• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : اولين آموزش آشپزي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 1 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + توكلي 
    سلام برادر عزيزم .
    يكي از عادتهاي ذهني اي كه دارم اين است كه در شرايط خاص ( مثل شرايط بحراني انسانها در فيلمها و يا دنياي واقعي ) رفتار هاي يك مسلمان حقيقي ( عامل به اسلام ) را با غير مسلمان مي سنجم .
    و به يقين رسيدم كه در تمام موارد رفتار يك مسلمان به مراتب رفتار بسيار منطقي و كاملتري است ( حتي اگر فقط دستاوردهاي مادي و دنيوي آن را در نظر بگيريم ) و هر جايي كه ميبينيم كه غير مسلمانها به توفيقاتي رسيده اند دقيقا زماني است كه به توصيه هاي سفارش شده در اسلام پرداخته اند . كه البته ممكن است به تجربه و تعقل به آن رسيده باشند ولي با چند صد سال تاخير .
    به عنوان نمونه شاخص ترين مولفه پيشرفت غرب " نظم " است و اين در حالي است كه مولايمان حضرت علي (ع) در وصيت نامه خويش بعد از تقواي الهي همه پيروانشان را به " نظم در كارها " سفارش ميكنند .
    و امروز شايد نسلهاي ما با مشاهده نتايج نظم سالاري در غرب به اهميت آن پي برده باشيم .با خواندن مطلب شما و در نظر گرفتن توانايي عالي شما در مديريت زندگي باز هم نتيجه بالا تكرار شد .
    بعيد ميدانم يك پدر غير مسلمان بتواند با سه فرزند حتي با وجود حضور مادر در خانه حتي نصف روز هم تاب بياورد . و يقينا اين نتيجه مجموعه اي از اعتقادات و اخلاقيات اسلامي است كه خداوند متعال به شما عنايت فرموده است .
    فكر ميكنم شكر ديگري واجب شد . هم بر شما به واسطه اين لطف عظيم . و هم بر اين حقير بواسطه خواندن اين مطلب و درس گرفتن از رفتار شما. هميشه موفق و مسلمان باشيد .
    پاسخ

    سلام برادرم. هر چه هست لطف حق تبارك و تعالي‌‌ست. و هر چه مي‌بايد باشد و نيست، از كوتاهي و ضعف بنده حقير. خداوند نعمت مي‌دهد و ما عادت كرديم تلف نماييم و باز خداوند چون دوست‌مان دارد، بيشتر نعمت مي‌دهد و ما باز هم دچار غفلت مي‌شويم و تلف مي‌كنيم. خدا كند قدر نعمت‌ها را بدانيم و تلف نكنيم، تا پروردگار به گرفتن نعمت نخواهد ما را از غفلت بيرون آورد. تشكر