثر مؤسسات علوم اسلامي تحقيقات پژوهشگران در مرحله تحقيق و پژوهش با ورد انجام مي شود يعني چندين فايل ورد تشکيل مي دهند که سيستم ورد کند نشود، ولي بعدا اگر بخواهد بصورت کتاب چاپ شود، کتابهاي که مي خواهد چاپ شودبا زرنگار انجام مي شود، ولي ورد که خيلي کند است و تقسيم کردن فايل هاي ورد هم به نظرم زياد جالب نيست. هيچ راهي به غير از تقسيم کار به چندين فايل ورد وجود ندارد؟
    لاتکس براي علوم اسلامي مناسب است ؟
    کشورهاي عربي پايان نامه هاي خود را به غير از ورد آيا با چيز ديگري مي نويسند؟
    با عرض پوزش از سؤالات پراکنده ام، خلاصه مطلب اين است که در ايران در علوم اسلامي ورد براي انتشار کتاب مناسب نيست، و از زرنگار استفاده مي شود، ولي سؤالم اين است که کشورهاي عربي چه مي کنند؟ اگر ما از زرنگار استفاده مي کنيم آنها چه مي کنند؟ هيچ راه ديگر به غير از تشکيل چندين فايل ورد به جاي يک فايل ورد نيست؟
    اين کامپيوترهاي مرکز خدمات حوزه گران ترين شان ، يک کيس يک ميليون و سيصد هزار تومان است که رم ddr3 است، که البته مثل بقيه کالا ديگر قسطي نيستند و فقط چک دو ماهه مي شود داد، اين را بخرم فايل ورد سيصدصفحه را راحت مي شود ويرايش کرد؟
    پاسخ

    نفرموديد از چه نسخه Word استفاده مي‌فرماييد، يا ويندوز شما چه نگارشي‌ست. ولي اگر با XP كار مي‌كنيد و Word شما هم با پسوند doc فايل مي‌سازد، اگر Ram دستگاه هم پايين باشد، كار تمام است (يعني پايين بودن سرعت در حجم بالاي صفحات طبيعي‌ست)! درباره با زرنگار، هنوز هم كيفيتي كه قلم‌ها در زرنگار دارند اصلاً با Word قابل مقايسه نيست. زرنگار هنگام تراز كردن، كلمات را از نقاطي مي‌كشد كه كاملاً به چشم فارسي‌پسند ما زيبا مي‌آيد. ولي كشش‌ها در Word به آن زيبايي نيستند. از نظر سرعت نيز، چون زرنگار محيط كارش مستقل از پيش‌نمايش است، كند نمي‌شود و سرعت بالايي دارد. اين‌كه در كشورهاي عربي چه مي‌كنند... خبر دقيق ندارم، فقط اين را مي‌دانم كه قبل از اين‌كه ما Word را در ايران به كار ببريم، آن‌ها نسخه‌هاي عربي‌اش را در اختيار داشتند! پيشنهاد مي‌كنم به جاي خريد رايانه، موقتاً Ram آن را افزايش دهيد، يا با مراجعه به شركت‌هاي مورد اعتماد در شهر قم، Cpu را تغيير دهيد. بنده خودم رايانه خانگي را چند وقت پيش بردم «هوشمند» (دم پل صفاييه)، يكي از رفقا معرفي كرده بود، مادربورد و Cpu را عوض كرد، شد LGA، با 50 تومان (البته دست دوم گذاشت). ولي كلي تغيير پيدا كرد در كاركرد. اگر مادربورد را تغيير دهيد خودبه‌خود ddr3 هم مي‌شود. نيازي نيست يك رايانه نو و جديد بخريد. هارد و پاور و درايور نوري و كيس كه تغيير نمي‌خواهد. شايد كارت گرافيك هم تغيير نخواهد. فقط يك مادربورد و cpu و ram. موفق باشيد.
    + مجتبي 
    شايدت با حال بود سيد جان
    يعني احتمال بعدي ها تقويت شده...
    ارادتمنديم
    پاسخ

