• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : بازي مقوايي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    اين گيم برد
    lotto
    http://u2s.ir/udqRfgl
    به دو روش مختلف بازي مي شه ممکنه روش دوم گيم برد
    lotto
    شبيه مکانيزم بازي خانواده باشه
    https://boardgamegeek.com/boardgame/51474/wild-world-lotto

    https://boardgamegeek.com/boardgame/30156/art-lotto

    https://boardgamegeek.com/boardgame/54700/mini-bingo
    پاسخ

    بازي‌هايي كه فرموديد بيشتر مربوط به حافظه و به خاطر سپردن جاي كارت‌ها هستند و در متن راهنمايشان هم واژه memory ديده مي‌شود. ولي بازي خانواده يا همان «عقوبة الكذّاب» به نظر مي‌رسد بيشتر برداشتي از بازي «بلوف» باشد. گمان مي‌كنم از آن ايده گرفته شده باشد.
    سلام
    وقت بخير

    الان گيم برد «WHO IS IT?» ساخت چين که در باميلو فروخته مي شود
    http://l1l.ir/6pn
    تا حدي شبيه به همين بازي «خانواده» است که در اينجا معرفي شده است در سايت گيم برد گيگ هم خود اين بازي «WHO IS IT?» دو طراحي شبيه به هم ظاهراً دارد.
    https://boardgamegeek.com/boardgame/6515/who-it
    https://boardgamegeek.com/boardgame/4143/guess-who
    در هر صورت عليرغم اينکه روي کارتن بازي «WHO IS IT?» در حال فروش در باميلو برخي عبارات هشدار دهنده فارسي چاپ شده است تمام کارتها و راهنماي داخل کارتن انگليسي هستند اگر امکان داره يک راهنماي فارسي براي اين بازي قرار دهيد.

    پي نوشت اول:
    بازي اونو هم که در باميلو به قيمت ده هزار تومان فروخته مي شود نيز تمام کارت ها و راهنماي داخل کارتن به همان زبان انگليسي است خوبه اين هم برايش راهنماي فارسي تهيه بشه
    http://l1l.ir/6po
    http://l1l.ir/6pr
    http://l1l.ir/6ps
    پي نوشت دوم:
    قصد داشتم تعدادي از اين محصولات را از اين سايت سفارش دهم به نظرتون سايت قابل اعتمادي است؟ چون به نظر خيلي قديمي مي رسه؟
    http://l1l.ir/6pq

    با تشکر
    موفق باشيد
    پاسخ

    اين بازي «خانواده» با تمام آن بازي‌هايي كه معرفي فرموديد تفاوت دارد. نام اين بازي در حقيقت «مجازات دروغگو» بوده است كه من آن را تغيير دادم. روش بازي هم اين است كه افراد كارت‌ها را به پشت روي صفحه قرار مي‌دهند و لزوماً بايد هر كارت سر جاي خودش قرار بگيرد. اما وقتي شما يك كارت را نداشته باشيد، مثلاً كارت برادر، به ناچار «دروغ» گفته و كارت مثلاً خواهر جاي آن مي‌"گذاريد. ديگران با توجه به اين‌كه از هر كارت بيش از 3 تا نيست، بايد حدس بزنند آيا شما كارت برادر داشتيد يا نداشتيد و دروغ گفتيد. دروغگو تمام كارت‌هاي روي صفحه را جمع مي‌كند. روش بازي را به فارسي ترجمه كرده و پشت جعبه نوشته‌ام. كافيست فايل آن‌را دانلود كنيد و بخوانيد. روش بازي اونو را هم به فارسي ترجمه كردم و در فايل‌هاي آن گذاشته‌ام. لينك دانلود در انتهاي پست وبلاگ قرار دارد. اما آن بازي‌هايي كه شما معرفي كرديد «حافظه‌اي» بود و مربوط به خاطر نگهداشتن جاي هر كارت. موفق باشيد.
    + تکرار شدن کارتها در فايل چاپي 
    با تشکر از توضيحات شما،
    در مورد ورق مربوط به کارتها بنابراين رديف آخر اضافي و براي احتياط و ذخيره هست؟ چون به جاي 24 کارت روي ورق تعداد 32 کارت وجود دارد (بجاي سه رديف چهار رديف چاپ شده است)
    پاسخ

    بله. دقيقاً. البته ما با بچه‌ها گاهي آن كارت‌هاي اضافه را هم در بازي دخالت مي‌دهيم. ولي در اصل بازي، از هر كارت تنها سه عدد وجود داشت. من براي اين‌كه مقوا پر شود، فضاي اضافه را پر كردم. تشكر.
    + تکرار شدن کارتها در فايل چاپي 
    در عکس ديده مي شود که صفخه بازي فقط از يک رديف هفت تايي تشکيل شده است در حاليکه در فايلي که براي دانلود بازي گذاشته شده است، دو رديف هفت تايي روي هم قرار گرفته است (چهارده خانه در مجموع) که ظاهراً رديف دوم زائد است؟
    همچنين در راهنماي بازي گفته شده است که براي هر خانه سه کارت و يک کارت پيرزن در نظر گرفته شده است يعني روي هم بيست و يک کارت و سه کارت پيرزن (بيست و چهار کارت) در حاليکه در ورق کارتها سي و دو کارت وجود دارد و ظاهراً هفت کارت اضافه در ورق وجود دارد.(ظاهراً رديف آخر اضافي است؟)
    پيشنهاد مي شود اگر در بازي اصلي نام انگليسي بازي هم آمده بوده است اسم انگليسي آن را درج کنيد تا امکان بررسي قوانين بازي يا جستجوي مشابه هاي انگليسي بازي آسان بوجود بيايد.
    همچنين به نظر مي رسد قوانين بازي به فارسي در روي جعبه بسيار مبهم توضيح داده شده است.
    تا زدن جعبه و ساخت جعبه بازي از طريق فايل دانلود نيز احتمالاً مشکل است لذا درج راهنمايي براي چگونگي تا زدن مقوا و ساخت جعبه ضروري است

