• وبلاگ : شايد سخن حق
  • يادداشت : اجرت المثل!
  • نظرات : 3 خصوصي ، 4 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + يه دختر 
    يه معنايي در عرف و البته شرع هست به اسم بکارت
    شمايي که خودت در جامعه هستي بگو ببينم بکارت زن چند ميارزد؟؟؟
    پاسخ

    استادم مي‌فرمود: در جامعه اسلامي ما نياز نداريم تحقيقات كنيم كه مشروبات الكي را بايد با كدام ميوه مصرف كرد كه آسيب آن به كبد و كليه و گردش خون كمتر شود! ولي غربي‌ها سال‌ها تحقيق كرده‌اند كه گوجه فرنگي، توت فرنگي يا زيتون چه تأثيري در كنار الكل دارد!؟ قصه بكارت هم چنين است. و بسياري از مشكلاتي كه امروز در ازدواج‌هاي به سبك قاجار در كشور ايران حادث شده. كجاي اسلام بعله‌برون هست، پاتختي هست، دستمال خوني نگهداشتن و نشان دادن هست؟! متأسفانه سنت‌هاي ازدواج ما دقيقاً از زمان قاجار باب شده. نگاهي به تاريخ بياندازيد. حنابندان، عروس‌كشان، حجله، ساقدوش و... حالا گير به اسلام بدهيم كه چرا فكري براي اين مراسمات نكرده‌اي! هر دين و مكتبي يك سازوكار يكپارچه دارد. قواعدي كه با هم سازگار شده. وقتي ارزش بكارت را بيش از آن‌كه هست بالا ببريم، معلوم است كه يك جاي ديگر زمين مي‌خوريم. در اين مطلب با شما موافقم كه پاره‌اي سنت‌هاي بسيار جاهلانه در اين جامعه باور شده و تبديل به ارزش گرديده كه مشكلات زناشويي را حادّ نموده و ازدواج را به معضلي لاينحل بدل نموده. پناه بر خدا. بلكه خودش ياري برساند و مشكلات حل شود. ازدواج در اسلام را ببينيد، تعجب مي‌كنيد از رواني و راحتي و استحكامي كه در آن نهادينه شده. ازدواج در جامعه ما ايراني است نه اسلامي!
    + غريب 

    ازاين زنهاي مارمولک وکلّاش کم نيستن که دمارازروزگارمرداي بيچاره درآوردن ماهم يک چنين افريته اي را داريم تجربه مي کنيم وتمامي راههايي که اون بنده خدا رابرده ماراهم برده .فقط دعاءکنين که ازشرّش خلاص شويم .
    پاسخ

    إن شاء الله خداوند همه ما را از شرّ هواي نفس‏مان خلاص نمايد كه بدترين عفريته است.
    + ح 

    سلام مگر همايش فرهنگستان در دانشگاه تهران برگزار مي شه ؟زمانش را اگر دانستيد اعلام بفرماييد

    پاسخ

    به اين سايت مراجعه كنيد، اطلاعات كامل را دريافت فرماييد: http://hamayesh.foeac.ir
    + صبر 
    هنوز ما نمرديم که پسر پيغمبر اسير يه مليون باشه تو اين غربت. اگه هنوز پول کم داري يه زنگ بزن شده از زير سنگ برات جور ميکنم. اصلنم غصه نخور که وسيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون ...
    پاسخ

    نه الحمدلله... كلهم اجمعين شد همان دو و هشتصد، يعني يك تومان نحله تبديل شد به دو و هشتصد،‏ آن هم توافقي و خلاص. منتظر رأي بايد باشم و تا بيايد تمام است. تشكر از تمام همراهان. اين وقت همايش تعيين نشد؟ ارديبهشت دارد ميرسد، بنده هم مقاله داده‏ام. كي برويم دانشگاه تهران؟ :)