    من به آينده اميدوارم داداش، رسالت ما در برنامه‌ريزي‌هاي جمعيتي كشور هنوز تمام نشده، دير و زود داره ولي سوخت و سوز نداره! :)
    + سلام 
    سلام
    صبح که بعد از مدتها دوباره اين وبلاگ رو باز کردم از خوندن اخرين پست اونقدر خونم به جوش امد که فقط مي خواستم با تمام قدرت داد بزنم که اين خانم داره دروغ ميگه خيلي خيلي حرفه اي هم دروغ مي گه اونقدر که حتي گاهي منم تحت تاثير قرار مي گيرم و اين رو نمي شه با مطالب يک فرد معمولي با قلم ضعيف يکي دونست بعد رفتم تو سايت رجا نيوز قسمتي که وبلاگ هاي مذهبي رو معرفي مي کنه و بر اي اونها هم همين مطلب رو کپي و پيست کردم فکر مي کردم اينجوري همه ميرن و بهش تذکر مي دن ...البته بعيده کسي اين حوصله رو داشته باشه ..حالا من حرف شما رو که بنظرم منطقي و درسته قبول مي کنم و الان که تکليفم مشخص شد ديگه ناراحت نيستم و حالت اضطرابم از بين رفت ..کاش زودتر از شما سوال مي کردم...خيلي ممنون
    پاسخ

    بنده نيز از مشاهده چنين مطالبي رنج مي‌برم و از ناداني و يا گاهي در بعضي موارد، غرض‌ورزي نويسندگان آن‌ها غصه مي‌خورم. اما چه مي‌توان كرد؟! عصر اطلاعات است. موج سومي كه تافلر توصيف كرده بود، در تحول جامعه بشري. امروز بيش از آن‌كه نگران انتشار اطلاعات نادرست باشيم، بايد در نشر اطلاعات صحيح تلاش ورزيم؛ پابه‌پاي چرندياتي كه كفار پخش مي‌كنند. موفق باشيد.
    + سلام 
    سلام
    مدتهاست اين وبلاگ رو مي خونم:http://nabat.blogfa.com/
    در اکثر پست ها به اسلام و انقلاب مستقيما توهين ميکنه و واقعا صحبت هاش شرم آوره لطفا به عنوان يک مسلمان پيگيري کنيد
    پاسخ

    قديم‌ترها به ما مي‌گفتند: كتب ضاله را نخوانيد و حكم حرمت بر آن بار مي‌كردند. ( http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa15170 ) امروز كه اينترنت آمده، تمام دنيا يك‌آن پيش روي ماست. همه‌جور آدمي در آن مطلب مي‌نويسد، از كافر و زنديق، تا مرتد و منحرف. وسعت و شيوه تعاملي آن هم مانع مي‌شود تا بتوان كنترل روي آن داشت و چنين افرادي را از نگارش خلع كرد، يا مطالب‌شان را حذف نمود. بنابراين درست مانند گذشته، اين بر عهده فرد مسلمان مكلّف است كه خود را حفظ نمايد و از افتادن در مسيرهاي نادرست بازدارد. از اين دست وبلاگ‌ها و سايت‌ها كم نيستند. مطالبي كه شما به آن اشاره فرموديد، در اينترنت فراوان است. اينترنت را مي‌توان به كتابخانه‌اي تشبيه كرد كه مملو از ميلياردها كتاب از ميليون‌ها نويسنده است. آيا شما به كتابخانه كه مي‌رويد، روي هر نوع كتابي دست مي‌گذاريد و هر مطلبي را مطالعه و پي‌گيري مي‌فرماييد؟ قطعاً‌ چنين نيست. راه مبارزه با كلمه باطل، ترويج كلمه حق است. خداوند انسان‌ها را نيز مختار آفريده است، حق و باطل را بشنوند و راه احسن را برگزينند. در اين ميانه اگر فردي تسليم دنياطلبي خود شد و حيات قليل و كوتاه دنيا را انتخاب كرد، عملش وبال خودش خواهد بود و ديگران راهي جز آگاهاندن وي ندارند. من نويسنده اين وبلاگ را نمي‌شناسم و مسئوليت و قدرتي نيز براي برخورد حقوقي با وي ندارم. اگر هم قرار بر پي‌گيري به عنوان يك مسلمان باشد، اين‌قدر اين نويسندگان نادرست بسيارند كه از دست درمي‌روند. اما توصيه مي‌كنم نسبت به مطالعات اينترنتي‌مان همان‌قدر محتاط باشيم كه نسب به غذايي كه مي‌خوريم حساسيم. موفق باشيد.