    براي بازي uno هم بهتر بود روي کاغذ کارتهاي خط راهنما براي قيچي کردن و ساخت کارتها درج مي شد همانطور که در کارتهاي بازي خانواده هم محل قيچي کردن کارتها خط کشي شده است. و کار را راحت کرده است
    پاسخ

    در هنگام چاپ، بايد سايز كاغذها و مقواهاي استاندارد را ملاحظه كرد. در بازي «خانواده» من ساخت دو عدد بازي را در يك مقوا بستم. زيرا اسراف است كه نيمي از مقوا را خالي رد كنيد. بالاخره سايز مقوا را كه ما تعيين نمي‌كنيم! پس با هر بار چاپ صفحه بازي، شما براي دو سري بازي، صفحه خواهيد داشت. متأسفانه نام انگليسي روي جعبه اصلي هم نبود! تا زدن جعبه به روش استانداردي‌ست كه خيلي از جعبه‌هاي بازي‌هاي درون مغازه‌ها دارند. يعني من اصلاً جعبه يكي از همين بازي‌هاي مغازه‌اي را باز كردم و شبيه همان‌ها ساختم. روشي‌ست كه بدون نياز به منگنه و چسب، قابل بسته شدن و گير كردن ديواره‌ها در هم است. وقتي بازي «تك» را طراحي مي‌كردم، فرضم بر اين بود كه با تيغ‌هاي برشي كه در مغازه‌ها هست برش انجام مي‌شود. به خاطر همين، خطوط راهنما تنها در كناره‌هاي صفحه قرار گرفته. در حاشيه‌ها علامت‌هاي كوچكي قرار دارد، وقتي آن‌ها را در دستگاه برش تنظيم كنيد، با يك حركت تيغ، كاملاً دقيق برش انجام مي‌شود. اما در بازي «خانواده» چون خودم مي‌خواستم برش بزنم، خطوط را مشخص‌تر گذاشتم تا با قيچي هم بتوان بريد. فراموش نكنيد كه حتي در بهترين حالت برش هم، خطوط ديده خواهند شد. زيبايي و استاندارد بودن كارت‌هاي «تك» به همين است كه خطوط در محصول نهايي ديده نشوند. اما طرح كارت‌هاي «خانواده» خودش حاشيه دارد و خطوط چندان به چشم نمي‌آيند. تشكر از اين‌كه به اين نكات دقت فرموديد. موفق باشيد.
    + حسن 
    سلام، با تشکر از شما که فايل هاي اصلي را در چند مطلب مشابه قرار داده بوديد براي اين مطلب هم آيا امکان دارد که فايل اصلي فتوشاپي بازي ترجمه شده را براي دانلود قرار دهيد؟

    پي نوشت: فکر کنم اگر پرينت بشه و به اين مغازه هاي بخش خصوصي که در زيرزمين مرکز خدمات حوزه قم راه افتاده اند(به جاي آن فروشگاه اصلي مرکز خدمات) داده بشه بفروشند درآمد زا هم باشه
    پاسخ

    لينك‌ها را در انتهاي پست وبلاگ قرار دادم. تشكر.
    + بهشت 
    سخت خونده شد، ولي خوندم
    بي مزه نيست به نظرتون؟ البته سرگرم کننده هست ولي نکته ي خاص آموزنده اي توش نبود...
    پازل شش گوش
    رنگ زدن کوزه ها
    بمب ساعتي و آژيردار کردن اسباب بازي هاي قبلي هر کدام يا آموزنده بود يا هيجاني... ولي اين يکي بازي...
    پاسخ

    آموزنده كه بخواهد اخلاق اسلامي را به كودك بياموزد، خير، نيست. ولي هوش و آمادگي ذهني و دقت را بسيار بالا مي‌برد. زيرا شما بايد حدس بزنيد آيا فردي كه الآن كارت مثلاً «بابا» را گذاشت، اصلاً «بابا» داشت يا نه. اگر بتوانيد متوجه شويد كه نداشته است، او را متهم به دروغگويي مي‌كنيد. به اين ترتيب ذهن بايد كاملاً حسابگري نمايد. من خودم كه به اين روش رسيدم، ولي البته بچه‌ها هنوز اين را كامل ياد نگرفته‌اند. اما مثلاً يك‌بار سيداحمد به من گفت: سه كارت «بابا» پيش من است و شما هر چه بذاري حتماً نادرست است! نكته اين بازي در اين‌جاست. ضمن اين‌كه گمان مي‌كنم بازي با اسامي «برادر و خواهر و مادر و پدر و ...» خودش يك‌نوع توجه ذهني بيشتر به مفاهيم آن‌ها ايجاد نمايد. موفق باشيد.
    + بهشت 
    جالبه
    بازيش چطوريه؟
    بازي خانواده...
    پاسخ

    تصوير بزرگ را كه ملاحظه بفرماييد، در پشت جعبه، روش بازي را مفصل نوشته‌ام. جالب است!